Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 8. července 2018 (18:20) Pavel Jelínek

„Pan Red Bull“ Mateschitz se zase vytáhnul: Legendy DRM ve Spielbergu.

Legendy DRM ve Spielbergu

„Pan Red Bull“, Dietrich Mateschitz má na „svou“ Grand Prix poněkud větší požadavky, než ostatní pořadatelé. A tak již v minulých letech pořádal demonstrační jízdy starších vozidel. Letos vyhlásil tématem „DRM“ (Deutsche Rennsport Meisterschaft), tedy mistrovství, které bylo od začátku 70. do poloviny 80. let velkým (a pro pamětníky nedosažitelným) předchůdcem dnešní DTM.

 

 

Dietrich Mateschitz tedy zavolal a na Red Bull Ring se letos sjelo pole vozů a jezdců, které nechalo znalce jen naprázdno polykat. Niki Lauda se vytasil s přilbou ze svých dob u BRM a overallem ušitým dle vzoru z jeho dob ve Formuli V, aby usedl do BMW 3.0CSL v klasickém lakování Jägermeister z roku 1973. Nizozemská legenda cestovních vozů Toine Hezemans oplýval stejným vozem továrního lakování, se ketrým roku 1973 vyhrál společně s Dieterem Questerem 24h ve Spa. Zmíněný nezmar Dieter usedl do mohutného Sauberu-BMW M1, se kterým roku 1981 závodili Stuck, Piquet a Henzler.

Vítěz Le Mans 1989 a Velké ceny Španělska 1975, Jochen Mass směl po několika desetiletích znovu usednout za volant Porsche 935 v dlouhé úpravě „Moby Dick“, na kterém roku 1978 mimo něj továrna nasazovala i Manfreda Schurtiho a velkého Jackyho Ickxe. Menší Porsche 935 „Baby“ (rovněž v senzačním lakování sponzora Martini) si směl vyzkoušet mezi svými krajany stále ještě neuvěřitelně populární Tyrolák Gerhard Berger.

Porsche 956 skupiny C na Red Bull Ringu řídil hvězdný Hans-Joachim Stuck, jenž se v ní před 30 lety při vytrvalostních závodech mistrovství světa pravidelně dělil s Thierrym Boutsenem a nezapomenutelným Stefanem Bellofem.

Ikóna DRM a DTM Harald Grohs předvedl fandům BMW 320 z roku 1977. Vůz, se kterým tehdy junioři BMW Eddie Cheever, Marc Surer a Manfred Winkelhock předváděli neuvěřitelné kousky v tvrdých soubojích s krotiteli Fordů-Escortů.

Právě jedním z tehdejších pilotů Zakspeed-Escortů byl Hans Heyer. Od roku 1980 ovšem jezdil na Lancii a sezonu s modelem Lancia Beta Montecarlo týmu GS asi jen tak nezapomene. Přežil neuvěřitelnou nehodu na Norisringu a ve strhujícím finále v posledním závodě porazil Stucka (Schnitzer-BMW), aby se potřetí stal mistrem. Klasický ročník 1980 si mohl Heyer letos ve Spielbergu připomenout právě ve své bleděmodré Lancii.

Devátým dřívejším profesionálním závodníkem Mateschitzova pole Legend byl Christian Danner. Dřívejší pilot F1 a IndyCarů vyhrál bějem své pestré kariéry zároveň 5 závodů DTM a je prvním šampionem F3000. Dnes komentuje závody F1 pro stanici RTL a při této příležitosti si relativně ostře zajezdil na BMW M1, ve kterém si směl v týmu Manfreda Cassaniho přivydělávat v dobách svých začátků.

Nebyl by to ale Mateschitz, kdyby si nepřipravil zvláštní třešničku: Ve speciálně pro tento event přelakované Alfě Romeo Alfetta GTV6 se objevila rakouská lyžařská legenda Franz Klammer. Olympijský vítěz z Innsbrucku roku 1976 a 4násobný triumfátor vražedného Hahnekammu po své lyžařské kariéře závodil v DTM za tým Dr. Helmut Marka a rád si vzpomínky na kokpit osvěžil.

Není proto divu, že se se na přípravy a jízdu tohoto elitního pole přišel podívat i sám Bernie Ecclestone! Dřívější „Mr. F1“ působil nezvykle uvolněně. Jak by ne – musel si tam připadat zase jako „mezi svými“.

 

 

 

Text a foto: Roman Klemm

Fotky

Další články

Komentáře