Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 11. července 2018 (13:17) Pavel Jelínek

Nová studie ukáže vycizelované hodnoty značky Opel.

Opel poskytuje náhled do budoucnosti značky

  • Německý, dostupný, vzrušující: Nová studie ukáže vycizelované hodnoty značky Opel

  • Nová „německost“: Otevřená světu, orientace na člověka

  • Výrazný a čistý design: Emocionální, sebevědomý, čistý a intuitivní

  • Kompas pro budoucnost: Nová identita přední části s orientací na logo značky

Opel intenzivně pracuje na tom, aby se stal efektivní značkou v rámci skupiny Groupe PSA, jak to avizoval generální ředitel Opelu Michael Lohscheller při prezentaci strategického plánu PACE! v listopadu minulého roku. Zároveň se Opel věnuje i posílení a preciznímu doladění svého profilu jako značky. Designová studie, která právě vzniká ve vývojovém centru automobilky (a v plné kráse se představí ještě do konce tohoto roku) ukáže další směřování značky Opel.

Plán PACE! je naším kompasem, který ukazuje směr k úspěšné budoucnosti Opelu,“ říká Michael Lohscheller. „Jedním z klíčových prvků plánu PACE! je i posílení značky. Požádal jsem proto svůj tým, aby detailně vybrousil profil značky Opel a vytvořil studii automobilu, která jasně naznačí, kam Opel směřuje.“

Německý, dostupný, vzrušující – tyto tři značkové hodnoty obsahuje DNA každého modelu Opel - a bude to platit i v budoucnosti. V uplynulých měsících designerské, marketingové a konstruktérské týmy automobilky Opel hledaly odpovědi na otázky, jak mohou být tyto hodnoty ještě lépe zhmotněny v designu a technologiích i v přístupu značky k zákazníkům. Tým šéfdesignera Marka Adamse revidoval designovou filozofii značky Opel a rozhodl se aplikovat některé důležité změny při tvorbě budoucích bestsellerů z Rüsselsheimu. Nyní tedy Opel nabízí první náhled do budoucnosti značky a naznačuje, jak by mohly vypadat modely Opel ve druhé polovině příští dekády.

Jedním z úkolů designerů bylo najít způsob, jak vyjádřit moderní „německost“ budoucích modelů a tím vycizelovat profil značky. „Nová „německost“ znamená, že už nechceme Opel definovat pouze na základě tradičních německých hodnot. Samozřejmě, že konstruktérská kompetence, technické inovace a nejvyšší kvalita pro nás zůstávají prvořadými atributy. Ale dnešní moderní Německo je už víc, než pouze toto. Jsme otevření vůči světu, pozorní vůči lidem… v Německu se tento postoj nazývá „menschlich“ (lidskost). Bez ohledu na to kde žijí či odkud pocházejí, jsou naši zákazníci naším měřítkem a kompasem všeho, co děláme,“ vysvětluje Mark Adams.

 

Od tohoto vyjádření nové „německosti“ jsou přímo odvozeny dva základní pilíře budoucí designerské filozofie Opelu: „výraznost“ a „čistota“. „Design Opelu je zřetelně emocionální a sebevědomý. Tvoříme vzrušující design, který vystupuje z šedé masy. To shrnujeme do pojmu „výrazný“. A druhým klíčovým aspektem našeho německého designu je jeho čistota, intuitivnost a přesné zacílení. To vyjadřuje pojem „čistý“,“ vysvětluje Mark Adams. I předcházející designové ikony Opelu jednoznačně korespondovaly s těmito kvalitami. Jedním z fascinujících příkladů těchto principů „výrazný“ a „čistý“ byla studie Opel CD, která vzbudila velký rozruch a mezinárodní pozornost při svojí světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1969.

Tyto klíčové prvky jsou jasně viditelné i na nedávno představené a vysoce ceněné studii Opel GT Concept, představené na autosalonu v Ženevě v roce 2016. „Výrazné proporce, jednoduché modelované povrchy, sebevědomá grafika a extrémně propracované detaily – i aktuální studie roku 2018, na které právě pracujeme, rozvíjí principy nastolené studií GT Concept 2016. Bude tam jasná kontinuita a konzistentnost ve způsobu, jakým vyjadřujeme hodnoty značky Opel. Udělali jsme ale řadu kroků vpřed a nyní nastavujeme strukturu budoucí tváře Opelu. Bude zacílena na to, čemu interně říkáme „Opel Compass“,“ vysvětluje Mark Adams.

Opel GT Concept 2016 ROpel GT Concept 2016 R

Opel Compass“ organizuje designerské prvky budoucí tváře Opelu kolem dvou výrazných os, které protínají logo značky. Právě logo se tak stává ústředním bodem více než kdy předtím. Podélný středový prolis na kapotě představuje vertikální osu, horizontální osu symbolizují charakteristická denní světla s grafikou v podobě křídla, která budou v příštích modelech Opel ještě více akcentována. Nová studie, kterou Opel oficiálně představí ještě před koncem tohoto roku, bude prvním modelem, který ukáže novou tvář Opelu, navrženou podle principů „Opel Compass“.

 

PR

Další články

Komentáře