Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 10. října 2019 (18:23) Pavel Jelínek

Primátorka Brna dnes objela ve staré šalině dopravní stavby.

Primátorka města Brna navštívila dokončené stavby DPMB

Brno, 10. října 2019

Autobusové nádraží Benešova, tramvajové tratě v ulicích Cejl a Jedovnická - to jsou hlavní stavby Dopravního podniku města Brna, které prošly během letních měsíců rekonstrukcí. Primátorka města Brna Markéta Vaňková se spolu s novináři seznámila s průběhem oprav a uvedení do provozu 10. října
na speciální jízdě.

 

Všechny opravy s sebou nesou nutná omezení dopravy, která mohou být pro cestující nepříjemná. Když vidím jejich výsledek, kterým je reprezentativní autobusové nádraží a bezpečná moderní trať, jistě tato opatření stála za to,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

 

Autobusové nádraží Benešova odhaluje příběh z minulosti

Rekonstrukce kulturní památky, která probíhala od dubna do konce srpna, si vyžádala investici 19 milionů Kč. Během této doby prošlo opravou zastřešení nádraží, plochy nástupišť a ke kterým je bezbariérový přístup. Cestující nově mohou využít prostory čekárny a nové zázemí získali i předprodejci jízdenek.

 

Jsem rád, že se podařilo nádraží zdařile opravit a je opět místem, které důstojně reprezentuje město Brno.
Do budoucna zvažujeme, že by zde zastavovaly vybrané spoje MHD,“
uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

 

Rekonstrukce odhaluje ale i zajímavý příběh, který se k nádraží pojí. DPMB při opravách nádraží ponechal viditelné pozůstatky po dopravní nehodě, při které v 80. letech minulého století narazil do konstrukce autobus a vážně ji poškodil. Provedená sanace je viditelná na posledním poli stavby.

 

Událost podnik zanese do příběhu nádraží, který bude na speciální desce součástí infopointu. Ten bude cestujícím sloužit také ke zjišťování aktuálních odjezdů spojů a prostřednictvím 3D modelu nádraží poskytne nevidomým možnost lepší orientace v prostorách nádraží.

 

Rekonstrukce v ulici Cejl doplňuje mozaiku opravovaných tratí v oblasti

Oprava tramvajové trati v úseku Soudní – Francouzská obnášela výměnu kolejnic v úseku dlouhém 510 metrů a zřízení souvisejících konstrukcí, jako jsou odvodnění a odhlučnění dle aktuálních norem. Celkové náklady
na rekonstrukci činily 53 milionů Kč.

 

V přilehlé lokalitě finišuje projekt „Odhlučnění TT Cejl-Zábrdovická“ s náklady téměř 92 mil. Kč, po jeho zprovoznění bude zrekonstruovaný ucelený úsek tramvajové trati od ulice Koliště, přes Cejl, ulici Zábrdovickou a Bubeníčkovu až k tramvajové smyčce Stará Osada v celkové délce 2,2 km.

 

Ulice Cejl
a Zábrdovická by měly být opět průjezdné od 30. listopadu a na svou trasu se tak vrátí všech 17 linek,
které tato výluka ovlivnila.

 

Především se obnoví funkce dopravního uzlu Stará osada, kam opět začnou jezdit tramvajové linky,“ vysvětlil provozní ředitel DPMB Jan Seitl.

 

Rekonstrukce trati Jedovnická přináší český unikát

Během prázdninových měsíců prošel opravou i více než 2,5 km dlouhý úsek tramvajové trati Jedovnická, kde kromě výměny kolejnic došlo také k aplikaci opatření, která snižují hlučnost z dopravy. Čtyři zastávky na trati jsou nově bezbariérové. Náklady na projekt dosáhly 115 miliónů Kč.

 

V rámci projektu byly také stávající výhybky v odbočném uzlu Ostravská vyměněny za vysokorychlostní, které jsou v České republice unikátní, a Brno se v tomto směru stane průkopníkem. „Použitý typ kolejové konstrukce umožní zvýšení rychlosti na trati na 60 km/hod v přímé větvi a 40 km/hod v oblouku“ vysvětlil Havránek.

 

 

DPMB nyní čeká na schválení dokumentace signalizace a zabezpečení výhybek, aby tramvaje mohly potenciálu nové trati využít od dubna příštího roku.

 

 

PR

 

Fotky

Další články

Komentáře