Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 2. září 2019 (22:23) Jirka Fiala

Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech

Test SUV Peugeot 3008 GT-Line 1,6 /180 /EAT8

 

Peugeot 3008 je pravověrným SUV dnešní doby. Dokládá to vcelku vyvážená karoserie navržená s francouzskou elegancí  a doplněná o typické designové prvky dnešních Peugeotů.

Vpředu Peugeotu zaujme velká maska se lvem, po jejíchž stranách jsou Full LED světlomety  opticky rozdělené "lvími" zuby,  které evokují šelmu, ale zároveň je úplně nepředělují. Po jejich horním okraji  se táhne přerušovaný had denního svícení.

Pod nimi na okrajích , v elegantních kapsách, jsou malé mlhovky. Pod nimi se nachází několikrát přerušený pás mřížek přístupu vzduchu.

Z profilu vypadá auto velmi dynamicky a vyváženě, čemuž napomáhá i malý spojler na pátých dveřích, který střechu lehce prodlužuje. Při troše představivosti je zde opět náznak přihrbené kočkovité šelmy. Vůz je v efektním dvojbarevném lakování doplněn  v dolní části dveří  o chromované ochranné lišty. Chromu se dostalo i liště táhnoucí se od předního sloupku, podél okraje střechy až k zadnímu spojleru, kde konec tvoří jakási sekyrka.  Celkovou boční linii podtrhují i osmnáctipalcová kola na dvoubarevných ráfcích.

Vzadu po stranách, pod úzkým oknem, jsou umístěna koncová světla nesoucí se v peugeotovském stylu, opět škrábance od lva. Rozsvícená vypadají velmi efektně.

Nad registrační značkou je umístěna couvací kamera. A pod pátými dveřmi, které se v této výbavě otevírají a zavírají samy, je nárazník se zabudovanými mlhovkami a opět chromovaným dekorem.

Spodek nárazníku pak tvoří imaginární, stříbrně lakovaná ochrana podvozku, po jejíchž stranách jsou falešné koncovky výfuku, což je dnes u aut běžný prvek. Výfuk totiž končí před zadním nárazníkem ohnutý k zemi.

Po usednutí do automobilu, váš zrak první spočine na malém, zploštělém volantu, skrze kterým se už nedíváte na sdružené přístroje. Volant obšitý kůží se dobře drží  a je na něm umístěno vše důležité, ovládání audia, telefonu i digitálního přístrojového štítu, který má několik voleb zobrazení. Ten je nyní výš, takže se na něj koukáte přes okraj volantu. A tady je trochu zádrhel, jelikož hledání pozice za volantem vede ve výsledku k určitému kompromisu mezi ní a částečným překrytím přístrojů. Tempomat a pádla na řazení jsou pod volantem.

Celkově má palubní deska čistou linii. Narušují ji akorát dva displeje, jeden přístrojového štítu a druhý palubního infotaimentu, pod nímž je umístěna vtipná "klavírní" klávesnice jeho ovládání. Nemusíte se tak pracně proklikávat dotykovou obrazovkou, abyste cokoli zapnuli.

Pod klávesnicí navazuje na přístrojovou desku mohutný středový panel, na kterém je volič automatické převodovky, ne nepodobný joysticku z počítačových her. Je tu také  tlačítko ruční brzdy a přepínač sportovního režimu. V této výbavě GT-line určitý smysl dává.

Sedadla, jak přední,  tak zadní jsou vcelku pohodlná, přední široce elektricky nastavitelná. Na zadních se  sedí také pohodlně, ale pozor na příplatkovou prosklenou střechu, kdy vyšší postavy, tak 190+, budou trochu brblat na sníženou výšku stropu. Potěší i loketní opěrka s držákem nápojů, výdech ventilace a zásuvka na 12V.

Zavazadlový prostor objemu 520l je skladný a uzavírá ho elektricky ovládané víko včetně možnosti otvírání nohou. V kufru jsou také 12V zásuvky či ovládání sklápění zadních sedadel, která po sklopení vytvoří rovnou plochu.

Vozidlo poháněl benzinový čtyřválec o objemu 1600cm2 o výkonu 133 kW(180 k). Svým výkonem spolu s osmistupňovou automatickou převodovkou stačil k dobrému, vcelku i dynamickému pohybu automobilu. A když myslíte, že to umíte líp,  můžete řadit manuálně pomocí pádel.

Tento Peugeot není závoďák z Dakaru, ale normání  SUV pro rodinné cestování, což "Pežotík"ukáže řidiči na první zatáčkovité okresce. Přepnete do režimu "Sport", zrudnou přístroje, reakce převodovky se zrychlí a odněkud z útrob  auta, se začne ozývat nějaký, prapodivně umělý zvuk motoru. Blíží se první zatáčka..... a ejhle nějak se mu nechce sportovně rychle do zatáček. Zkusíte ještě jednu a vrátíte se do normálního režimu. Pak si teprve užijete pohodlnou jízdu. Není sice žádný sportovec, ale jízda je příjemná, plynulá (převodovka)  ve městě i na naších "Pákistánských" silnicích. Drží stopu a  tlumí dobře většinu nerovností.

Obezřetný přístup je nutný také k průjezdu terénem, kdy absence pohonu 4x4 vystaví stopku jako u každé osobní dvoukolky. Tato podvozková platforma čtyřkolku neumožňuje. Nehledě na nechráněný podvozek. Šotolinovou cestu k chalupě zvládnete s přehledem. Na druhou stranu nevozíte železo a elektroniku navíc. Čímž ušetříte na palivu i na servisu.

Zjistíte, že Peugeot 3008 GT-line, v tomto případě ve sportovním designu i vymazlený pomocí volitelné výbavy, je příjemný společník na cesty krátké i dlouhé.  Odveze rodinu pohodlně kamkoli na dovolenou či jen na výlety nebo každodenní "kyvadlovku" škola, práce , nákup a domů. I když si myslím, že rodina by zvažovala spíše naftu. Ta už je s příplatkem 50 000,- Kč. Nemyslím si ale, že vás v benzínové variantě nějak zruinuje.

 

TECHNICKÁ DATA

  • Výkon motoru (kW)                                                            133
  •  
  • Zdvihový objem (ccm)                                                      1598
  •  
  • Točivý moment (Nm)                                                          250
  •  
  • Max. rychlost (km/h)                                                           219
  •  
  • Spotřeba městský provoz (l/100 km)                                  7,0
  •  
  • Spotřeba mimoměstský provoz (l/100 km)                         4,8
  •  
  • Spotřeba kombinovaný provoz (l/100 km)                          5,6
  •  
  • Emise CO2 - kombinovaný provoz (g/km)                         127
  •  
  • Objem nádrže v litrech                                                         53
  •  
  • Počet míst                                                                              5
  •  
  • Délka (mm)                                                                       4447
  •  
  • Šířka (mm)                                                                        2098
  •  
  • Výška (mm)                                                                      1624
  •  
  • Užitečná hmotnost (kg)                                                      455
  •  
  • Zrychlení z 0-100 km/h (s)                                                   8,0
  •  
  • Objem zav. prostoru (za 1. řadou v litrech )                      1482
  •  
  • Objem zav. prostoru (za 2. řadou v litrech)                         520

 

 

Fotky

Další články