Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 16. července 2019 (20:25) Pavel Jelínek

PSA bilancuje pololetí - prodáno 1,9 milionu vozů.

V prvním pololetí skupina PSA prodala 1,9 milionu vozů

  • Posílení pozice v Evropě, podíl na trhu vzrostl o 0,3 procentního bodu;

  • Zahájení výroby v továrně v Kenitře1 na podporu obchodní ofenzívy v regionu Afrika a Střední východ;

  • Probíhající elektrifikace – 9 modelů2 s elektromotorem připraveno k uvedení na trh.


 

Našim týmům se i přes pokles globálních automobilových trhů v první polovině roku podařilo posílit naše podíly na trhu v několika zemích, zejména v Evropě a v Africe. Důsledné rozšíření strategií „Core Model“ a „Core Techno“ znamená rozhodující přínos pro dosažení ziskového prodeje a zlepšení spokojenosti zákazníků,“ prohlásil Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny PSA.

Probíhá elektrická ofenzíva, jejímž cílem je nabízet v roce 2025 plně elektrifikovanou3 řadu vozů.

Skupina PSA se hodlá stát významným subjektem na poli elektrifikované mobility. Všechny její nové modely budou od nynějška k dispozici v plug-in hybridní nebo v plně elektrické verzi: DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 a e-2008 a Opel Corsa-e ve 100% elektrické verzi a DS 7 Crossback E-Tense 4×4, Peugeot 3008 HYbrid a HYbrid4, Peugeot 508 & 508 SW HYbrid, Opel Grandland X Hybrid4 a Citroën C5 Aircross SUV Hybrid v plug-in hybridní verzi.

Skupina PSA připravuje v horizontu roku 2025 rovněž kompletní řadu elektrifikovaných užitkových vozidel, počínaje modely Citroën Berlingo a Peugeot Partner, které jsou v elektrické verzi k dispozici již dnes.4 Nová elektrifikovaná generace těchto vozů pro Peugeot, Citroën a Opel / Vauxhall bude k dispozici od roku 2021. V dubnu skupina představila na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu elektrifikované verze vozů Peugeot Boxer a Citroën Jumper. Zároveň oznámila, že v roce 2020 představí elektrifikovanou verzi vozu ze segmentu malých dodávek.

Během pouhých dvou let bude na trh uvedeno čtrnáct nových vozů s elektromotorem.

Evropa: ziskový růst na klesajícím trhu

Na trhu, který v prvním pololetí zaznamenal pokles (-2,4 %), dosáhl podíl skupiny na trhu 17,4% přičemž bylo dosaženo růstu na všech hlavních trzích, zejména v Itálii (+1,1 %), Francii (+0,7 %), Velké Británii (+0,2 %), Německu (+0,1 %) a ve Španělsku (+0,1 %).

Za tímto výkonem stojí hlavně vynikající výsledky značky Citroën, která dosáhla největšího obratu za posledních 8 let a nejrychlejšího růstu v rámci prvních 12 automobilových značek v žebříčku. Zejména díky úspěchu řady SUV (C5 Aircross a C3 Aircross) zvýšila značka svůj podíl na evropském trhu o 0,3 procentního bodu.

Opel / Vauxhall se od loňského podzimu rozvíjí a mírně zvyšuje svůj podíl na trhu, zejména ve Francii (+0,2 procentního bodu), Velké Británii (+0,2 procentního bodu) a Itálii (+0,7 procentního bodu). Značka se současně zaměřila na dosažení ziskového prodeje. Úspěch přinesly především modely Combo, Crossland X a Grandland X. Ve druhé polovině roku posílí značku Opel / Vauxhall nová Corsa.

Podíl značky Peugeot na evropském trhu je stabilní. Kromě trvalého úspěchu SUV 3008 a 5008 nabízí Peugeot rovněž atraktivní modelovou řadu 508, jejíž nová verze SW je právě uváděna na evropské trhy. Modely 508 a 508 SW získaly řadu ocenění. Fastback 508 se od svého uvedení na trh drží ve Francii na první příčce ve svém segmentu. Peugeot také v prvním pololetí překonal svůj předchozí rekord v prodeji lehkých užitkových vozidel.

DS Automobiles potvrzuje trvalý růst značky (+1,7 % ve srovnání s první polovinou roku 2018 a +16 % ve druhém čtvrtletí oproti roku 2018). Přispívá k tomu model DS 7 Crossback, který byl ve Francii v prvním pololetí nejprodávanějším prémiovým SUV, a DS 3 Crossback, jenž se na francouzský trh dostal v květnu a už v červnu zde zaujal prvenství v kategorii prémiových SUV.

Skupina PSA si také udržuje vedoucí postavení na trhu s lehkými užitkovými vozy. Její podíl na trhu je stabilní a dosahuje 24,7 %.

 

Střední východ a Afrika: zahájení výroby

Podíl skupiny PSA se na jejích hlavních trzích zvýšil: Maroko (+4,7 procentního bodu), Egypt (+3,5 procentního bodu), Alžírsko (+2,7 procentního bodu) a Turecko (+0,5 procentního bodu). Na vývoj prodejů má vliv zastavení činnosti v Íránu5 a zpomalení tureckého trhu (-44,8 %).

Po zahájení výroby v marocké Kenitře bude skupina schopna vyrábět modely splňující očekávání zákazníků a podporující její obchodní cíle v tomto regionu.

Čína a jihovýchodní Asie: nutné zlepšení business modelu

Na prudce klesajícím čínském trhu se tržby skupiny snížily o 62,1 %. Značka DS si svůj podíl na trhu udržela. Skupina PSA pracuje se svými partnery na akčních plánech na řešení aktuálních problémů a snížení prahu rentability společných podniků.

I v tomto obchodním regionu probíhá elektrická ofenzíva: v roce 2020 budou na trh uvedeny Peugeot 508L PHEV a elektromobily Peugeot 2008 a DS 3 Crossback.

Malajské středisko NAM6 začalo zajišťovat export s vozy Peugeot 3008 a 5008.

Latinská Amerika: prudký pokles v Argentině

Tržby skupiny v Latinské Americe poklesly o 29,3 %, přičemž k výraznému pádu (-50,3 %) došlo na argentinském trhu. Skupina však díky úspěchu SUV Cactus C4 a ofenzivě v oblasti lehkých užitkových vozů stabilizovala svůj tržní podíl v Brazílii. Udržela si svou pozici v Chile a zlepšila si postavení v Mexiku, přičemž v obou zemích automobilový trh vykazuje pokles. Opel v tomto regionu zaznamenal růst a svůj podíl na trhu zvýšil.

 

Tento povzbudivý trend je výsledkem úspěchu SUV a nových modelů: Citroën C5 Aircross a Peugeot 2008, dále Citroën C4, Peugeot Rifter a očekává se i úspěch modelu DS 3 Crossback, který bude uveden v nejbližších dnech. Pokračuje i ofenzíva LUV s nedávno uvedenými modely Peugeot Partner, Citroën Berlingo a Opel Combo.

 Indie – Tichomoří: růst prodejů (+2,3 %)

Úspěch skupiny v Japonsku pokračuje, tržby zde vzrostly o 16 %. Skupina PSA v regionu Indie - Tichomoří překročila nový milník a v dubnu oznámila otevření zastoupení značky Citroën v Indii a zahájení výroby převodovek (továrna v Hosuru) s partnerem AVTEC Ltd (společnost skupiny CK Birla).

Eurasie: příprava návratu značky Opel

V Rusku, jehož trh zaznamenává pokles (-2,4 %), se podíl skupiny PSA mírně snížil (-0,2 procentního bodu). Společnost DS Automobiles vstoupila na ukrajinský trh, kde byl v červenci otevřen první DS Store. Skupina také připravuje návrat značky Opel do Ruska, kde budou během několika měsíců k dispozici modely Zafira Life a Grandland X.

 

 

PR

Další články

Komentáře