Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 20. září 2015 (22:46) Pavel Jelínek

Redakční test Yeti Outdoor 4x4 Ambition 2.0 TDI 2016

Škoda Yeti Outdoor 4x4 Ambition 2.0 TDI 81kW 6st model 2016

Škoda Yeti je nejoblíbenějším vozem v kategorii SUV na domácím trhu.Své velké úspěchy a oblíbenost slaví i v zahraničí.Od doby vzniku v roce 2009 přesvědila spoustu zákazníků o svých nesporných kvalitách,i vysoké užitkové hodnotě.Po faceliftu karoserie v lonském roce přesto přichází automobilka Škoda opět s dalšími inovacemi pro nastávající rok 2016.Změna se týká hlavně nového infotainmentu,tedy navigačního systému Amundsen,který oproti předcházející verzi nabízí nejen lepší grafiku a navigaci,ale také možnost propojení ovládání vozu s telefonem díky systému Mirorlink,ale také připojení různých externích zdrojů,jako USB,čtečky SD karet,apod.Nový systém a větší displej umožňuje nově například prohlížení fotografií.

Další změnou jsou pohonné jednotky podléhající již normě Euro 6,která v sobě v případě dieselových agregátů nese nově nádrž na AdBlue tzv. na močovinu.Močovina slouží ke snížení emisí oxidů dusíku.V případě Škody Yeti je nádrž na 8,5l,a vystačí asi na 6800-10 000km.Cena 1L Ad Blue není nijak vysoká,pohybuje se kolem 30kč za 1L v servisech Škoda. Dvoulitrový naftový agregát s turbem dával u testovaného vozu výkon 81kW.

Agregát má tichý chod,je dostatečně živý,a navíc velice úsporný.Při běžné jízdě není výjimkou dostat se se spotřebou pod hranici 5L nafty na 100km. Yeti byl rovněž vybaven systémem Start-Stop,automaticky zhasínající motor při delším zastavení,a po sešlápnutí spojky před rozjezdem opět motor sám nastartuje.

Testovaný model Yeti Outdoor měl kombinaci bílého laku a efektní černé střechy ladící s černými vnějšími zpětnými zrcátky.Yeti Outdoour má proti klasické verzi Yetiho větší stříbrné kryty obou nárazníků,které velmi pěkně ladí s jejich černými spodky ,které jsou v horní části v bílé barvě karoserie.Yeti má černé kryty bočních prahů,i paket pro špatné cesty,který obsahuje kryt motoru a lanovodů pro jízdy na nezpevněném povrchu.

Zapůjčený Yeti Outdoor 4x4 měl zabudovaný systém Off-road,který umožňuje např.sjezd z prudkého kopce,který nepotřebuje asistenci řidiče.Jedinnou podmínkou je rychlost max kolem 20km/h.Stačí zapnout pouze jedno tlačítko,a chytrá elektronika vše obstará sama.Vůz byl vybaven i asistentem rozjezdu do kopce.

Samozřejmostí je ABS,ASR,i elektronická uzávěrka diferenciálu,a spojku Haldex nejnovější generace.Při prokluzu předních kol spojka automaticky aktivuje pohon zadních kol,jejíž práce je tak dokonalá,že řidič změnu zapnutí zadního pohonu vůbec nepozná.Vůz byl vybaven 17 palcovými koly Erebus z lehkých slitin.

Na nezpevněném povrchu má Yeti velmi dobré jízdní vlastnosti,a jeho výhodou i na běžné silnici je velmi komfortní jízda,která je zcela srovnatelná s běžnými osobními vozy.Yeti nemá žádný problém v běžném terénu,ani při ostřejší jízdě na klikatých silnicích.Jízdní vlastnosti Yetiho byly již popsány mnohokrát při různých testech,a jsou jednoznačně výborné.Je to jedna z mnoha výhod tohoto modelu.K dalším patří výborné dílenské zpracování,ochrana proti korozi,i kvalita použitých materiálů..

Yeti má v zavazadlovém prostoru další vychytávky v podobě praktických háčků.Střední zadní opěradlo při sklopení funguje jako stoleček.Jednoduchým sklopením i vyjmutím zadních sedaček vznikne z Yetiho malá dodávka. Variabilita zadních sedaček umožňuje množství variant uspořádání.Zadní sedadla jdou posouvat v podélném i příčném směru.

Interiér má rovněž jako exteriér bezchybné dílenské zpracování.Všechny ovladače jsou dobře rozmístěné.Praktická je malá uzavíratelná schránka na palubní desce,schránka na brýle ve stropním panelu.Odkládacích schránek má Yeti opravdu dost.Praktické je také uschování reflexní vesty pod předním sedadlem. Nechybí ani klimatizovaná loketní opěrka,i schránka u spolujezdce,velmi kvalitní dvouzonová klimatizace Climatronic,s možností nastavení jiné teploty pro levou i pravou stranu kabiny.

U zapůjčeného vozu bylo vyhřívání předního i zadního okna,předních sedadel,vyhřívaná byla i vnější zpětná zrcátka,která měla zároven funkci stmívání sloužící jako ochrana proti oslnění vzadu jedoucích vozidel.Tuto automatickou funkci má i vnitřní zpětné zrcátko.Automatické stěrače s deštovým senzorem patří k dalším praktickým funkcím.

Kožený multifunkční volant,který umožňuje ovládání palubního počítače Maxi Dot ,telefonu, rádia s navigačním systémem rovněž nechyběl.Nechyběl ani tempomat,hlídání tlaku v pneumatikách,již zminovanou kvalitní audio soustavu s navigací,parkovací senzory,hliníkové kryty pedálů.Yeti disponuje praktickou vyjímatelnou lampičkou v zavazadlovém prostoru,kterou lze díky instalovanému magnetu připevnit na kterékoliv místo na karoserii, např.při opravě.Lze ji ovšem použít i jako ruční LED svítilnu.Model navíc obsahuje sítový program do kufru pro bezpečné převážení různých předmětů,12V zásuvku nejen na středním tunelu,ale i v kufru.Yeti je také vybaven skrytým tažným zařízením.

Yeti je na trhu velmi oblíbený,a není divu.Jedná se o pěkný,moderní, pohodlný,prostorný a robusní automobil s všestranně výbornými jízdními vlastnostmi jak na silnici tak do běžného terénu navíc s vynikající pasivní i bezpečnostní výbavou.

Základní cena modelu Yeti Outdoor 4x4 2.0 TDI Ambition je 574 900kč,cena testovaného modelu pak je 635 890kč.

Za zapůjčení vozu patří poděkování prodejci Jelínek Auto Škoda Teplice,a vedoucímu prodeje nových vozů panu Hynku Eisnerovi.

 

Test zpracoval  Mirek Grusa

Údaje od výrobce:

Yeti Outdoor 2,0 TDI CR DPF 4x4 / u jednotlivých modelů se mohou údaje lišit/

1968ccm , výkon 81kW/4200ot

max rychlost 174km/h

kombinovaná spotřeba 5,8L/100km

6st převodovka-u testovaného modelu

hmotnost 1525kg,užitečná hmotnost 620kg,celková hmotnost 2070kg

objem palivové nádrže 55-60L /dle typu/

Rozměry: výška 1691mm , délka 4222mm , šířka 1793mm

Světlá výška 180mm /4x4/

Objem zavazadlového prostoru 416L,max 1760L

Standardní kola 7,0 J x 16

 

Fotky

Další články