Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 11. března 2020 (10:03) Pavel Jelínek

Motocyklový závodník Lukáš Pešek je tváří kampaně BESIP.

Lukáš Pešek je tváří kampaně BESIP
Lukáš Pešek – český motocyklový závodník, který se nyní věnuje výchově mladých jezdců a stal se tváří kampaně BESIP.

Kam směřuje tvoje cesta po úspěšné závodnické kariéře, stává se z tebe učitel? Trenér?

K tomu došlo pozvolna přirozenou cestou, chci být víc doma než na silnici, mám krásnou holčičku. Takže děti v motoškole vychovávám po dobrém, stejně jako doma. V naší motoškole se snažím o širší záběr, nejen o bezpečnost v provozu, ale třeba i rozvoj mládeže.

A jaké máš výchovné úspěchy?

Z dětí, co k nám chodí trénovat, jsme vybrali šest až sedm talentů, postavili jim tým, máme v plánu vyrazit do Evropy a třeba se nám podaří vychovat nějakého mého nástupce. Bude to i otázka financí, my budeme rádi, když to naši žáci prostě nějak dotáhnou.

 

Jak hodnotíš svoji spolupráci se značkou Ducati?

Jako ambasador této značky používám motorky Ducati na výcvik, jezdím s nimi po akcích a účastním se i testování, toho si hodně cením. Spolupráce si moc vážím, o to víc, že jsem první, s kým Ducati v takto velké míře spolupracuje. A je to samozřejmě čest spolupracovat s tak prémiovým brandem.

Jak vnímáš nástup elektroniky do motocyklů. Je to ještě o jezdci? Co třeba náklonové ABS?

Vnímám to jako přínos, zvláště u motorek, které jsou určené na běžnou silnici, a přitom mají obrovský výkon, například nový Ducati Streetfighter s výkonem 208 koní. Na těch už se devadesát procent běžných jezdců prostě bez elektroniky nemůže svézt. Elektronika pomůže na úroveň, na jakou si ji nastavíte, a to je fajn.

Využije to i závodník, nebo si všechny asistenty třeba na okruhu vypne? Třeba na zmíněném Streetfighteru?

Já si vždy musím vypnout ABS, je pro mě důležitá odezva od asfaltu v mezních situacích, ale třeba kontrolu trakce si nechávám zapnutou, byť na nějaké minimální úrovni. Vypínám si antiwheel, ten mě nebaví a bere mi moc výkonu.

BESIP vám ukáže bezpečné limity

Osvětová kampaň, zaměřená zejména na muže motorkáře ve věku 40–60 let, nese název Nechoď za svůj LIMIT. Jejím cílem je připomenout motorkářům možná rizika a připravit je na co nejbezpečnější jízdu po našich silnicích. Tváří kampaně je známý jezdec a závodník Lukáš Pešek.

Nápad spolupráce se přitom zrodil vloni na Motosalonu.

„Právě veletrh byl místem činu, sedli jsme si s Lukášem ke kávě a zjistili, že nám společně jde o bezpečnost a lepší atmosféru na našich silnicích pro motorkáře. Propojení BESIPU jako tradiční značky bezpečnosti a Lukáše jako výrazné tváře motosportu bylo proto logické,“ vysvětluje vedoucí speciálního oddělení BESIPU Tomáš Neřold. Jejich expozici, která je společná s Policií ČR, najdeme v pavilonu F.

 

Nejlepší nehoda je ta, která se nestane
Na expozici BESIPU je rušno, každou hodinu zde probíhá moderovaný program. Návštěvníci mohou sledovat na obrazovce unikátní animace, které simulují dopravní nehodu a mohou si tipovat, kdo je viníkem. „Nechceme lidi strašit, ale ukázat jim, že často je na vině kombinace chyb na obou stranách. Kdyby motorkář o něco snížil svoji rychlost a zároveň řidič automobilu více předvídal, nemuselo k fatální nehodě vůbec dojít.

Ve chvíli, kdy je hodně nepřiměřená rychlost ze strany motorky a opravdu velká nepozornost ze strany řidiče auta, kombinace dějů často vede k těžké nehodě,“ říká Tomáš Neřold. Prozradil také, že většina animací bohužel vychází z reálných nehod. BESIP motorkáře informuje společně s odborníky také o vhodném a funkčním vybavení, které může tělo motorkáře při pádu ochránit.

„Kromě Lukáše Peška spolupracujeme také s dakarskou závodnicí Ollie Roučkovou a jsem rád, že i ona ve své motoškole učí žáky správně se vybavit a jezdit bezpečně. I když své čtyřkolky ovládají velmi dobře, tak jakmile jsou v provozu, dodržují pravidla a chovají se ohleduplně,“ chválí Neřold.

Rychlost mám rád, ale na lyžích
Tomáš Neřold se dostal ke své funkci v BESIPU před dvěma lety přes marketing, předtím působil jako vedoucí tiskového oddělení Ministerstva dopravy. Svoji práci dělá s nadšením, ale nepovažuje se za motorkáře ani odborníka na motorky – jeho úkolem je totiž obklopit se těmito odborníky a s jejich pomocí osvětový program na prevenci motonehod šířit.

Sám ovšem jezdit rychle umí, ale ten pravý adrenalin mu přináší jízda na lyžích. Vzhledem k narůstajícímu počtu lidí na sjezdovkách (stejně jako na silnicích) však dává raději přednost osamělejším svahům.

 

 

PR
Zdroj BVV

 

Další články

Komentáře