Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 18. září 2015 (22:26) Pavel Jelínek

Redakční test Fabia Combi III 1,2 TSI Monte Carlo

Škoda Fabia Combi III 1,2 TSI 81kW Monte Carlo

Škoda Fabia a Fabia Combi třetí generace se stala nejen autem roku v České republice v tomto roce,ale je navíc i nejprodávanějším vozem.Krátký test částečně navazuje na test krátké verze Fabie,i na test modelu Combi který byl napsán v červnu letošního roku,krátce po uvedení tohoto modelu na trh.Nyní automobilka Škoda příchází z další variantou tohoto úspěšného modelu,a to oblíbenou verzí u již předcházejícího modelu Fabie II,verzí Monte Carlo.

Fabia Monte Carlo je ještě více atraktivní,a má daleko sportovnější vzhled.K již tak sportovně střižené moderní karoserii,s ostrými rysy,a klasickými poznávacími prvky nové éry vozů Škoda,přibyly černě leskle lakované designové prvky ladící s červenou karoserií.Tyto černé prvky odlišují Fabii Monte Carlo od základních modelů Fabie.

Mezi tyto designové prvky patří nástavce bočních prahů,černý přední spoiler,černá vnější zpětná zrcátka,i část zadního nárazníku ve tvaru difuzoru,černá 17 palcová kola z lehké slitiny Twist Star.Fabia má panoramatickou střechu,která se z vnějšího pohledu rovněž tváří jako černá,na kterou navazuje střešní spoiler pátých zadních dveří.Panoramatická střecha má opět roletku,kterou je možno zatáhnout střechu dle potřeby.

Fabii doplnují rovněž nápisy Monte Carlo na středních sloupcích karoserie,i na vnitřní straně prahů viditelné po otevření předních dveří. Vynikající dílenské zpracování se stalo samozřejmostí všech modelů značky Škoda v posledních letech.

Fabia ve verzi Monte Carlo má velmi pěkně laděný barevný interiér.Její sedačky,přední navíc sportovní s výborným držením těla, mají kombinaci černé,šedé a červené barvy.K interiéru ladí část středního tunelu v oblasti řadící páky v červené barvě,červeně obšitý sportovní kožený volant se spodní zploštělou částí , i část přístrojové desky naznačující imitaci karbonu.Monte Carlo má také sportovní pedály jejichž vnější design rovněž připomíná sportovni vozy.

Fabia Combi nabízí stejný vnitřní prostor jako krátká Fabia,avšak velikost kufru dává tomuto vozu zcela jiné proporce.Zavazadlový prostor je o 200l větší než krátká Fabia,takže jeho velikost dosahuje 505 litrů ,při sklopených zadních sedačkách pak dokonce 1370 litrů .Pod podlahou zavazadlového prostoru se navíc nalézá místo pro plnohodnotnou rezervu,a další prostor pro uložení věcí.

Tento prostor se dá dobře využít v horku,kde v tomto prostoru je mnohem chladněji než v prostoru kufru.I v kufru má Fabia Combi drobné odkládací schránky pro drobné předměty.Zajímavou odkládací schránkou je místo pod předními sedačkami.Tato schránka se dá využít např.pro uschování obuvi vhodné na řízení vozu,ale také na uschování různých dokladů,apod.Zajímavostí je místo pro drobnosti na středovém tunelu,kde lze prakticky odkládat drobné mince,platební karty,apod.Chlazená schránka u spolujezdce je velká,a místo na drobnosti je i v loketní opěrce.

Motor 1,2 TSI s výkonem 81kWje nejsilnějším benzinovým agregátem Fabie,a nabízí společně se skvěle odladěným podvozkem příjemné svezení.Fabia se tak chová zcela čitelně.Turbomotor je nejen živý,ale také úsporný..Motor má tichý,pravidelný chod,s příjemným zátahem,a v kabině vozu je příkladně odhlučněn. Fabia má navíc velmi dobré brzdy

Fabia třetí generace má nejmodernější bezpečnostní prvky. I ve verzi Combi tedy nechyběl standartně montovaný nejnovější stabilizační systém,serie airbagů,systém Front Asssistant upozorňující na překážku před vozidlem,který využívá radar ve spodní části předního nárazníku,který varuje řidiče prostřednictvím Maxi Dotu.

V případě,že řidič nereaguje včas,začne systém brzdit vozidlo sám.Fabia byla vabavena multifunkčním volantem,který umožňuje nastavení a přístup ke všem datům bezpečně,pohodlně a tím bez jakéhokoliv rozptylování řidiče

.Opět byla ve voze bezchybně fungující automatická klimatizace Climatronic,vyhřívaná zrcátka,a výborné rádio Bolero,s úpravou pro panoramatickou střechu a navigací.Tento systém má rovněž možnost zobrazení všech aktuálních dat i dat z právě probíhající jízdy.Nechyběl ani Speed Limiter popsaný ,jehož funkce byla již popsána v minulých testech Fabií třetí generace.

Zajímavostí verze Combi je ,že její cena proti krátké verzi Fabii je jen o 10 tisíc korun dražší.Tento zajímavý krok mladoboleslavská automobilka použila ve své  historii poprvé.Za oblíbenost, kvalitu i cenu Fabie třetí generace jasně hovoří její prodejní úspěchy a výsledky.Závěrem lze tedy zcela bezpečně napsat,že Fabia třetí generace je povedeným,moderním,bezpečným a kvalitním modelem boleslavské automobilky ,a titulem Auto Roku v České republice se pyšní právem.

Základní cena Fabie Combi začíná od 262 900kč za verzi s výbavou Aktive s motorem 1,0 MPI s výkonem 55kW.Fabia Combi Monte Carlo je k mání od 353 900kč.Testovaný vůz se dá pořídit za 389 590kč,včetně prodloužené záruky mobility.

Za zapůjčení vozu patří poděkování prodejci Jelínek Auto Škoda Teplice,a vedoucímu prodeje nových vozů panu Hynku Eisnerovi

Test zpracoval Mirek Grusa

 

Údaje od výrobce:

 

Motor : zážehový,4-válcový,přeplnovaný turbodmychadlem s přímým vstřikováním paliva

o objemu 1197 ccm,s max výkonem 81 KW / 4600-5600 ot-min

maximální točivý moment 175 Nm / 1400-4000 ot-min

Kombinovaná spotřeba : 4,7 L / 100 km

 

Délka / šířka / výška : 4257mm / 1732mm / 1488mm

Objem zavazadlového prostoru : 505l / 1370l

Objem nádrže paliva : 45l

Provozní / užitečná hmotnost : 1178 kg / 530 kg

Zrychlení z 0 na 100 km/h : 9,4 sec

 

Fotky

Další články