Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 11. listopadu 2017 (00:16) Pavel Jelínek

Ostravský BONVER TEAM připravuje dokončení nových závodních speciálů a vynechává Dakar 18.

Praha, 10. listopadu 2017

BONVER DAKAR TEAM se v roce 2018 zaměří na novou techniku a na BAJA RALLYE

Ostravský BONVER DAKAR TEAM připravuje na rok 2018 dokončení nových závodních speciálů a z toho důvodu se zaměří na účast v sérii BAJA RALLYE, kde bude novou techniku testovat. Dakaru se proto nezúčastní.

Plán profesionálního závodního týmu představil na tiskové konferenci pořádané v rámci výstavy RACING EXPO v Praze jeho šéf, Tomáš Vrátný. „V současné době máme rozestavěné nové speciály, se kterými se chceme zaměřit na zlepšení našich sportovních výsledků v těch neobtížnějších rallye. Prioritou je tedy dokončení vozidel, jejich otestování a vyladění a příprava na Dakar 2019“ uvedl Tomáš Vrátný, který tým vede a je zároveň jedním z pilotů. „Zahajujeme novou etapu naší činnosti, kdy pod značkou FESH FESH budou vznikat nové závodní projekty a stavět se nová vozidla, se kterými se pak BONVER DAKAR TEAM bude účastnit dálkových soutěží.

 

Stávající techniku budeme pronajímat zájemcům o aktivní účast v motorsportu a poskytovat jim k tomu potřebnou podporu“ upřesňuje své plány na další období Vrátný. Série závodů BAJA RALLYE je v rámci Evropy velmi populární, jede se v Polsku, Maďarsku, Německu, Itálii a Španělsku, kde v červenci letošního roku vybojoval Bonver Dakar Team cenné druhé a třetí místo.

Nadcházejícího ročníku Rallye DAKAR se nezúčastní ani Albert Llovera, který v říjnu po dlouhodobých problémech prodělal operaci pravé ruky a rekonvalescence mu závodění nějakou dobu neumožní. „Je to velká škoda, myslel jsem, že ruka vydrží. Letos jsem se proti roku 2016 zlepšil o 11 míst, a tak jsem se chtěl v roce 2018 dostat do první dvacítky“ říká Llovera, první pilot kamionu, který v roce 2016 absolvoval Rallye DAKAR jako hendikepovaný závodník.

Na jihoamerický kontinent tak vyrazí pouze ADRIA Team, který již pojede sám za sebe, s podporou týmu Buggyra. ADRIA Team byl součástí BONVER DAKAR PROJECTu, ale v letošním roce si závodní vůz odkoupil a osamostatnil se. „Tímto způsobem bychom chtěli realizovat i další klientské projekty pod křídly BONVER DAKAR PROJECT“ komentuje osamostatnění ADRIA Teamu Vrátný.

 

Účast na Rallye Africa Eco Race, ve které letos zabodoval druhým místem Jaroslav Valtr, je stále ještě trochu ve hře. „Zopakovat takový výsledek by mě určitě lákalo, rozhodnutí o účasti je však na vedení týmu“ vzkazuje Valtr, který se z pracovních důvodů tiskové konference nemohl zúčastnit. „Afrika je lákavá pro celý tým, nejen díky fantastickému terénu, ale i díky rozšiřující se konkurenci. Také
v médiích dostává více prostoru, což je důležité pro naše obchodní partnery“ dodává k tomuto závodu Vrátný.

Skupina ČSAD Ostrava, za kterou stojí Tomáš Vrátný, se v letošním roce rozrostla mj.  o renomovaného francouzského výrobce sportovních tlumičů Donerre, slovenskou společnost FRT s podobným zaměřením a o společnost AMM Technology zabývající se vývojem řídících jednotek, motorů a kabelových svazků. Další významnou akvizicí bylo získání podílu na testovacích okruzích ve Fontjoncouse, kde trénují přední dakarské týmy. Tyto akvizice ukazují, že Vrátného obchodní i sportovní aktivity směřují k využití nových technologií.

O týmu Bonver Dakar Project

Závodní tým Bonver Dakar Projekt vznikl v roce 2012. V rámci série BAJA RALLY se pravidelně umísťuje na prvních pozicích, nejlepším umístěním na Rallye DAKAR bylo 11. místo v roce 2016 a v Rallye Africa Eco Race 2. místo v roce 2017. Týmu šéfuje Tomáš Vrátný, majitel skupiny společností kolem ČSAD Ostrava a.s., která se zaměřuje na poskytování logistických služeb a služeb zaměřených na servis a péči o nákladní techniku. Do skupiny ČSAD Ostrava patří mj. společnosti ČSAD LOGISTIK Ostrava, NIKEY, KAR GROUP, ADIP nebo francouzský výrobce tlumičů DONNERE a slovenský tlumičář a konstrukční firma FRT.

 

PR 

Fotky

Další články

Komentáře