Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 15. března 2015 (11:14) Rostislav Bajko

MITSUBISHI L200 – 5. GENERACE

Po devíti letech výroby (a 1,3 milionu vyrobených vozů*) je současný pick-up Mitsubishi L200 již připraven rozloučit se a uvolnit místo svému nástupci, jenž se představí v evropské premiéře na 85. ročníku ženevského autosalonu. Nový nástupce z kategorie jednotunových pick-upů není pouhým faceliftem, ale zcela novou generací.

Přes 4 miliony prodaných L200…

Běžné použití pick-upů pro „civilní“ účely nemá v Evropě příliš dlouhou tradici, nicméně zájemci o L200 mohou stavět na šesti desítkách let praktických zkušeností a pozorování trhu. Mitsubishi Motors totiž zahájila vývoj svého nového pick-upu v návaznosti na úspěchy takových modelů, jakým byl např. Mizushima z roku 1946 – malý základní tříkolový truck z kategorie 0,4 tuny vyvinutý závodem Mizushima Motor Vehicle Works společnosti Mitsubishi – až po čtyři následující generace modelu L200, kterého se od roku 1978 do podzimu 2014 dohromady vyrobilo 4 077 000 kusů. Bezmála 440 000 vozů je na evropských silnicích stále v provozu.

Strategický model

Strategický klíčový model Mitsubishi Motors Corporation s označením L200 (mimo Evropu „Triton“ nebo „Strada“) podporuje rozsáhlý průmyslový ekosystém v Thajsku, kam se soustřeďuje jeho výroba již od 3. generace.

Zcela nový L200 vyráběný v závodu v Laem Chabang společnosti Mitsubishi Motors Thailand by se měl prodávat v objemu 200 tisíc vozů ročně (oproti 130 000 vozům loučící se generace L200). Tento prodejní cíl platí pro trhy celého světa (kromě Japonska, USA a Kanady), přičemž Evropa by měla představovat druhý největší region odbytu (12 %) po členských zemích sdružení ASEAN.

L200 výrazně přispívá k ziskovosti automobilky na evropských trzích, kde kumulované prodeje L200 odcházející generace již dosáhly úrovně cca 220 tisíc vozů (do ukončení výroby). V průběhu kalendářního roku 2014 – tedy v posledním celém roce výroby – se zde stále prodalo 18 371 vozů (nezahrnuje Rusko a Ukrajinu), tj. 13 % celkového objemu evropského odbytu MMC (34 zemí); pěti nejvýznamnějšími trhy byla Velká Británie, Turecko, Francie, Německo a Rakousko.

MITSUBISHI ČR

Fotky

Další články