Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 14. července 2015 (10:49) Pavel Jelínek

Prodeje kombi Leon ST vzrostly o 46 %

Nejvyšší prodeje od roku 2007

SEAT zaznamenal růst o 8,2 % v prvním pololetí

Španělská značka prodala 216 500 vozidel v prvních šesti měsících roku 2015

Prodeje kombi Leon ST vzrostly o 46 %

Nové modely Ibiza a Alhambra modernizují nabídku

Celosvětový prodej vozů SEAT pokračuje v nepřetržitém růstu, který začal v roce 2013. Španělský výrobce automobilů uzavřel první pololetí letošního roku s výsledkem 216 500 dodaných vozů, což odpovídá nárůstu o 8,2 % v porovnání se stejným obdobím roku 2014 (200 100 vozů).

Jedná se o nejlepší prodejní výsledek za první pololetí od roku 2007 a přispěla k němu vysoká poptávka po všech modelech.

Lídrem prodeje značky SEAT byl opět Leon. Prodeje kompaktního modelu vzrostly o 9,9 % na 86 300 vozidel, což je o 7700 více než v první polovině roku 2014 (78 600 vozů). Tempo udávalo kombi Leon ST, které zaznamenalo 45,9% zvýšení prodeje (celkem: 30 900 vozů). ST má již 35,7% podíl na celkovém objemu prodeje modelové řady Leon.

Kromě toho pokračovala ve svém růstovém trendu také Ibiza, jejíž prodeje dosáhly po nárůstu o 6,6 % hranice 84 500 vozidel. To je o 5400 vozů více než v prvních šesti měsících roku 2014. Také Alhambra zaznamenala velký pokrok a stala se třetím nejprodávanějším modelem značky SEAT. V důsledku nárůstu o 14,6 % bylo za první pololetí 2015 prodáno 13 100 vozů Alhambra.

Předseda představenstva společnosti SEAT Jürgen Stackmann zdůraznil, že značka pokračuje v pozitivním tempu růstu: „Naše prodeje nepřetržitě rostou již třetím rokem v řadě. Jsme spokojeni se všemi modely v naší nabídce a jsme přesvědčeni o tom, že nám umožní pokračovat v růstu i v následujících měsících, přestože musíme pozorně sledovat vývoj na našich hlavních trzích.“

Stackmann poukázal na to, že „uvedení nových modelů Ibiza a Alhambra potáhne vzhůru prodeje těchto modelových řad. Navíc pracujeme na představení dalších novinek v naší aktuální produktové řadě a připravujeme se na uvedení našeho kompaktního SUV v příštím roce“.

Španělsko, Německo, Itálie a Turecko v čele růstu

SEAT zvýšil v první polovině roku počet dodaných vozidel v západní Evropě o 9,0 % na 172 500 (2014: 158 300). Oživení automobilového trhu ve Španělsku a sezónní vlivy na prodej udržely tuto zemi i nadále v postavení největšího trhu značky SEAT s nárůstem o 20,3 % (47 200 vozů; 2014: 39 200).

Dvěma nejprodávanějšími modely ve Španělsku byly Leon a Ibiza. V Německu SEAT prodal 44 900 vozidel (2014: 42 300), meziročně o 6,2 % více, a uzavřel první pololetí s 3% podílem na trhu a s umístěním v první desítce nejprodávanějších značek.

Také prodeje v Itálii a Portugalsku potvrdily pozitivní směr vývoje a vzrostly o 37,2 % (celkem 9000 vozů; 2014: 6600), resp. o 18,1 % (celkem 4400 vozů; 2014: 3700).

Ve střední a východní Evropě je pozoruhodný růst značky SEAT v České republice, která je jejím největším trhem v tomto regionu. V České republice vzrostly prodeje o 11,1 % na 4300 vozidel (2014: 3900 vozů). V Polsku byl nárůst ještě vyšší: o 33,5 % (celkem: 4300 vozů; 2014: 3200). Výjimečných výsledků bylo dosaženo také v Mexiku (+10,6 %; 11 400 vozů), Turecku (+68,4 %; 6600 vozů) a Izraeli (+60,6 %; 5200 vozů). Všechny tři uvedené země jsou pro značku SEAT mezi deseti největšími trhy na světě.

Martorell vyrobil o 10,5 % více vozů

Závod Martorell uzavřel první polovinu roku s nárůstem výroby o 10,5 % v porovnání se stejným obdobím roku 2014. Celkem bylo vyrobeno 264 400 vozidel, tedy o 25 300 vozů více než v roce 2014 (239 100). Úspěch modelů SEAT vyráběných v Martorellu, společně s Audi Q3, upevnil postavení závodu SEAT jako největšího výrobce automobilů ve Španělsku.

Výroba vozů SEAT v závodech Palmela (Portugalsko), Bratislavě (Slovensko) a Mladé Boleslavi (Česká republika) vzrostla v prvním pololetí o 8,1 %. SEAT tak v těchto zemích vyrobil celkem 35 900 vozidel (2014: 33 200).

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport.

Jedná se o šest víkendů: v Maďarsku (Hungaroring), na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také technickým centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. V technickém centru pracuje 900 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky.

V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.

Porsche Česká republika s.r.o.

www.seat.cz

 

PR

Fotky

Další články