Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 10. listopadu 2019 (18:16) Karel Lacina

Na okruhu v Barceloně se stále ještě závodí.

Zatímco dění na evropských okruzích už zcela utichlo, ve Španělsku se stále ještě závodí. Na okruhu v Barceloně se sešli ke svému poslednímu víkendu jezdci bojující o titul ve španělském šampionátu CER. Tak jak je zvykem po celou sezonu, představily se zde jak cestovní vozy, tak i Formule4 a ve vytrvalostní dvouhodinovce nechyběly skvosty GT, TCR a i některé dnes už exotické konstrukce.


Dnešní program za příjemného podzimního počasí s teplotou okolo 15 stupnů zahájily dvoulitrové cestovní vozy. Pouhých osm aut na startu je letos zcela běžnou záležitostí, přesto se díky téměř identickým Hondám Civic Type R jedná o zajímavé bitvy. Z obou dvou jízd vyšel nejlépe mladý Albacete z týmu Teo Martina, známého z GT Open, kde nasazuje McLareny GT3. Po dvou druhých místech se stal celkovým vítězem před svým největším rivalem Alvarem Bajem, jenž ho ve druhé jízdě udolal až v závěrečných metrech.


Španělský šampionát Formule 4 má letos jediného favorita a tím je další z jihoamerických talentů, teprve 16ti letý Franco Colapinto z Argentiny. Pilot týmu Drivex School dokázal v letošním roce vyhrát již osm závodů a další dvě prvenství přidal i v dnešních dvou jízdách, díky čemuž se téměř se stobodovým náskokem stal mistrem.

Jeho další cesty by měly vést do Europa Cupu formule Renault, kde už letos zkušebně absolvoval čtyři závody. Stříbrný post patří domácímu Kilianovi Meyerovi, bronz si odváží Belgičan Glenn van Berlo. Za zmínku stojí i druhé místo z první jízdy Rumuna Filipa Ugrana pro kterého to byl první závod v F4 vůbec.


Program doplnil pohárový závod starších cestovních vozů, kde měly početní převahu BMW M3, doplněné Civici a Golfy. Výkonovou výhodu jediného BMW M3 GTR zcela využil Juan Antonio Miranda, když po startu z poslední pozice dokázal svůj speciál dovést do cíle na první pozici.

 


Při pohledu do startovní listiny závodu Endurance muselo zaplesat srdce každého motoristického fanouška. Nepřeslechnutelný Mosler MT900R, který je dnes možné spatřit už pouze na španělských kopcích, Renault RS 01, další exot Vortex Light, několik speciálů majících svůj původ v seriálu Trans Am a řada dalších byly zárukou zajímavé podívané.

Od začátku závodu spolu o vítězství bojovala trojice Josep Mayola se starším Ferrari 458, Benji Goethe s RS01 a řecký šampion Kosta Kamaroglou s Moslerem. Ten však dvojici modernějších strojů nestačil a po výměně jezdců už na čele jezdilo pouze černočervené Ferrari a Reanult. Roald Goethe prokazoval svoji rychlost a krátce před vypršením časového limitu vnitřkem Francesca Guttiereze v italském gtčku předjel a nakonec s téměř čtyřsekundovým náskokem zvítězil.

Čtvrtým v cíli za trojicí GT byl Ignacio Cabezas pilotující nejlepší z vozů Trans Am. Kategorii TCR jasně ovládla dvojice týmu Tecnicars, kterou tvořil Rus Jevgenij Leonov a domácí Mikel Azcona, hvězda mající na svém kontě kromě TCR  Europe i několik startů ve WTCR.

Leonov sice ze začátku nestačil na Fernanda Monjeho s Cuprou stáje PCR, ale poté Fernando, ostřílený jezdec GT, předal volant svému bratrovi Ferranovi, už to bylo pouze o Cupře Tecnicarsu.

 

Fotky

Další články

Komentáře