Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 25. ledna 2020 (22:23) Pavel Jelínek

Rallye Monte Carlo 2020 po sobotě. Na čele je to o sekundy.

Elfyn Evans má těsnou výhodu v thrilleru Monte-Carlo

Elfyn Evans dokončil sobotní předposlední etapu Rallye Monte-Carlo s malým náskokem po uchopení bitvy s viděnou pilou s týmovým kolegou Sébastienem Ogierem ve francouzských Alpách.

Debutanti Toyota Yaris vyměnili vedení třikrát, než Evans skončil s 4,9sekundovou výhodou oproti Ogierovi, s Thierry Neuville na svých patách v Hyundai i20.

Neuville zvítězil ve třech denních čtyřech rychlostních testech a je jen 1,5 sekundy zpět, takže toto úvodní kolo Mistrovství světa v rally FIA zůstalo na špičce nože před zítřejší závěrečnou nohou v horách nad Monakem.

Pro dvě ranní speciální etapy, které obsahovaly dlouhé úseky sněhu a ledu, byly nezbytné zimní pneumatiky. Vedoucí přes noc Ogier natáhl svou výhodu v první, než Evans ustoupil zpět, aby vedl v polovině nohy služby.

 

Rostoucí teploty zajistily suchější odpolední podmínky, když se obě fáze opakovaly. Dvojice byla po první vázána, s Ogierem vpřed na tiebreak, než Evans bojoval zpět chytit vedení potřetí v rally.

 

Velšský připustil, že po flirtování s příkopem v závěrečné fázi měl těsný únik.

"Na posledním rohu ledu na pódiu jsem se rozhodl být trochu optimistický s škrticí klapkou a odešla." Na víkend jsem rozhodně použil svou kartu štěstí - byla to dobrá práce, že v příkopu nebylo nic, “řekl.

Ogier připustil, že přístup na prvním místě stojí vedení. "V poslední fázi jsem byl trochu opatrný a příliš jsem ztratil, ale propast je stále velmi těsná a na zítra je to jednoduché resetování." Stále máme šanci vyhrát, “řekl.

 

Neuville byl spokojenější s informacemi na poslední chvíli, které poskytl jeho bezpečnostní štáb, který jezdí na pódiích pár hodin před konkurencí, aby poskytl aktualizace stavu.

"Stále bojujeme za vítězství, což je pozitivní a dnes jsme s výkonem spokojeni." Vylepšili jsme opravy našich ledových poznámek, což nám během dne poskytlo větší důvěru, “uvedl Belgičan.

Sébastien Loeb byl čtvrtý v dalším i20, o více než dvě minuty později, poté, co dnes ráno přejel bankou a roztočil se. Jeho chyby umožnily Esapekkovi Lappimu se blížit do 14,1 sekundy v jeho Ford Fiesta.

Kalle Rovanperä byl bezstarostný šestý v jiném Yari, před Takamotem Katsutou, který
se dnes ráno točil. Vůdce WRC 3 Eric Camilli byl osmý, před průkopníkem WRC 2 Mads Østberg a Nicolasem Ciaminem.

Nedělní finále se odehrává v pohoří Alpes-Maritimes nad Monakem. Vyznačuje se dvěma průjezdy dvou etap o délce 63,54 km a zahrnuje legendární křižovatku Col Turini. Odpolední závěr se koná na pozadí slavného monackého přístavu.

Přední pozice po sobotě
1. E Evans / S Martin GBR Toyota Yaris 2hod 28min 35.1sec
2. S Ogier / J Ingrassia FRAToyota Yaris + 4.9sec
3. T Neuville / N Gilsoul BEL Hyundai I20 + 6.4sec
4. S Loeb / D Elena FRA Hyundai i20 + 2min 24,3 s
5. E Lappi / J Ferm FIN Ford Fiesta + 2min 38,4 s

 

 

 


Oficiální domovská stránka Rallying : wrc.com

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře