Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 13. ledna 2018 (22:43) Pavel Jelínek

Peugeopty 3008DKR Maxi odpočívaly na prvních dvou místech.

13/01/2018

PEUGEOT 3008DKR Maxi v odpočinkovém dni na prvním a druhém místě Rallye Dakar 2018

DEN ODPOČINKU - LA PAZ

Po šesti mimořádně náročných etapách, procházejících převážně územím Peru, Team PEUGEOT Total konečně dospěl do hlavního města Bolívie La Paz, kde je během Dakaru naplánován odpočinkový den. Dva vozy PEUGEOT 3008DKR Maxi posádek Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret a Carlos Sainz/Lucas Cruz drží první a druhé místo s rozdílem 1 h 20 min před jejich nejbližšími pronásledovateli. Ještě však zbývá odjet dvě třetiny měřené vzdálenosti.

Impozantní rekord

• Vůz Peugeot 3008DKR Maxi v průběhu prvních šesti dnů soutěže naplno prokázal své schopnosti, když vyhrál čtyři etapy (SS2 Despres/Castera, SS4 Loeb/Elena, SS5 Peterhansel/Cottret, SS6 Sainz/Cruz) a dosáhl tří umístění na prvních dvou místech (SS2, SS4 a SS6) a také dvou umístění na prvních třech místech (SS2 a SS4). „Tým snů“ je v čele soutěže od druhé etapy.

V popředí

• Zkušená dvojice Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret se první části soutěže zhostila s  impozantní konzistencí. V pěti ze šesti dosud odjetých etap se umístili mezi třemi nejrychlejšími, po třetí etapě převzali vedení a dosud o něj nepřišli. Nyní vedou s náskokem 27 min před svými týmovými kolegy.

Krok za krokem

• Po zdržení v úvodním dni se Carlos Sainz/Lucas Cruz během týdne úžasným způsobem probojovali zpět a vyhráli 6. etapu. Přínosem jim je naprostá spolehlivost vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi a španělská dvojice je nyní na silném druhém místě v celkovém pořadí s 53minutovým náskokem na posádku na třetím místě.

Zastaveni na cestě

• První posádkou Teamu PEUGEOT Total, která získala vedení (na konci druhého dne), byli Cyril Despres a David Castera, kteří jeli fantastickou soutěž až do okamžiku, kdy na 180. kilometru čtvrtého měřeného úseku narazili do uvolněného kamene a zlomili u svého vozu pravou zadní poloosu. Touto nehodou přišli o spoustu času v etapě a nabrali několik hodin silničních penalizací, což zmařilo jejich sny o vítězství. Dva bývalí motocyklisté však odhodlaně pokračují v jízdě a jsou v  případě potřeby připraveni poskytnout pomoc svým týmovým kolegům.

Zasaženi smůlou

• Sébastien Loeb/Daniel Elena byli nuceni odstoupit po páté etapě mezi San Juanem de Marcona a Arequipou. Jejich PEUGEOT 3008DKR Maxi spadl do díry na duně a v důsledku nárazu Daniel Elena utrpěl zlomeninu kostrče, což znamenalo, že nemohl pokračovat. Na startu této etapy byla dvojice na druhém místě celkového pořadí. Večer před tím přesvědčivě vyhráli měřený úsek ve 4. etapě, která překonávala nejvíce písečné úseky, jaké dosud jihoamerický Dakar zažil.

Náročný „odpočinkový den“

• Ačkoli se mu říká „den odpočinku“, pátek bude ve skutečnosti dnem intenzivní činnosti Teamu PEUGEOT Total. Mechanici den využijí ke kompletní přestavbě tří vozů PEUGEOT 3008DKR Maxi, které pokračují v soutěži. Tato pečlivá práce bude více než rozhodující, neboť v sobotu a neděli se pojede maratónská etapa, při níž nebude na konci dne povolen žádný servis.

Stále dlouhá cesta do konce

• Letos je den odpočinku stanoven nikoli v polovině soutěže, ale již po šesti ze čtrnácti etap plánovaných pro Dakar 2018. Třebaže soutěžící za sebou již mají 1463 soutěžních kilometrů, stále ještě zbývá odjet 2826 měřených kilometrů: jinými slovy 66 % celkové soutěžní trasy.

Všechna čísla tohoto týdne

• Největší rychlosti:

195,9 km/h (Despres/Castera, SS3)

195,7 km/h (Sainz/Cruz, SS3)

195,3 km/h (Peterhansel/Cottret, SS3)

194,7 km/h (Loeb/Elena, SS3)

• Průměrná největší rychlost: 108 km/h (6. etapa, Sainz/Cruz)

• Nejvyšší okolní teplota: 32 °C (SS3)

• Nejnižší okolní teplota: 6 °C (SS6)

• Nejvyšší nadmořská výška: 4732 metrů (SS6)

 

Klasifikace po 6. etapě:

1. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 16 h 25 min 2 s

2. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +27 min 10 s

3. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 20 min 41 s

4. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1 h 24 min 20 s

5. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 35 min 59 s

6. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2 h 25 min 16 s

7. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +2 h 25 min 52 s

8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +2 h 29 min 6 s

9. Eugenio Amos (ITA)/Sébastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +2 h 30 min 58 s

10. Patrick Sireyjol (FRA)/Francois-Xavier Beguin (FRA), Buggy 2WD, +3 h 25 min 35 s

TBC. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +41 h 32 min 41 s

 

 

CITACE:

Bruno Famin, ředitel PEUGEOT Sport, Team Manager PEUGEOT Total

Po první polovině soutěže se nacházíme v pozitivním postavení, ačkoli vypadá jinak, než jsme očekávali před startem. Domnívali jsme se, že naše čtyři vozy budou pronásledovat Nassera Al Attiyu. Místo toho mají naše dva vozy PEUGEOT 3008DKR Maxi pohodlný náskok a naši tři hlavní soupeři jsou za námi. Je samozřejmě vždy lepší být v čele, ale když v honbě za vítězstvím zbývají pouze dva vozy a dvě třetiny soutěže jsou stále ještě před námi, nemůžeme tak úplně relaxovat. Při terénních soutěžích vždy přicházejí rizika, obzvláště při tomto Dakaru 2018!“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300)

1. místo v celkovém pořadí

Z prvních šesti etap můžeme udělat pozitivní závěr. Až doposud jsme zažívali docela přehledný a přímočarý týden. Naším nejlepším dnem byla středa, kdy jsme zvítězili v 5. měřeném úseku. Byli jsme samozřejmě šťastni. Avšak odjeli pouze třetinu soutěže, pokud jde o soutěžní vzdálenost. A uvědomujeme si, že v lokalitách, jako jsou Belen a Fiambala, nás čeká několik velmi složitých etap. Může se stát cokoli, neboť je v zásobě ještě velká škála etap. Až doposud jsme projeli spoustu dun a mohu říci, že jsme si v nich vedli dobře. Nyní jsme v Bolívii a budeme čelit etapám odlišného charakteru.“

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303)

2. v celkovém pořadí

První týden byl docela obtížný. Možná až příliš obtížný, zejména pro amatérské jezdce, kteří skutečně trpěli. Jsem nicméně vděčný za druhé místo i za vítězství ve včerejší etapě. Stále můžeme bojovat o vítězství. PEUGEOT 3008DKR Maxi je velmi konkurenceschopný. V sobotu začíná maratonská etapa a stále nás ještě čekají Belen a Fiambala, takže se může stát cokoli. Mým prvořadým cílem je přivést vůz každý večer bezpečně do bivaku.“

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308)

45. v celkovém pořadí

Začátek týdne pro nás byl skvělý. Připsali jsme si první etapové vítězství pro PEUGEOT 3008DKR v  této soutěži a celkově jsme vedli. Vědomí, že se vydáváme na skutečně dlouhý a tvrdý Dakar, se spoustou jízdy v terénu, nás naplňovalo nadšením. Naneštěstí jsme byli odepsáni v okamžiku, kdy jsme byli na vrcholu. Za 17 let, co jsem jezdil terénní soutěže na motocyklu, jsem nikdy nenarazil do kamene, ale vím, jakou škodu dokáží udělat. Tak jsem se jim prostě vždy vyhýbal. Tohle byl kámen, který nemůžete vidět, a trefili jsme ho na nesprávném místě. Můj vlastní boj o vítězství přesně tam skončil. Avšak PEUGEOT mi toho dal tolik od okamžiku, kdy jsem začal jezdit na čtyřech kolech, a tak jsme samozřejmě dělali všechno možné, abychom vůz dostali zpět do bivaku. Byla to největší zkouška charakteru, jakou jsem kdy při terénní soutěži zažil. David a já jsme do letošní soutěže vynaložili spoustu energie. Ale stále jedeme, a to se počítá. Nyní zbývají jen dva ze čtyř vozů PEUGEOT, které mohou usilovat o vítězství, a my jsme připraveni být loajálními šerpy, abychom našim týmovým kolegům pomohli.“

VÍTE, ŽE?

Skupina PSA má v plánu od nynějška do roku 2021 uvést na latinsko-americký trh 16 nových modelů, včetně několika nových užitkových vozidel.

PŘÍŠTÍ ETAPA

7. etapa (sobota 12. ledna): La Paz - Uyuni. Ze 726 km bude 425 km měřených úseků.

Soutěžící budou mít při zahájení maratonské etapy dlouhý den jízdy, na jehož konci se v bivaku v Uyuni nebudou moci spoléhat na své servisní týmy. Tato intenzívní speciální etapa bude zahrnovat 60 kilometrů v bolivijských dunách a poušti.

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře