Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 4. března 2015 (08:48) Pavel Jelínek

Průkopnický soutěžní vůz Fiesta R2 s motorem 1.0 EcoBoost

Ford představuje na autosalonu v Ženevě průkopnický soutěžní vůz Fiesta R2 s motorem 1.0 EcoBoost

 

Ford odhalil na ženevském autosalonu inovativní soutěžní vůz Fiesta R2, poháněný oceňovaným motorem 1.0 EcoBoost

 

Fiesta R2 bude první vůz s přímovstřikovým zážehovým motorem o objemu 1,0 l homologovaný Mezinárodní automobilovou federací v kategorii R2

 

Soutěžní verze vychází ze standardní Fiesty, dostala však závodní převodovku, brzdy i podvozek; soutěžní debut ji čeká v květnu na Rally de Portugal

 

/V Praze, 3. března 2015/ - Společnost Ford Motor Company dnes na autosalonu v Ženevě představila nový soutěžní speciál Ford Fiesta R2. Bude to první soutěžní automobil homologovaný podle nových pravidel Mezinárodní automobilové federace, která umožňují nasazovat v soutěžní kategorii R2 vozy poháněné motorem o objemu 1,0 l.

 

Fiestu R2 vyvinula společnost M-Sport za podpory Ford Motor Company. Pohání ji tříválcový motor 1.0 EcoBoost, jenž má na kontě bezprecedentní tři vítězství v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku 2012, 2013 a 2014) v řadě. Vůz dostal závodní převodovku, brzdy i podvozek.

 

„Pro Ford je potěšením, že se mohl spolu s partnery ze společnosti M-Sport podílet na tomto inovativním projektu,“ řekl Gerard Quinn, evropský vedoucí závodních aktivit Ford Performance. „Díky této kombinaci pozoruhodného litrového motoru a podvozku si Fiesta R2 nadále uchová vítězný potenciál v soutěžní kategorii R2. Auto má úžasný zvuk, který připomíná výkonné vozy ze zlaté éry skupiny B,“ dodal Quinn.

 

Fiesta R2 první generace, představená v roce 2010, byla vůbec prvním globálním soutěžním automobilem a také prvním krokem programu Ladder of Opportunity, jehož prostřednictvím chtěl Ford poskytnout mladým jezdcům odrazový můstek ke kariéře v soutěžním sportu. Fiesta R2 prokázala svoji spolehlivost na mnoha soutěžích včetně těch, jež jsou součástí světového šampionátu. Přirozeným vývojem pro vítězného jezdce kategorie R2 je přesednutí do velmi úspěšné Fiesty R5 a posléze až do Fiesty RS WRC.

 

Začínající jezdci tak mohou budovat svoji soutěžní kariéru od samotných základů až na vrcholovou úroveň za volantem produktů navržených a vyvinutých společností M-Sport za podpory Fordu. V současnosti po celém světě aktivně soutěží více než 250 vozů Fiesta R2.

Nová Fiesta R2 bude jezdit ve značkové sérii Drive DMACK Fiesta Trophy, jejíž první podnik se koná v rámci květnové Rally de Portugal. Následovat bude Finsko, Německo, Polsko a Španělsko. Jedná se o nákladově efektivní způsob účasti na vybraných podnicích mistrovství světa. Vítěz série získá možnost jet v následující sezóně sedm soutěží WRC 2 s Fordem Fiesta R5 Drive DMACK.

 

„První testy Fiesty R2 byly velmi povzbuzující a v následujících měsících budeme ve vývoji ještě pokračovat,“ řekl Malcom Wilson, ředitel společnosti M-Sport. „Ford Fiesta R2 patří k našim nejúspěšnějším modelům a její nová evoluce bude znamenat zlepšení prakticky ve všech ohledech. Díky trvalé podpoře Fordu přinese nový a inovativní motor 1.0 EcoBoost zajímavý pokrok v dynamice a já se již dnes těším, až uvidím novou Fiestu R2 závodit.“

 

PR

Fotky

Další články