Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 7. června 2019 (12:34) Pavel Jelínek

První crash test pro střet cyklisty s automobilem.

POC a Volvo Cars vyvinuli historicky první crash test pro střet cyklisty s automobilem

Volvo Cars, lídr v oblasti automobilové bezpečnosti, se spojil s přední švédskou značkou POC zabývající se bezpečností při provozování sportovních aktivit. Společně provedli jako první na světě sérii crash testů cyklistické helmy při střetu s automobilem. Vše bylo součástí průlomového výzkumu zaměřujícího se na ochranu cyklistů.

Partnerství obou značek je nejnovějším příkladem postavení Volvo Cars jako lídra na poli vývoje bezpečnosti a jeho ambicí zlepšit bezpečnost na silnicích pro všechny. A to pomocí spolupráce a sdílení zkušeností i znalostí s dalšími odborníky v oboru.

Střety cyklisty a automobilu mohou vést k fatálním následkům. Proto Volvo Cars přichází s jasnou strategií, jak takovým nehodám s pomocí technologií aktivní bezpečnosti přecházet. Systém detekce cyklisty díky funkci automatického brždění plnou brzdnou silou využívá palubní kamery a radaru k rozpoznání cyklisty, varuje řidiče před bezprostředně hrozící kolizí a případně dá pokyn k zahájení automatického brždění. Vše je součástí systému automatického brždění a detekce chodců vyvinutého Volvo Cars.

Spolupráce Volvo – POC sestává z mnoha speciálně vyvinutých crash testů probíhajících ve slavném Volvo Cars výzkumném centru ve švédském Göteborgu a je součástí širšího výzkumného projektu, který se snaží porozumět druhům zranění, k nimž při střetech automobilů s cyklisty dochází.

Jak testy probíhají?

Helmy POC nasazené na hlavách figurín jsou připevněny k testovacímu zařízení, které figuríny za účelem různých měření vysílá v různých rychlostech a pod různými úhly do střetů s různými částmi kapoty stojícího automobilu Volvo.

Testy jsou založené na již existujících pravidlech pro testování ochrany hlavy chodců, což umožňuje Volvo Cars a POC dodává přímé porovnání mezi případy, kdy osoba při střetu má nebo nemá na hlavě helmu.

Dosavadní testy cyklistických helem byly v podstatě primitivní. Helmy se při testech pouští z různých výšek na rovný nebo zkosený povrh, přičemž neberou ve zřetel střet cyklisty s automobilem. Projekt Volvo-POC má za cíl takové testování vylepšit.

 

Poznatky z výzkumného projektu pomohou POC vyvinout bezpečnější helmy, které cyklistovi poskytnou při střetu s automobilem ještě větší stupeň ochrany, zatímco automobilka Volvo využije výsledky testů ke svému dalšímu vývoji bezpečnostních technologií a opatření.

„Spolupráce na tomto projektu s POC je skvělým příkladem našeho pionýrského ducha v oblasti bezpečnosti,“ říká Malin Ekholm, ředitel bezpečnostního centra Volvo Cars a jeden z nejdůležitějších bezpečnostních inženýrů společnosti. „Často vyvíjíme nové testovací metody pro různé náročné dopravní situace. Naším záměrem není pouze dodržet všechny právní požadavky, nebo projít hodnotícím testy. Místo toho se snažíme jít dále, využíváme reálné dopravní situace k vyvinutí technologií, které slouží ke zlepšení bezpečnosti.“

Se svými více než 60 mezinárodními oceněními za bezpečnost, inovace a design si společnost POC vybudovala pověst značky, která se nespokojuje s konvenčními znalostmi, ale zaměřuje se na nové výzkumy, vědecké projekty a inovace, které by vedly k novým způsobům, jak snižovat počet nebo dopad nehod při různých aktivitách.

„Stejně jako v případě Volvo Cars, bezpečnost je vlastně naší misí a je hnacím motorem všech našich nápadů a inovací,“ říká Oscar Huss, ředitel vývoje POC. „Úzkou spolupráci se špičkovými vědci v naší POC Laboratoři usilujeme o představení dalších a dalších bezpečnostních nápadů. Certifikační standardy jsou základ, ale neměly by nikdy omezovat naši vůli jít až za stanovené parametry, abychom našli další inovativní způsoby, jak zredukovat následky nehod.“

V posledních letech se Volvo Cars zaměřilo právě na ochranu osob mimo jejich automobily. Na příklad v roce 2010 Volvo Cars spustilo detekci chodců s funkcí automatického brždění plnou brzdnou silou a v roce 2013 detekci cyklistů s funkcí automatického brždění plnou brzdnou silou. Obě technologie jsou nyní standardem ve všech automobilech Volvo jako součást balíčku City Safety a napomáhají zlepšení bezpečnosti silničního provozu.

Společnosti Volvo Cars a POC již dříve spolupracovaly v rámci pilotního projektu, jehož smyslem bylo propojit cyklistické přilby s palubním automobilovým systémem za účelem snížení počtu dopravních nehod.

Poznámky pro editory:

  • Tento výzkumný projekt je součástí širšího výzkumu snažícího se porozumět typům zranění cyklistů a vyvinout principy ochrany v podmínkách silničních provozu. Na projektu se podílejí Volvo Cars, POC KTH Royal Institute of Technology, MIPC a Autoliv. Projekt je částečně financuje Vinnova. Výsledky výzkumu budou veřejně publikovány.

  • POC Laboratoř je výzkumné fórum POC, které zahrnuje experty medicíny a dalších oblastí, aby si s jejich pomocí byl POC jistý, že to, co vyvíjí, je nejspolehlivější a nejpokročilejší ochrana na trhu.

Zdroje – obrázky, videa:

https://www.dropbox.com/sh/15sadayyn9f8zzk/AAD_99y9zQ2jKJV1eio1oW3Ca?dl=0

 

 


 


 

Volvo Car v roce 2018

V roce 2018 skupina Volvo Car zaznamenala provozní zisk ve výši 14185 MSEK. Celkový příjem se vyšplhal na 252653 MSEK. Za rok 2018 prodeje zaznamenaly rekord 642253 prodaných automobilů, a tedy nárůst o 12,4 % oproti roku 2017.

O skupině Volvo Car

Volvo existuje od roku 1927. Dnes je Volvo jednou z nejznámějších a nejrespektovanějších automobilových značek na trhu s prodeji 642253 aut za rok 2018 ve sto zemích světa. Volvo Cars je ve vlastnictví čínského Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) od roku 2010. Do roku 1999 bylo součástí švédské Volvo Group, následně společnost koupila americká Ford Motor Company a následně v roce 2010 došlo k akvizici Geely Holdingem.

V roce 2018 Volvo zaměstnávalo cca 43000 osob na plný úvazek. Vedení automobilky, vývoj, marketing a administrace se nachází především ve švédsku v Göteborgu. Hlavní místa produkce jsou Göteborg, Ghent (Belgie), South Carolina (USA), Chengdu Daqing (Čína), motory se vyrábí ve Skövde (Sweden) a Zhangjiakou (Čína) a komponenty v Olofström (Sweden).

O POC

POC byl založen v roce 2005 a nyní je předním výrobcem helem, brýlí, ochranného sportovního vybavení a dalšího příslušenství. Švédská společnost má silné poslání: “ochraňovat životy a zmírnit dopady nehod sportovců.” POC získal přes 60 mezinárodních cen za inovaci, bezpečnost a ochranu, a to i prestižní cyklistickou “Brand of the Year.” Více informací naleznete na www.pocsports.com

 

 

PR
 


 

Další články

Komentáře