Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 17. května 2018 (19:16) Pavel Jelínek

Monaco Historique 2018 : Serie F, vozy F1 let 1973-1976: Nejlepší závod jaký knížectví kdy zažilo?

Monaco Historique 2018

Serie F, vozy F1 let 1973-1976: Nejlepší závod jaký knížectví kdy zažilo?

Závody Monaco Historique jsou pochopitelně relativně krátké. Nejdelší z nich se jely na 18 kol – možná proto byly zvláště atraktivní...

Profíky a bývalé superstars našel pozorný divák i v poli F, tedy ve vozech z let zlaté éry F1 1973-1976. Ze 32 přihlášených trénovalo 29 vozů a 3. čas za Stuartem Hallem (McLaren M23) a Michaelem Lyonsem (McLaren M26) zajel bývalý pilot F1 Alex Caffi (Ensign N176). Za Nickem Padmorem (Shadow DN5) číhal na startu několikanásobný vítěz Le Mans Marco Werner (Ferrari 312B3), 9. čas zajel někdejší jezdec F3000 Nicky Pastorelli (Surtees TS19).

Bylo tedy nač se těšit a závod, který Série E v neděli odpoledne nabídla, byl jedním z nejlepších a nejnapínavějších, které se v Monaku kdy uskutečnily. Startovalo se na mokré trati za lehkého mrholení a ředitelství se proto rozhodlo nechat pole po dvou zaváděcích kolech vyrazit letmým startem. Hall tedy bez problémů proměnil pole position ve vedení, z 1. místa se ale netěšil dlouho. Ve 3. kole se před běj dostal agresivní Lyons. Créme-de-la-créme tohoto závodu, to jest čtyřlístek Lyons-Hall-Caffi-Werner poté ujížděl v boji o prvenství ostatním, než Werner ztratil 2s při předjíždění opozdilců. Kolem poločasu závodu odložil Pastorelli svůj Surtees do bariéry Tabákové zatáčky a následující neutralizace jakoby připravila Halla o jeho rytmus. Na 2. místo se před něj posunul Caffi a následoval velkolepý boj Itala s Lyonsem, při kterém se Ensignu před přístavní šikanou uvolnil zadní závěs a Caffi šel do hodin! S jiskřícím vozem poté ve stylu Giullese Villeneuvea dojel do boxů a vzdal. Lyons si tedy vybojoval další velké vítězství v Monaku, zatímco se za ním přeli Hall s Wernerem o každý centimetr úzké tratě. V cíli byl Brit o 0,5s před Němcem a diváci jim aplaudovali ve stoje z tribun!

 

Výsledek série F

1. Michael Lyons, McLaren M26 (1976)

2. Stuart Hall, McLaren M23 (1973)

3. Marco Werner, Ferrari 312B3 (1974)

4. Andrew Haddon, Hesketh 308C (1975)

5. Jordan Grogor, Maki F101C (1974)

6. Maximilian Werner, Ferrari 312B3 (1974)

 

 

 

Senzační závod v dešti: Lyons před Hallem a Caffim.

 

Michael Lyons je vyslovený specialista okruhu v Monaku.

 

Bývalý vítěz Le Mans Marco Werner na Ferrari 312B3 před Bradleyem Hoyem na Hillu-GH1 ve vlásence.

 

V Monaku piloti své vozy nešetří: Nick Padmore na Shadow DN5B před hotelem Fairmont.

 

Andrew Haddon a jeho Hesketh 308C dojeli výborní 4.

 

Bývalý pilot F1 Alex Caffi přijel do Monaka obhájit vítězství z roku 2016.

 

Hesketh 308B v nedělním dešti: Údajně se jedné o šasi, se kterým James Hunt triumfoval roku 1975 v Zandvoortu.

 

Shadow DN3 (Yves Saguato) před Lotusem 76 (Andrew Beaumont).

 

Takhle skončil po havárii v Tabákové zatáčce Surtees TS19 Nickyho Pastorelliho.

 

Předvedli senzační sport: Hall, Lyons a Werner na stupni vítězů.

 

 

 

Text a foto: Roman Klemm

Další články

Komentáře