Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 11. ledna 2020 (00:29) Pavel Jelínek

Posádky čtyř severočeských renaultů se ani po hodně smolném dnu nevzdávají.

S šestou etapou přichází krize

Riyadh /Židovice – Jen samé špatné zprávy přichází do stanu týmu MKR Technology. Šestý den dakarské rallye se opravdu dá označit za smolný. Posádky čtyř severočeských renaultů se ale nevzdávají, a i přes všechny patálie všichni přijíždí do bivaku v Riyadh, kde je zítra čeká zasloužený a také doslova vymodlený den volna.

Už zprávy, které zahájily šestý závodní den, nezněly příliš dobře. Palubní mechanik historicky prvního hybridu na věhlasné soutěži Martin Roesing musel soutěž předčasně opustit. V předchozím dnu sebou totiž jeho kamion při sjezdu duny nepředvídatelně prudce trhnul a mechanikovi „louplo“ v zádech. Přes velké bolesti kamion vedený Gertem Huzinkem pomalu dojel do cíle. Původně se nezdálo, že by situace mohla být tak vážná. „V bivaku ale lékaři Martina prohlédli a výsledek nás zděsil.

 

Zlomený obratel a další dva naprasklé. Gert chtěl ihned ze soutěže odstoupit, ale nakonec se posádka po delší rozvaze rozhodla pokračovat a zkusit jet Dakar bez Martina, aby se hybrid v závodě podrobil dalším testům, které jsou pro jeho vývoj velmi cenné. Jen těžko se dají nasimulovat reálné podmínky Dakaru, a to nakonec vedlo k rozhodnutí pokračovat. Martin se ihned vrátil do Holandska. Všichni jsme s ním a věříme, že jeho rekonvalescence proběhne hladce,“ sdělil Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology.

Do 6. etapy nakonec ostře sledovaný hybrid vyjel s dvoučlennou posádkou – pilotem Gertem Huzinkem a navigátorem Robem Buursem. „Pravidla bohužel neumožňují vyměnit člena posádky. Ve dvou to je výrazně těžší. Bez palubního mechanika navíc musíte jet hodně opatrně, aby se cokoli nestalo. Nejen výměna pneumatiky je složitější. Celý kamion je prostě přizpůsobený na tři lidi. Mechanik navíc v dunách pracuje s tlakem v pneumatikách. Nebude to sranda,“ poznamenal Mario Kress.

 Huzink si nakonec s téměř čtyřmi sty osmdesáti měřenými kilometry poradil. Na vítězného Karginova ztratil hodinu a dojel šestnáctý. Jen pár minut za ním pak sedmnáctý přijel „fireman“ Richard de Groot. Velkou smůlu už na začátku měl Pascal de Baar, kterému padnul zadní diferenciál a celou etapu jel pouze s pohonem přední nápravy. Do cíle sice dojel, ale za neprojetí průjezdních stanovišť, si vysloužil dvaašedesátihodinovou penalizaci, která ho rázem odsunula z jeho průběžného osmého místa.

 

V etapě nakonec nejlépe dojel Martin van den Brink, který byl klasifikovaný dvanáctý. Ten ale měl v závěru etapy velmi nešťastný incident, kdy se střetl s autem českého pilota Tomáše Ouředníčka. Rozjetý van den Brink se vyhýbal Ouředníčkovu vozu, který mu stál v cestě, a naopak uhýbal ze stopy, jenže v momentě, kdy se holandský pilot do ní chtěl vrátit, mu tam nečekaně Ouředníčkův vůz vjel a kamion ho trefil do přední části kapoty. Viz onboard ZDE !!

„Tohle byl velmi smolný den. Osobně mě velmi mrzí, že došlo k tomuto střetu s Tomášem. Byla to prostě souhra nešťastných náhod. Oba se k tomu ale postavili chlapsky, v bivaku si vše vysvětlili a společně vše během volného dne dáme dohromady,“ pronesl s tradičním odhodláním Mario Kress.

V celkovém hodnocení na čelních pozicích ke změnám nedošlo. Vítězstvím v etapě si pozici lídra upevnil Andrej Karginov. Martin van den Brink je jako nejlepší jezdec severočeského renaltu dvanáctý.

Na řadě je zasloužené jednodenní volno, které posádky stráví v bivaku v Riyadhu. V neděli Dakar vstoupí do druhé poloviny. Závod bude pokračovat 7. etapou do Wadi Al Dawasiru. Ta bude opět celá na písku a v dunách dlouhá celkem sedm set čtyřicet kilometrů. Měřený úsek bude mít téměř pět set padesát kilometrů.

 

Výsledky – 6. et. – Ha’il - Riyadh (477 km):

1. Karginov (RUS) Kamaz 4:56:18

2. Shibalov (RUS) Kamaz +4:21

3. Viazovich (BLR) MAZ +12:32

4. van Kasteren (NED) Iveco +13:55

5. Sotnikov (RUS) Kamaz +14:46

12. van den Brink (NED) Renault +46:49

16. Huzink (NED) Renault +1:02:39

17. de Groot (NED) Renault +1:06:15

26. de Baar (NED) Renault +73:03:42

 

Celkově:

1. Karginov (RUS) Kamaz 25:06:20

2. Shibalov (RUS) Kamaz +19:14

3. Viazovich (BLR) MAZ +36:30

4. Loprais (CZE) Praga +1:49:25

5. Macík (CZE) Iveco +1:59:27

12. van den Brink (NED) Renault +4:11:51

15. de Groot (NED) Renault +6:05:41

22. Huzink (NED) Renault +28:44:35

??. de Baar (NED) Renault +73:03:42

 

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře