Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 9. listopadu 2019 (21:10) Karel Lacina

Na Jim Clark rallye čtyřkolky potupnou porážku od starého Escorta v sobotu nepřipustily.

JIM CLARK RALLY 2019

Včerejší hrozivé podmínky se přece jenom trochu zlepšily i když stále mírně pršelo a tak se mohly první dva ranní testy odjet. Tentokrát už čtyřkolky potupnou porážku od starého Escorta nepřipustily a po jednom nejrychlejším čase si na své konto připsali nejprve Kirkaldy a poté i Moffett, díky čemuž se po úvodní sekci irský šampion hřál už na čele. 

Bogie začal ráno třetím časem, ale první průjezd včera zrušenou zkouškou Langton už byl nad síly staré zadokolky a sedmý čas byl po několika krizích vlastně výhrou. Skotský mistr však stále figuroval na vynikajícím druhém místě. Kirkaldy zapoměl na včerejší trable a stahoval co se dalo, ke svým mechanikům už přijel jako šestý.

 

Po obědě přišly na řadu další průjezdy dvěma ranními testy a hned úvodní v RZ  se přihlásil o slovo jeden z vozů WRC. Nejrychlejší čas zajel Hugh Hunter s Focusem z roku 2005, ale hned za ním byl Moffett, který vítězným časem v následující zkoušce opět přidal několik sekund na druhého Bogieho. 

Hunter si díky skvěle zvládnuté druhé sekci polepšil už na bronzový post, naopak Kirkaldy stále figuroval na šesté pozici a když prohrál v RZ7 i s Binniem se starším Lancerem EVO IX začalo se jeho postavení otřásat v základech.

Poté se soutěžní posádky přesunuli na dva testy, které se zatím nejely a hlavně ten první z nich, téměř 13ti kilometrový Blackadder zamíchal pořadím v top ten. RZ plná zatáček a vracáků vůbec nesvědčila Bogieho Escortu a díky sedmému času o 20s zpět za vítězným Moffattem musel poprvé v soutěži opustit vedoucí trojku, kam se naopak posunul Dale Robertson s Fiestou R5.

 

Jenže RZ9 už zase Bogiemu vyšla na výbornou, druhý čas v cíli o necelých šest sekund za Moffattem a potíže Robertsona jemuž ve vracáku zhasl motor, znamenaly návrat skotského šampiona zpět na podiové umístění. Naopak u Kirkaldyho Fiesty přestala spolupracovat převodovka a jeden z adeptů na příčky nejvyšší byl ze hry venku. Moffettovi fungovala jeho Fiesta R5 Mk2 bez jakýchkoliv komplikací a pomalu ale jistě mířil za celkovým vítězstvím. 

To se mu i nakonec podařilo, předposlední test znovu vyhrál a ten poslední už projel pouze na jistotu a mohl tak na konto Fiesty R5 Mk2 připsat jedno z prvních vítězství. Krásný souboj o místa na podiu rozhodla závěrečná RZ, Bogie ji dokázal vyhrát a bral stříbro, Hunter jen těsně zdolal Robertsona, který však bronz také bral všemi deseti.


1. Moffett/ Hayes Ford Fiesta R5 Mk2 54: 34, 7
2. Bogie/ Rae Ford Escort MkII  + 41, 7
3. Robertson/ Loudon Ford Fiesta R5  + 47, 8

4. Hunter/ Cooledge Ford Focus WRC RS 05  + 50, 3
5. Hunter/ Woodcock Ford Fiesta R5  + 1: 20, 1
6. Binnie/ Mole Mitsubishi Lancer EVO IX  + 2: 35, 9
7. Fenwick/ Marchbank Ford Fiesta R5  + 2: 49, 8
8. Simpson/ Walsh Ford Fiesta R5 + 3: 44, 1
9. Morrison/ Donnelly Ford Fiesta R5  + 4: 08, 9
10. Ford/ Morton Ford Escort MkII  + 4: 42, 0

 

 

Zdroj faceb

Další články

Komentáře