Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 8. listopadu 2019 (21:30) Karel Lacina

Na okruhu Sandown Park se začalo závodit.

Na okruhu Sandown Park se konečně začalo závodit, když úvodní tréninkové jízdy zahájily program, který bude završen pětisetmílovým závodem. Hlavní postavou první session určené pro druhé jezdce jednotlivých posádek byl bezesporu Garth Tander. Ten na nic nečekal a jako jeden z prvních se vydal na trat místy zkrápěnou deštovými kapkami a hned nastavil pro ostatní jezdce dlouho nepřekonatelný čas. 

V průběhu jízd se časy s osychající vozovkou zrychlovali a několik minut na čele figuroval Bryce Fullwood s Nissanem, ale Tander ještě těsně před šachovnicovou vlajkou vyjel z boxů a ustanovil konečný čas 1: 08, 0361, což mu stačilo na bezpečné vítězství před Fullwoodem a Dale Woodem na dalším Nissanu. Po pauze už patřila závodní dráha prvním jezdcům na které už čekala skoro suchá trat a hned to bylo znát. David Reynolds s černozlatým Holdenem na nic nečekal a výsledkem jeho snahy byl tratový rekord vozů Supercars. 

Před Reynoldsovou jízdou figuroval na špici Anton De Pasquale, kterému se jako prvnímu podařilo stlačit čas pod 1: 08. Bohužel pro některé piloty zůstalo na asfaltu několik mokrých míst a právě ty v zatáčce číslo 9 se staly osudné pro Chaze Mosterta a Scotta Pye a také pro Jamieho Whincupa jehož výlet do kačírku znamenal dokonce červenou vlajku. Za Reynoldsem a De Pasqualem skončili Scott Mc Laughlin, Chaz Mostert, Lee Holdsworth a další. Skvělý den pro Red Bull Holden Racing završil ve třetí ,a závěrečné tréninkové jízdě, Craig Lowndes. 

Trojnásobný šampion Supercars začal čase 1:07, 3169, jenž vzápětí vylepšil na 1:07, 8356 a to byla meta pro ostatní už nepřekonatelná, zvláště poté co se znovu objevily deštové kapky. Druhý čas, o pouhých 0, 06 s má na svém kontě Tony D Alberto s nejlepším Mustangem, třetí Dale Wood s Nissanem.

 


V rámci tréninků představil zajímavou technickou novinku tým Red Bull Holden Racing. Ten ve svém speciálu vyzkoušel zcela nový volant ve tvaru F1. Tento experiment se objevil ve voze s číslem 888 dvojice Jamie Whincup a Craig Lowndes v úvodních dvou session, aby to závěrečné už proběhlo opět s klasikou. Tým k tomu řekl : " Na vývoji této novinky pracujeme zhruba čtyři měsíce a stále se snažíme vyřešit co nejlepší rozmístění jednotlivých ovládacích tlačítek. 

Během víkendu už ho asi dále nepoužijeme, ale je pro nás dobré absolvovat s ním každý odjetý kilometr. Hlavním důvodem, kvůli kterému jsme se do celé akce pustili je zrychlit výměnu jezdců, kteří díky chybějící dolní části mají více prostoru."

Nejenom vozům Supercars patří závodní trat v Sandownu, svůj finálový víkend zde absolvovují i speciály australského šampionátu GT. Velké vzrušení nastalo už v kvalifikačních jízdách. Počasí zlobilo i zde a na vodu nejvíce doplatil Tony Bates, jehož tým zariskoval s hladkými slicky, což nemohlo skončit nijak jinak nrž tvrdým nárazem do svodidel a zraněným fotografem pro něhož musela na trat sanitka. 

 

Díky opravám bezpečnostních prvků se celý harmonogram výrazně zpozdil a po rozhodnutí komisařů odjela gtčka jen 20ti minutový závod. V něm kralovaly dva Mercedesy CLK AMG, z vítězství se radoval Peter Hackett před Markem Griffithem, a to hlavně díky rychlejšímu pit stopu týmu Egglestone Racing. Až pátý projel cílovým prostorem Geoff Emery s R8 pro něhož to znamenalo pád z vedoucí pozice v šampionátu na stříbrný post právé za Hacketta.

Fotky

Další články

Komentáře