Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 24. října 2019 (20:07) Pavel Jelínek

Modely Golf vyrábí rychleji, než dříve.

Volkswagen vyrábí modely Golf ještě rychleji

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva, odpovědný za výrobu: „Navzdory větší složitosti trvá výroba nového modelu Golf o jednu hodinu méně než u předchůdce.“

Standardizace umožnila snížit investice do zahájení výroby na polovinu

Od roku 1974 bylo ve Wolfsburgu vyrobeno více než 26 milionů vozů Golf

Praha – Od premiéry první generace bylo na celém světě vyrobeno více než 35 milionů vozů Golf různých verzí, z toho 26 milionů v závodě Wolfsburg. Výroba nového modelu Golf v hlavním závodě běží od léta a v současnosti se nachází ve fázi zvyšování počtu vyráběných vozů.

Na začátku prosince se objeví první vozidla u německých a rakouských prodejců. V rámci příprav bylo analyzováno více než 400 pracovišť a 700 pracovních úkonů s cílem využít existující rezervy pro zvýšení efektivity. Díky realizaci bezpočtu zlepšení výrobního procesu může být osmá generace úspěšného modelu vyráběna ještě efektivněji než předchůdce.

 

Celkem 8400 zaměstnanců závodu Wolfsburg se věnuje výhradně výrobě modelu Golf. Golf 8 je složen z více než 2700 jednotlivých dílů a komponentů. V kompletně síťově propojeném modelu Golf 8 je uloženo celkem 1340 m kabelů v 962 vodičových svazcích. To je o téměř 100 m kabelů a o 31 vodičových svazků více než v modelu Golf 7. Od dodání plechů pro výrobu karoserie překoná Golf 69 km na montážních linkách, než vyjede z bran výrobního závodu.

 

Nový Golf je prvním vozidlem, které bude uvedeno na trh s novým logem.

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva značky, odpovědný za výrobu, k tomu říká: „Golf 8 je výrazně komplexnější než jeho předchůdce. Přesto jsme dokázali zkrátit průměrnou dobu výroby přibližně o jednu hodinu. Vzhledem k tomu, že Golf 8 patří k  2. generaci produktů MQB, mohli jsme naše investice do výroby výrazně snížit. Naše platformová strategie nese své ovoce. U Golfu 8 prokázal tým ve Wolfsburgu veškeré své dovednosti. Výrobní procesy jsou celkově ještě efektivnější. To je skvělý výkon, za který patří našim zaměstnancům můj dík.“

 

U Golfu 8 se podařilo ještě rozsáhlejší standardizací výrobních zařízení a procesů snížit investice pro úspěšné zahájení výroby o více než polovinu v porovnání s předchůdcem. Celkové investice do nového modelu Golf dosáhly částky v řádu středních stovek milionů eur. V karosárně lze i nadále používat 80 procent stávajících zařízení díky aktuální platformové strategii. Golf 8 vychází stejně jako jeho předchůdce z modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Výrobu bočních dílů karoserie modelu Golf 8 s výraznou linií Tornado zajišťuje nové zařízení, které je nejen mnohem flexibilnější, ale také o 40 procent produktivnější, než tomu bylo u Golfu 7.

Nahrání veškerých dat, které je nezbytné pro provozuschopnost vozidla, probíhá u modelu Golf 8 zcela automaticky prostřednictvím rychlé sítě WLAN během výrobního procesu na montážní lince. Díky tomu zůstává u tohoto procesního kroku konstantní doba výroby navzdory rostoucímu množství dat. Nová generace zcela automatických přepravních systémů bez řidiče zajistí od příštího roku rychlejší přísun materiálu, který je základním předpokladem pro efektivní výrobní procesy. Použitím 23 přepravních robotů se zvýší produktivita logistiky v karosárně o sedm procent.

 

 

 

 

 

 

 

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2018 vyrobil Volkswagen 6,24 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

 

 

 

PR

Další články

Komentáře