Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 18. června 2017 (16:36) Pavel Jelínek

Mostecký závod FIA CEZ je minulostí.

Mostecký závod FIA CEZ ovládli s výjimkou formule domácí jezdci

Mostecký autodrom hostil o tomto víkendu seriál závodů cestovních a GT vozů a formulí zóny střední Evropy The Most FIA Central Europe Zone Challenge (CEZ). V absolutním pořadí sobotního i nedělního závodu dominovali v plechových autech domácí jezdci, ve formuli pak Ital Paolo Brajnik.

Divizi D4 do 2000 ccm ovládla s oranžovým vozem Renault Clio Cup IV týmu Carpek Service Gabriela Jílková, v obou závodech suverénně triumfovala způsobem start-cíl. Loňská vítězka ceny Elišky Junkové v anketě Zlatý Volant tak prokázala, že je velmi talentovanou jezdkyní a je třeba s ní počítat.

V sobotním sprintovém závodu kategorie D4 nad 2000 ccm zvítězil Jakub Knoll z týmu Šenkýř Motorsport na BMW Z4 GT3, nedělní sprint ovládl Richard Chlad mladší ze stáje K+K Racing team s vozem Audi R8 LMS Ultra GT3.

V hodinovém závodu vozů kategorie D4 a a D5 endurance, který se jel v sobotu, se z vítězství radovala dvojice Robert Šenkýř/Daniel Skalický z týmu Šenkýř Motorsport s vozem BMW Z4 GT3.

Roli nejrychlejšího jezdce v kategorii formulových vozů D2 splnil v Mostě Ital Paolo Brajnik. V sobotu i v neděli neměl konkurenci. Ve třídě F4 divize D2 pak měřili síly dva nejmladší aktéři víkendového klání. Devatenáctiletý Václav Šafář (Chabr Motorsport) a teprve šestnáctiletý Petr Semerád (Křenek Motorsport). Zatímco Šafář se radoval v sobotním závodu, kdy jeho rival po zhasnutí světel špatně odstartoval, v neděli si oba jezdci role prohodili a cíl viděl dříve Semerád.

Okruhové mistrovství zóny střední Evropy FIA CEZ má za sebou šest závodních víkendů. Letošní premiéru obstaral 22. a 23. dubna maďarský Hungaroring, o měsíc později pak hostil týmy Red Bull Ring v rakouském Spielbergu. Následovaly závody na okruzích v Srbsku, Slovinsku a polské Poznani. Po mosteckém závodním víkendu se seriál vrátí do České republiky ještě 9. a 10. září, kdy se pořadatelství ujme brněnský Masarykův okruh. Bude zároveň poslední zastávkou FIA CEZ letošní sezony.

 

 

 

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy  bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:

14. – 16. 7. - MOTOCh Motorcycle Championship

28. – 30. 7. - The Most Europe Minibike Weekend

01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX

06. – 08. 10. - The Most Grand Finale


 


 

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře