Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 16. května 2019 (09:15) Pavel Jelínek

Nový Opel Movano je modernější a uživatelsky přívětivější.

Nový Opel Movano:

Vyšší bezpečnost, lepší variabilita, perfektní konektivita

  • Safety first: Varování před mrtvým úhlem, záďová kamera, asistent jízdy při bočním větru, systém varování před vybočením z jízdního pruhu

  • Dokonalé spojení: Systém Navi 50 IntelliLink Pro kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto

  • Pro každý úkol: Čtyři délky, tři výšky, více než 150 továrních verzí

  • Mobilní kancelář: Promyšlené odkládací prostory, schránka FlexTray

  • Skvělý vzhled: Typická tvář Opelu - světlomety s integrovanými LED denními světly

  • Zcela nový: Nejmladší flotila užitkových Opelů: Movano, Vivaro a Combo Van

Nový Opel Movano je modernější a uživatelsky přívětivější než kdy předtím. Nový styling přídě identifikuje Movano jako jasného člena modelové rodiny Opel. Četné asistenční systémy a technologie zajišťují bezpečnější a příjemnější užívání vozu. Mezi tyto pomocníky patří např. kamerový systém „Rear Vision“, takže řidič má vždy dobrý přehled o situaci za vozem. Bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu zvyšuje také funkce varování před mrtvým úhlem nebo před nechtěným vybočením z jízdního pruhu.

Vynikající je také konektivita a infotainment, který je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto a má 7-palcový dotykový displej. Smartfony lze nabíjet bezdrátově. Movano je velkým hráčem v LCV portfoliu značky Opelu. Spolu s novými modely Vivaro a Combo Van má německá značka nejmladší flotilu LCV na trhu.

Kokpit nového Movana je navržen jako moderní mobilní kancelář. Díky 22 úložným schránkám je v prostorném interiéru vždy k dispozici spousta místa pro vše potřebné. Život řidiče usnadňují promyšlená řešení, jako je např. schránka FlexTray o objemu až 10,5 l, kterou lze otevřít jako zásuvku.

 

Nová dodávka Movano je k dispozici ve čtyřech délkách a třech výškách, s maximální hmotností až 4,5 tuny a se skříní pro nálad o objemu až 17 metrů krychlových. Zákazníci budou moci vybírat z celkem 150 různých továrně nabízených variant karoserie a nástaveb. V závislosti na verzi může Movano přepravit až pět europalet. Díky novým úchytům v bočních stěnách a LED osvětlení nákladový prostoru je skříň Movana ještě lépe využitelná.

Nové Movano je jasně identifikovatelné díky své „tváři“ - nová přední část karoserie nese velkou masku chladiče s výrazným logem Opelu ve středu. Charakteristická příčná ramena míří od loga do LED denních světel, která jsou integrována do hlavních světlometů. Nový Opel Movano je tak okamžitě rozpoznatelný jako hrdý člen rodiny Opel.

 

S přibližně 170 000 prodanými kusy je Opel Movano bestsellerem v E-segmentu užitkových vanů. Opel Movano se umísťoval během posledních let pravidelně v první desítce ve své třídě. Při prodejích 20 000 až 25 000 vozů ročně vzrostly prodeje řady Movano až o 40 procent v porovnání s rokem 2013. Nové, výkonnější, efektivnější a praktičtější Movano podtrhuje důležitost strategie růstu LCV Opel, která je součástí strategického plánu PACE! pro dosažení trvalé ziskovosti.

Špičková bezpečnost: Asistent jízdy při bočním větru, systém varování před mrtvým úhlem, záďová kamera

Četné asistenční systémy, které jsou poprvé k dispozici v řadě Movano a které konkurence často vůbec nenabízí, činí jízdu z pohledu řidiče snazší a především bezpečnější. Dokonalý přehled podporuje systém varování před mrtvým úhlem a záďový kamerový systém „Rear Vision“. Stejně, jako v případě menší dodávky Opel Combo, také u Movana speciální kamera ukazuje řidiči vše, co se děje kolem vozu.

U dodávek s pevnou přepážkou mezi kokpitem a nákladovým prostorem se řidiči již nemusejí spoléhat pouze na vnější zpětná zrcátka - obraz se zobrazuje na 7-palcovém displeji. Pokud řidič zařadí zpátečku, tato kamera se vypne a je nahrazena kamerou pro couvání. Nový kamerový systém bude k dispozici s předními a zadními parkovacími senzory.

 Varování před slepým úhlem zabraňuje nehodám s ostatními účastníky silničního provozu, například s cyklisty. Cyklisty a motocyklisty, které řidič ze svého místa občas nevidí ve zpětných zrcátcích, dokážou spolehlivě odhalit ultrazvukové senzory - pokud senzory zaregistrují něco v mrtvém úhlu, rozsvítí se ve vnějším zpětném zrcátku výstražný LED signál. A toto varování se rozbliká, pokud řidič na této straně aktivuje směrová světla.

Varování před nechtěným vybočením z jízdního pruhu se aktivuje při rychlostech přes 30 km/h. Pokud Movano začne neúmyslně opouštět jízdní pruh, systém řidiče varuje akustickým signálem a na palubním displeji se zobrazí varování.

Parkování usnadňují čelní a zadní senzory parkování. Při manévrování v rychlostech nižších než 12 km/h upozorní ultrazvukové senzory řidiče na překážky před a za vozidlem prostřednictvím akustických signálů a signálu na informačním displeji. Je-li nainstalován multimediální systém, zobrazí se na 7-palcové obrazovce pohled na oblast za vozidlem.

 

Dalším důležitým systémem nového Movana je asistent jízdy v silném bočním větru. Velké vozy, jako jsou dodávky, jsou citlivé na boční vítr, a to zejména na mostech. V takových situacích udržuje standardně dodávaný asistent vůz plně pod kontrolou citlivou aktivací ESP (řidič je o tom informován varovným signálem na informačním displeji). Součástí nového standardního vybavení Movana jsou také samočinné stěrače čelního skla a světlomety se samočinným ztlumováním dálkových světel.

Pohodlí řidiče a spolujezdce zvyšují komfortní sedadla s nastavováním řady parametrů, na přání mají sedadla i nastavitelnou bederní opěrku. Na rozbitých silnicích řidič Movana ocení sedadlo se vzduchem nafukovanými zónami, které se dokonale přizpůsobí tělu.

Spousta verzí: Movano pro každé podnikání

Z výrobních linek bude sjíždět více než 150 různých verzí Opelu Movana – nabídka sahá od skříňových dodávek, podvozků a minibusů až po valníky, sklápěčky nebo speciální nástavby. Skříňová provedení mohou mít ložnou plochu dlouhou až 4,38 m a výšku nákladového prostoru až 2,14 m při objemu skříně až 17 m3. V závislosti na verzi činí celková hmotnost vozu až 4,5 tuny, maximální užitečné zatížení je 2,4 tuny. Movano je také výborným tažným vozidlem - dokáže tahat přívěsy o celkové hmotnosti až 3,5 tuny.

 

Opel chce svým zákazníkům zjednodušit a zpříjemnit život. Nové Movano proto nabízí několik funkcí, které usnadňují využívání nákladového prostoru. Na B a D sloupcích skříně jsou nové rukojeti pro bezpečnější vstup a výstup. LED osvětlení zlepšuje orientaci v zadní části skříně. Posuvné boční dveře jsou dostatečně velké pro nakládání europalet. V závislosti na provedení může nákladový prostor pojmout až pět europalet.

Moderní mobilní kancelář: Pracoviště vždy spojené se světem

Kokpit Opelu Movano je moderním pracovištěm se vším všudy. Nové Movano nabízí 22 odkládacích prostor o celkové kapacitě 104 litrů. K dispozici jsou ergonomicky umístěné přihrádky s víky i bez nich. Obzvláště praktická je odkládací schránka FlexTray na straně spolujezdce, která se vytáhne jako zásuvka. Ta pojme až 10,5 litrů a lze v ní uložit dokumenty formátu až A4.

 

Displej informačního systému a navigace je optimálně integrován do nově navrženého přístrojového panelu. V novém Movanu má premiéru přístroj Navi 50 IntelliLink, který je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto a nabízí vynikající konektivitu. Smartfony mohou být připojeny přes Bluetooth nebo USB a pro nové Movano je k dispozici i systém bezdrátového nabíjení.

 

 

Opel

Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Od srpna 2017 je Opel součástí koncernu Groupe PSA. Spolu s anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a v roce 2018 prodal přes milion automobilů.

Opel momentálně implementuje svoji strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého úspěchu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Tato strategie je součástí strategického plánu PACE!, který má Opel přetvořit na trvale ziskovou, globální a elektrifikovanou značku.

 

 

PR

 

Další články

Komentáře