Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 9. listopadu 2016 (20:37) Pavel Jelínek

Redakční test Yeti Style 1,4 TSI .

Škoda Yeti Style 1,4 TSI 92kW

Škoda Yeti patří mezi vozy SUV,a tato škodovka je na domácím trhu velmi známá i oblíbená.Totéž platí pro zahraniční klientelu.Model byl představen v roce 2009,a po velkém úspěchu byl v roce 2014 faceliftován.Drží si velmi vysoký standart užitných vlastností.Je robusní,moderní,prostorný,bezpečný,a stále má velmi atraktivní moderní design.Tentokrát byl pro test zapůjčen model s předním pohonem,tedy 4x2,a s novým benzinovým přeplňovaným motorem 1,4 TSI s výkonem 92kW.Bílá barva Laser modelu taktéž slušela.

Benzinový turbomotor spojený s manuální šesti stupňovou převodovkou společně s výborným podvozkem dává Yetimu skvělé jízdní vlastnosti.Motor je opět dostatečně pružný,výkonný,i úsporný.Spotřeba se během testu pohybovala těsně nad hranicí 6l benzinu na 100km,ale je k tomu potřeba dodat,že spotřeba v reálu bude menší,neboť Yeti zapůjčený k testu byl zcela nový,a ani na konci testu neměl najeto 1000km,což je minimální hranice potřebná k zajetí nového vozu.

 

 

Během testu byla opět maximální spokojenost s tímto modelem.Podvozek,ač jde o SUV,je pro posádku nastaven pohodlně,neprojevují se žádné extrémní náklony karoserie ,a to ani při razantnějších průjezdech v zatáčkách.Převážně byl Yeti opět testován na horských silničkách, kde se cítí jako ryba ve vodě,a ani lehčí terén není pro tento vůz žádnou překážkou.Yeti byl vyzkoušen i na podmáčeném kopcovitém travnatém terénu,a neměl žádný problém.Výhodou Yetiho je i jeho světlá výška,která se dle motorizace pohybuje v rozmezí 155-180mm. Všechny modely Yeti jsou vybaveny moderními a vyspělými bezpečnostními systémy.

Yeti měl zabudovaný infotainment a navigační systém Amundsen s velmi pěknou grafikou ale také možností propojení ovládání vozu s telefonem díky systému Mirorlink.Systém umožňuje též připojení různých externích zdrojů,jako USB, SD karet ,prohlížení fotografií, apod.Moderní navigace je s doživotní aktualizací s mapovými podklady pro evropu.System ve voze umožňuje taktéž hlasové ovládání. Kožený multifunkční volant,který umožňuje pohodlné ovládání palubního počítače Maxi Dot s příjemným bílým podsvícením s možností nastavení intenzity,ovládáním telefonu, rádia.Ten také umožňuje pohybovat se v nastavení menu vozu,kontrolu údajů o jízdě i o voze.

 

Nechyběla bohatá výbava,jako senzor pro automatické stírání předního skla ,bi-xenonové světlomety s LED svícením ve dne,mlhové světlomety s Corner funkcí,vnější i vnitřní zrcátko s automatickým stmíváním proti oslnění vzadu jedoucích vozidel.Vnější vyhřívaná zrcátka byla navíc se svícením při nástupu do vozu tzv.Boarding Spots,a automaticky sklápěná při uzamykání vozu.Do další výbavy patří systém Start-Stop šetřící palivo,tempomat,vyhřívané čelní sklo,kvalitní vyhřívané přední sedačky s nastavitelnými bederními opěrkami.Systém Kessy pro bezklíčkové ovládání a zamykání vozu,všechna okna ovládaná elektricky.

Yeti byl vybaven vysoce kvalitní tzv.duální dvouzonovou automatikou klimatizaci Climatronic umožňující nastavení jiné teploty kabiny pro levou i pravou stranu.Součástí je klimatizovaná loketní opěrka s poměrně velkým odkládacím prostorem i klimatizovaná přihrádka u spolujezdce.Yeti má též malou uzavíratelnou schránku na přístrojové desce.Praktická je schránka na brýle ve stropním panelu.Yeti má poměrně mnoho odkládacích schránek a prostor.Praktícké je uschování reflexní vesty pod sedadlem řidiče.

Výhodou modelu Yeti je velká variabilita zadních sedaček,které jdou posouvat jak v podélném,tak i příčném směru.Sedadla jdou snadnou manipulací z vozu vyndat.Vznikne tím obrovský zavazadlový prostor o velikosti 1760 l .Tím Yeti dává možnost převážet hodně objemné i vysoké předměty a zavazadla. .Střední zadní opěradlo při sklopení funguje jako stoleček.Háčky v zavazadlovém prostoru jsou u modelu Yeti rovněž posuvné. V zavazadlovém prostoru je osvětlení,které lze jednoduše vyjmout,a použít ho jako LED baterku.Osvětlení je navíc na magnet,a lze ho připevnit na kteroukoliv vnější část karoserie v případě potřeby.Testovaný model měl také např.síťový program,který slouží na bezpečnou přepravu zavazadel.

 

Testovaný Yeti měl kvalitní systém parkovacích senzorů tzv.Park pilot,který hlídá nejen překážky za vozem,ale i na stranách vozu a před ním,a ukazuje dle otáčení volantu při couvání dráhu vozu,po kterou se vůz vydá.Vše je na displeji infotainmentu barevně rozlišeno dle intenzity blížící se překážky,a též hlasitě ozvučeno.

Testovaný vůz byl navíc vybaven 17 palcovými koly Annapurna z lehkých slitin,paketem Style Plus,stříbrným střešním nosičem,a alternátorem 180A.Součástí ceny byla opět prodloužená záruka a garance Mobilita Plus.

 

Pro Yetiho si přijde v krátkém čase jeho nástupce,který to bude mít na trhu po mnoha úspěšných sezonách tohoto modelu velmi těžké.Yeti je stále velmi úspěšný svým prodejem,a patří svou získanou oblibou stále mezi nejprodávanější modely SUV na zahraničních trzích.V ČR má pak tento model mezi SUV prioritu v počtu prodaných kusů.

 

Za zapůjčení vozu patří poděkování řediteli Jelínek Auto Škoda Teplice panu Hynku Eisnerovi.

Test zpracoval v listopadu 2016 Mirek Grusa

 

Základní cena modelu Yeti Style 1,4 TSI 92kW je 534 900kč,cena testovaného modelu pak je 591 900kč

Údaje od výrobce:

Yeti 1,4 TSI 92kW / u jednotlivých modelů se mohou údaje lišit/

1395ccm , výkon 92 kW/5000-6000 ot/min

Točivý moment 200N.m při 1400-4000 ot/min

Max rychlost 187km/h

Kombinovaná spotřeba 5,8L/100km

Zrychlení z 0 na 100km/h za 9,9sec

 

Hmotnost 1410kg,užitečná hmotnost 620kg,celková hmotnost 1955kg

objem palivové nádrže 55-60L /dle typu/

Rozměry: výška 1671mm , délka 4222mm , šířka 1793mm

Světlá výška 155-180mm /

Objem zavazadlového prostoru 416L,max 1760L

Standardní kola 7,0 J x 16

 

Fotky

Další články

Komentáře