Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 22. listopadu 2016 (00:39) Pavel Jelínek

Redakční test Rapidu Spaceback Monte Carlo 1,2TSI

Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 1,2TSI 81kW 6MP

Škoda Rapid Spaceback v edici Monte Carlo tvoří špičku mezi Rapidy.Test tohoto vozu pro modelový rok 2017 proběhl v listopadových mrazivých dnech,s částí testu již na sněhu.

Edice Monte Carlo tak nezůstává nic dlužna svému jménu.Svůj název edice dostala po nejslavnější automobilové rally na světě jedoucí se v okolí známého Monte Carla,na níž právě automobily Škoda získaly věhlasnou slávu podtrženou mnoha úspěchy v letech minulých i současných. Nová šedá barva Steel,která je v poslední době moderní,testovanému vozu slušela.Spolu s černými lesklými nástavci prahů,spojlerem ve spodní části předního nárazníku,imitací difuzoru na zadním nárazníku,černými zrcátky i černou panoramatickou střechou společně s víkem zavazadlového prostoru tvoří sportovní vzhled vozu.Interiéru rovněž vládne sportovní nádech.

Kvalitní sportovní sedačky s bočním vedením,v šedo-bílé barvě s červenými okraji ladí s černým interiérem,který je tentokrát nově i na vnitřních sloupích a střeše vozu v černé barvě.Černá barva bývá u sportovních vozů,a i Rapidu,i když nejde o klasický sportovní vůz toto elegantní řešení sluší.I roletka,kterou lze částečně i zcela dle potřeby na panoramatické střeše zatáhnout,je v černé barvě.Interiér je povedený,a na přístrojové desce ho zvýrazňuje část naznačující imitaci karbonu.V interiéru je kožený sportovní volant s ploškou ve spodní části rovněž po vzoru sportovních vozů,který je prošit červenou nití.

 

Tuto kombinaci lze najít rovněž na změkčené části čalounění všech dveří,středové opěrce s menším úložným prostorem,a u obšití konzole řadící páky.Edici Monte Carlo pak doplňují nápisy vnitřních prahů předních dveří.Tento Rapid má také sportovní pedály,a osvětlení pro nohy. Nápisy Monte Carlo,které odlišují Rapida od běžných modelů,lze najít také na černých středových sloupcích karoserie.

Motor byl popsán v dřívějších testech,a tak jen uvádím,že jde o benzinový turbomotor 1,2 TSI s objemem válců 1197 ccm a maximálním výkonem 81kW při 4600ot/min.Motor je dostatečně silný,pružný,tichý a úsporný.Průměrná spotřeba se v testu pohybovala na 6l/100km,ale je potřeba dodat,že v mrazivých dnech,s četnými studenými starty.Navíc byl převážně vůz testován na tradičních horských silnicích a městech.Ani sníh a náledí nebyly výjimkou.Celoroční spotřeba bude určitě výrazně nižší.I z tohoto testu vyplívá,že motor je úsporný i živý.Šestistupňová převodovka a kvalitní podvozek jsou další doménou Rapida.I na kvalitních zimních pneumatikách tak Spaceback umožní sportovnější jízdu.

Ve voze byl zabudován infotainment Bolero,který zobrazí provozní údaje,nastavení vozu,propojení s telefonem,a propojí systém s různými vlastními externimi zdroji.Sportovní volant je opět multifunkční s přístupem ovládání radia,telefonu,menu vozu,i provozních údajů,které se zobrazí v kapličce sdružených přístrojů prostřednictvím displeje palubního počítače Maxi Dot.Ten měl jako obvykle příjemné bílé podsvícení. Ve výbavě modelu byla automatická klimatizace Climatronic,všechna okna byla ovládaná elektricky, systém Start-Stop šetřící palivo. Nechyběly ani nízko energetické moderní bi-xenonové světlomety v kombinaci s kvalitními mlhovkami s tzv.přisvicováním do zatáček.

Slovy na závěr,Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo je designově povedený atraktivní automobil sportovního vzhledu,jak z pohledu na karoserii modelu,tak při pohledu do interiéru.Edice Monte Carlo zvýrazňuje popularitu Spacebacku,a je úspěšná i prodejně.Automobil je prostorný,bezpečný,s dostatečným zavazadlovým prostorem.Dobrý motor,podvozek,výborné dílenské zpracování i jízdní vlastnosti jsou další přednosti tohoto mladoboslevského modelu.

V edici Monte Carlo je také možno koupit další modely.Automobilka Škoda vyrábí v této pěkné edici i modely Škoda Yeti,Citigo,Fabia.Všechny modely se od svých základních modelů liší podobnými znaky jako jsou černé lesklé doplňky karoserie, barevné kombinace interiérů,které vytvářejí sportovnější a ještě elegantnější vzhledy svých základních verzí.

 

.

Škoda Rapid Za zapůjčení vozu patří poděkování řediteli společnosti Jelínek Auto Škoda Teplice panu Hynku Eisnerovi.

Test zpracoval v listopadu 2016 Mirek Grusa

 

 

Údaje od výrobce :

Motor : zážehový,přeplňovaný turbodmychadlem s přímým vstřikem paliva

1197ccm,max výkon 81kW / 4600-5600 ot-min

max točivý moment 175Nm / 1400-4000 ot-min

Max rychlost 198 km/h,

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sec ,

Délka 4304mm , šířka 1706mm , výška 1459mm , rozvor 2602mm , světlá výška 134mm Hmotnost 1170kg , užitečná hmotnost 535kg , celková hmotnost 1630kg

Objem zavazadlového prostoru 415 l , při sklopených sedadlech 1380 l

Objem palivové nádrže na 55 l

Kombinovaná spotřeba 4,9 l/100km

 

Cena základního modelu Rapid Spaceback : 309 900kč

Cena základního modelu Rapid Spaceback Monte Carlo : 350 900kč

Cena testovaného modelu : 443 100kč

 

Fotky

Další články

Komentáře