Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 11. listopadu 2019 (22:05) Karel Lacina

Na okruhu La Plata pokračovala argentinská okruhová série.

Na okruhu Roberta Mourase La Plata pokračovala argentinská série Turismo Carretera, tentokrát nižšími divizemi s královskou třídou Pick Up.

TC Mouras je jedna z nižších kategorií Turismo Carretera založená v roce 2004, která slouží jako jakási školní formule pro piloty, kteří se ucházejí o start v národní TC. Jméno dostala dle Roberta Mourase po němž je i pojmenován okruh La Plata, kde tato kategorie nejčastěji startuje a kde se předstvila i o víkendu. 

Hlavním aktérem závodu byl Lucas Panarotti, dokonale využil startovní pozici a od začátku až do cíle první pozici nikomu nepůjčil. Společně s ním vyjížděl z první řady i David Nefa, zatím třetí jezdec celkového pořadí. Ten dlouho bojoval s Pedrem Boerem a viditelně na něho neměl, ale naštěstí pro něho Boero nezvládl nervy a opustil trat, čímž měl po nadějích. 

Vedoucím jezdcem šampionátu je po nedělním závodě stále Hernan Palazzo, díky Boerově zaváhání v cíli třetí.

 

1. Lucas Panarotti DODGE
2. David Nefa CHEVROLET
3. Hernan Palazzo DODGE
4. Francisco Hernandez FORD
5. Lucas Carabajal CHEVROLET
6. Lucas Granja CHEVROLET
7. Jose Rasuk DODGE
8. Marcos Landa IKA
9. Nicolas Impionbato CHEVROLET
10. Maximiliano Vivot CHEVROLET

TCPM neboli Track Mouras byla poprvé představena v roce 2008 a je určena hlavně pro mladé adepty z motokár, formulí a regionálních šampionátu, ale vidět zde můžeme i starší jezdce kteří už nemají ambice ve vyšších kategorií TC. Nejsledovanější postavou letošního ročníku je bezesporu teprve 15ti letý Ian Reutemann, vnuk bývalého pilota Ferrari v F1 Carlose. 

Tento mladíček si počíná naprosto suverénně a do dnešního závodu šel jako lídr celkové klasifikace. Start ze druhé řady zvládl bravurně a po několika kolech už vodil celé pole. Bohužel po kontaktu s Matiasem Franem vyjel mimo trat a musel k mechanikům, aby závod dokončil v poli poražených. 

Zvítězil Dino Pieraligi právě před Franem, který se tak dostal před Reutemanna do čela celkového pořadí.

1. Dino Pieraligi CHEVROLET
2. Matias Frano FORD
3. Franco Passarino DODGE
4. Fernando Iglesias CHEVROLET
5. Otto Fritzler FORD
6. Juan Ignacio Maceira CHEVROLET
7. Maximiliano Feito FORD
8. Ianina Zanazzi CHEVROLET
9. Marcos Castro FORD
10. Ian Reutemann DODGE

 

 

TC Pick Up poprvé vyjely v roce 2017, kdy byly vytvořeny jako vrcholná skupina při závodech nižších kategorií TC ve které se prezentují nejoblíbenější značky na argentinském trhu. Speciály jsou poháněny 24ventilovými, řadovými šestiválci vyvinutými společností TopLine a ve startovní listině figuruje např. i bývalý pilot F1 Gaston Mazzacane nebo Norberto Fontana mající také zkušenosti s nejrychlejšími monoposty. 

Tyto celebrity však do souboje o titul nezasahují, zde se mezi sebou bijí spíše mladší jezdci kombinující několik sérií cestovních vozů. Jedním z nich je Valentin Aguirre, který poté co zaspal na startu dokázal postoupit až do čela a svůj Nissan dovézt k vítězství díky čemuž se dostal do celkově do čela, kde vystřídal Juana Pabla Gianiniho, jenž se pocelý závod pouze díval na záda čtveřice ujíždějící mu v dáli. 

Zde se pohyboval i asi největší dnešní smolař Guillermo Ortelli, jezdil s přehledem na bronzové pozici, jenže tři kola před koncem musel zpomalit s prázdnou zadní gumou.

1. Valentin Aguirre NISSAN
2. Omar Martinez FORD
3. Nicolas Pezzucchi FORD
4. Juan Pablo Gianini FORD
5. Matias Rodriguez ISUZU
6. Gaston Mazzacane VW
7. Esteban Gini TOYOTA
8. Andre Jakos TOYOTA
9. Norberto Fontana NISSAN
10. Diego Martinez FORD

Fotky

Další články

Komentáře