Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 13. listopadu 2017 (23:39) Pavel Jelínek

Plně připraveni na okruhový souboj v Bahrajnu.

Tým TOYOTA GAZOO RACING je plně připraven na souboj v Bahrajnu                                    13. listopadu 2017

Tým TOYOTA GAZOO Racing se v závodu Šest hodin Bahrajnu, tedy posledním podniku letošního světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, chystá vybojovat již třetí vítězství za sebou.

TOYOTA i mistrovský tovární tým Porsche zatím v letošní sezóně každý vybojoval po čtyřech vítězstvích, přičemž vozy TS050 HYBRID zvítězily v posledních dvou závodech, a tak se rozhodující bitva odehraje na Bahrajnském mezinárodním okruhu.

 

Jezdecká sestava vozu TS050 HYBRID č. 7 ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López během sezóny 2017 získala čtyři první startovní pozice a odjíždí na Střední východ s vidinou prvního letošního vítězství.

Posádka vozu č. 8 ve složení Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakajima doufá ve třetí vítězství v řadě a páté celkově, v návaznosti na nedávná první místa na okruhu Fuji Speedway a Šanghajském mezinárodním okruhu.

 

Na Bahrajnském mezinárodním okruhu s 15 zatáčkami a celkovou délkou 5412 m byla TOYOTA v minulosti úspěšná: v letech 2013 a 2014 zde zvítězila a Alex Wurz v Bahrajnu na konci obtížné závodní sezóny 2015 zakončil svoji zářnou závodní kariéru pódiovým umístěním.

Pro nejbližší období bude sobotní podnik posledním soubojem továrních týmů TOYOTA a Porsche, neboť německý výrobce na konci této sezóny opouští kategorii LMP1, což by mělo do nadcházejícího závodu, beztak napínavého, vnést další zajímavý prvek.

Podnikem Šest hodin Bahrajnu letošní závodní klání sice končí, avšak zbývá ještě poslední akce, kterou je každoroční testování nováčků šampionátu WEC, pořádané v neděli.

Hisatake Murata, prezident týmu: „Máme ohromnou motivaci zakončit sezónu vítězstvím v Bahrajnu, zejména když bychom tím dosáhli nejvyššího počtu prvních míst za rok 2017. Porsche prokázalo svůj potenciál dalším titulem mistra světa, a bude tak bezesporu těžkým soupeřem. Budeme tlačit na pilu, jak to jen půjde, abychom fanouškům nabídli napínavou bitvu v posledním závodu LMP1 týmů TOYOTA a Porsche. Po výborných výsledcích na okruhu Fuji a v Šanghaji jsme připraveni v Bahrajnu bojovat.“

Mike Conway (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Bahrajn patří mezi mé oblíbené závody, takže se tam již těším a doufám, že získáme vítězství s vozem č. 7. Usilujeme o to již celý rok. Vybojovali jsme čtyři první startovní pozice, takže je jednou musíme přetavit ve vítězství. V Šanghaji jsme se hodně poučili o opotřebení pneumatik a Bahrajn je v tomto směru podobný okruh, což by nám mělo hrát do karet.“

Kamui Kobajaši (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „V Bahrajnu očekávám slibný víkend, protože v Šanghaji jsme předvedli velmi pěkné výsledky. Je to poslední souboj mezi týmy TOYOTA a Porsche v kategorii LMP1, takže bychom si měli užít tuto příležitost utkat se s dalším silným továrním týmem. Rozhodně chceme zvítězit a jsem si jist, že budeme mít šanci.“

José María López (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Znám okruh v Bahrajnu ze závodů GP2 a mám jej rád; už se nemohu dočkat, až tam vyzkouším TS050 HYBRID. Posledním závodem chceme sezónu zakončit v pozitivním duchu. Náš vůz byl v posledních dvou závodech rychlý, takže očekáváme, že v Bahrajnu budeme opět konkurenceschopní, ale Porsche také hodně tlačí na pilu, takže je jasné, že nás čeká další tvrdý souboj.“

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Na tento víkend se těším; Bahrajn je pěkný okruh a v minulosti jsme tam dosahovali pěkných výsledků. Počasí by mělo být stabilní, takže se můžeme soustředit na to, abychom z našeho vozu a obutí vymáčkli maximum. Vzhledem k intenzivnímu brzdění v závěru dlouhých rovinek by naší Toyotě měl charakter okruhu vyhovovat. Uděláme maximum pro to, abychom opět zvítězili.“

Anthony Davidson (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „V Bahrajnu závodím rád a také čekám, že budeme opět konkurenceschopní. Odjíždíme tam po dvou vítězstvích za sebou a v návaznosti na Šanghaj chceme tuto sezónu zakončit vítězným hattrickem vozu č. 8. Na Bahrajn rád vzpomínám díky zisku mistrovského titulu za rok 2014, takže se tam již těším.“

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Bahrajn je posledním závodem sezóny, takže doufám, že zajedeme dobře, zejména kvůli týmu, který celý rok opravdu tvrdě pracoval. Vítězství jsou vždy dobrou motivací, a tak jedeme do Bahrajnu se sebedůvěrou, neboť v Šanghaji jsme předvedli skvělé tempo. Ale je to odlišná trať a odlišný závod, takže se musíme koncentrovat a dát do toho maximum, abychom opět zvítězili.“

 

Dosavadní výsledky týmu TOYOTA GAZOO Racing v závodech Šest hodin Bahrajnu:

2012 Vůz č. 7: Kvalifikace: 3. místo; Závod nedokončil.

2013 Vůz č. 7: Kvalifikace: 1. místo; Závod nedokončil.

Vůz č. 8: Kvalifikace 2. místo; Závod 1. místo.

2014 Vůz č. 7: Kvalifikace: 4. místo; Závod: 1. místo.

Vůz č. 8: Kvalifikace 2. místo; Závod 11. místo.

2015 Vůz č. 1: Kvalifikace 5. místo; Závod: 4. místo.

Vůz č. 2: Kvalifikace: 6. místo; Závod: 3. místo.

2016 Vůz č. 5: Kvalifikace 6. místo; Závod: 4. místo.

Vůz č. 6: Kvalifikace 5. místo; Závod: 5. místo.

O účasti týmu TOYOTA GAZOO Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC):

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží WEC se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Od roku 1985 byly vozy TOYOTA nasazeny již v 19 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním bylo druhé místo v pěti různých ročnících. V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného světového šampionátu vytrvalostních soutěží WEC, kdy využila odborných zkušeností technického střediska TOYOTA Higashi-Fuji (zajišťuje vývoj hybridního hnacího ústrojí) s podporou společnosti TOYOTA Motorsport GmbH a jejího zázemí pro vývoj podvozku.

V multinárodním týmu působí i konstruktéři z oddělení motorsportu a hybridních pohonů automobilky TOYOTA, kteří nové technologie a know-how následně uplatňují při vývoji sériově vyráběných modelů. Od roku 2012 získala TOYOTA celkem čtrnáct prvních startovních pozic a dokázala zvítězit v patnácti závodech a vybojovala celkem 40 pódiových umístění. V roce 2014 tento tým získal mistrovský titul pro závodní jezdce i pohár konstruktérů s vozem TS040 HYBRID a o rok později TOYOTA oslavila 30 let od své první účasti na Le Mans.

 

 

PR

Další články

Komentáře