Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 15. září 2018 (09:23) Pavel Jelínek

Rallye Turecko už začala! Jan Kopecký si vede výborně.

Rallye Turecko 2018:

Letošní Rallye Turecko už začala! Posádky se vydají na hladké, rychlé silnice v okolí přímořského letoviska Marmaris na Turecké riviéře, i na drsné, kamenité cesty v horách okolo Mugly. Co mohou očekávat? To nevíme, protože letošek je prvním rokem návratu turecké rallye vrací do kalendáře WRC 2. Co ale víme je to, že souboj mezi Janem Kopeckým a Pontusem Tidemandem bude fascinující podívaná! Sledujte nás, ať vám neunikne nic důležitého.

Den 1 (13. září 2018)

Shakedown

Ve čtvrtek ráno se poprvé rozběhla akce a posádky se vydali do kopců v okolí Değirmenyanı, zhruba ve třetině cesty z Marmarisu do Datçy. Hned ze začátku vozy FABIA R5 opět předvedly své tempo, když zajely výsledek 1-2-3. Jan Kopecký s jedním z továrních vozů zajel vítězný čas 3:43,3. Těsně ho následoval Pontus Tidemand na druhém autě týmu ŠKODA Motorsport s časem 3:47,0 a trojici završil soukromník Henning Solberg z Norska s časem 3:47,1.

 

Rychlostní zkouška 1

Večer prvního dne patřil superspeciálce v ulicích Marmarisu, kterou odstartovala rallye jako taková. Dvoukilometrový okruh ve tvaru třícípé hvězdy, jejímž středem byl velký kruhový objezd na pobřeží, byl lemován obrovskými davy nadšených fanoušků.
 
Obě tovární posádky ŠKODA Motorsport zvolily opatrný přístup s cílem šetřit auta (a především pneumatiky) pro nadcházející dny. Ranní shakedown ukázal, že tato rallye dokáže být na techniku neobyčejně tvrdá, zvláště pokud jde o pneumatiky a podvozky, a že je rozumné hrát na jistotu.
 
I tentokrát byl Jan Kopecký rychlejším z továrních jezdců, když získal celkové druhé místo s časem 2:07,3. Pontus Tidemand je ale hned za ním s časem 2:08,7 a můžete si být jistí, že svému týmovému kolegovi nedá nic zadarmo. Další dva vozy FABIA R5 v první desítce řídili Chris Ingram (6. místo) a Burak Çukurova (8. místo).

Den 2 (14. září 2018)

 
Rychlostní zkoušky 2 – 4 (dopoledne)

V pátek ráno konečně začala ta opravdová rallye. A hned od začátku posádky nešetřila. Začala totiž nejdelší rychlostní zkouškou Cetibeli o úctyhodné délce 38,1 kilometru. Se střídáním různých druhů šotoliny, rychlými úseky i úzkými, zakroucenými silničkami to rozhodně nebyla procházka růzovou zahradou.
 
„Bylo to docela náročné, zvláště proto, že vůbec nefoukal vítr. V některých místech jsem se úplně ztratil v prachu. Zatím jsem nijak netlačil, tato rallye je opravdu dlouhá“, okomentoval erzetu Jan Kopecký, který ji dokončil na prvním místě, o 0,7 sekundy před Pontusem Tidemandem.
 
„Ze začátku jsem byl velmi opatrný. Na další erzetě snad bude méně prachu, takže budu moci více přidat“, okomentoval ranní erzetu švédský jezdec.
 
Po dvou rychlostních zkouškách byl odstup mezi vedoucím Kopeckým a Tidemandem na druhé místě jen 2,1 sekundy. Úřadující mistr České republiky potom zajel další nejrychlejší čas a zvýšil svůj náskok na devět sekund. V poslední erzetě ale Pontus Tidemand zabojoval, zajel nejrychlejší čas a před poledním servisem v Marmarisu stáhl odstup na pět sekund.
 
V nejelepší pětce je i Chris Ingram s navigátorem Rossem Whittockem na voze FABIA R5 soukromého týmu Toksport WRT. Po dopolední části etapy je na čtvrtém místě, dvě minuty za vedoucím Kopeckým a téměř minutu před místním oblíbencem Jagizem Avcim na Fordu Fiesta.

Rychlostní zkoušky 5 – 7 (odpoledne)

Odpoledne začalo pro obě posádky týmu ŠKODA Motorsport nepříjemnostmi. Ve druhém průjezdu 38,1 kilometru dlouhé rychlostní zkoušky Cetibeli musel Pontus Tidemand měnit proraženou pneumatiku, zatímco jeho týmový kolega Kopecký utrpěl defekty hned dva, oba na přední nápravě. Na konci erzety navíc Pontus objevil další defekt s pomalým únikem vzduchu, což znamenalo, že ani jedné z posádek nezbývala žádná rezerva a jakýkoliv další defekt by znamenal odstoupení ze soutěže.
 
„Může se tu stát cokoliv, kdykoliv a komukoliv“, okomentoval to Jan Kopecký po erzetě plné problémů. I když oba jezdci ztratili mnoho času, Tidemand si udržel druhé místo v celkovém pořadí kategorie WRC 2, následován Kopeckým s odstupem jen 17,3 sekundy. Ve svých problémech však jezdci týmu ŠKODA Motorsport nebyli sami, rozbitý a kamenitý povrch přinesl řadu defektů i ostatním posádkám.

 


 
V poslední rychlostní zkoušce dne utrpěl úřadující šampion kategorie WRC 2 Tidemand další defekt s pomalým únikem vzduchu a aby byla situace ještě horší, přidal se k němu i poškozený podvozek. Tato kombinace potíží způsobila, že musel ze třetího místa průběžného pořadí odstoupit. Jan Kopecký, s vědomím, že jakýkoliv další defekt by také znamenal odstoupení, dojel zbývající kilometry opatrným tempem a zakončil tak páteční etapu na prvním místě průběžné klasifikace kategorie WRC 2.
 
Šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek to okomentoval: „Byl to opravdu těžký den! Jan si udržel vedení v kategorii i přes defekty. Je mi líto Pontuse, který musel odstoupit.“

 
Zatímco oba tovární vozy potkala série smůly, Chris Ingram a Ross Whittock na voze ŠKODA FABIA R5 soukromého týmu Toksport WRT naopak zažili úspěšný den. Po problémech továrních vozů v RZ5 se dostali do celkového vedení, kde zůstali až do RZ7, kdy je Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem sesadili na druhé místo. Vozy FABIA R5 tak drží dvě vedoucí místa, zatímco úřadující mistr Turecka v rallye, Burak Çukurova, se posunul na šesté místo v celkovém pořadí.
 

Umístění jezdců Rally Turkey Marmaris na konci druhého dne (WRC 2)


1.     Kopecký/Dresler (CZE/CZE), ŠKODA FABIA R5, 2:02:53,8 h

2.     Ingram/Whittock (GBR/GBR), ŠKODA FABIA R5, +16,3 vteřin

3.     Tempestini/Itu (ROM/ROM), Citroën C3 R5, +2:37,9 min.

4.     Kajetanovicz/Szepaniak (POL/POL), Ford Fiesta R5, +3:28,5 min.

5.     Heller/Olmos (CHL/CHL), Ford Fiesta R5, +5:02,1 min.

 
Sobotní etapa zavede posádky na rychlé, hladké cesty na pobřeží Turecké riviéry, než v neděli zamíří zpět do hor.

 

PR

Zdroj: https://www.skoda-motorsport.com

Fotky

Další články

Komentáře