Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 8. dubna 2019 (22:06) Pavel Jelínek

Marek Rybníček, Martin Jerman, Gabriela a Filip Sajlerovi a Jiří Špalek vyrazili do Brna.

Liqui Moly Racing Team zahájil sezónu na Masarykově okruhu v Brně.

Úspěšně vstoupili do letošní vrchařské sezóny jezdci Liqui Moly Racing Teamu ve složení Marek Rybníček, Martin Jerman, Gabriela a Filip Sajlerovi a Jiří Špalek.

Marek Rybníček se poprvé představil s nový vozem Mc F1 EVO 2019 ve třídě siluet, Martin Jerman startoval s osvědčeným sporťákem Lamborghini Gallardo GT3 ve třídě GT. Gabriela a Filip Sajlerovi znovu osedlali loňské úspěšné vozy Mitsubishi Lancer EVO X ve třídě N nad 3000 ccm, pouze Jiřímu Špalkovi se přilepila na jeho Normu M20F EVO smůla již v prvním závodě.

První dubnová sobota patřila na brněnském Automotodromu úvodnímu závodu seriálu Liqui Moly Mistrovství ČR automobilů do vrchu. Letošní III. GMS Hillclimb Prolog se jel premiérově na trati dlouhé 4,8 km a to ve směru chodu hodinových ručiček se startem za boxovou uličkou a cílem v kopci před cílovou dvoj zatáčkou a na této trati byly postaveny tři oficiální retardéry FIA 2019. Po třech pěkných dnech testovacích jízd od středy do pátku, v sobotu jako by počasí se nad vlastním závodem zachmuřilo.

První tréninkové jízdy, ale i část prvního závodu se jela za citelného chladu a drobného deště. Jezdci si ale s touto situací poradili,l nejdříve se s novou tratí seznámili a pak se již naplno závodilo. Pravdou ale bylo , že ne všichni se vypořádali s projetím retardérů bez problémů, byli i tací, kteří si udělali nedobrovolný výlet do kačírku v některých zatáčkách na trati.

 

Na start se postupně postavila celá plejáda jezdců v čele s loňským mistrem republiky Milošem Benešem s Osellou FA 30, Lukášem Vojáčkem evropským šampionem v kategorii 1, Václavem Janíkem vítězem Evropského vrchařského poháru 2018, na startu byl i Igor Drotár, nejlepší slovenský jezdec do vrchu s cestovním vozem atd. Celkem se představilo ve dvou  mistrovských závodech a České trofeje více jak šedesátka jezdců.

Nejvíce se z  Liqui Moly Racing Teamu očekával start Marka Rybníčka s novinkou mezi závodními vozy, Mc F1 EVO 2019. Ten si trať brněnského Automodromu „osahal“ v pátečním odpoledni v testovacích jízdách. Nejprve jel ve čtvrtek s vozem Václava Janíka, Normou M20FC Turbo a po té přesedl do svého nového vozu. Již po těchto testovacích jízdách byl Marek spokojený.

V sobotních dvou ranních tréninkových jízdách zajel dvakrát čtvrtý nejrychlejší čas, což dávalo předpoklad k úspěšnému vstupu do závodů. A to se naplnilo. Dvakrát čtvrté místo v absolutním pořadí, dvakrát vítězství v divizi II, dvě první místa ve skupině E2-SH a dvakrát první ve třídě E2-SH do 3000 ccm. To jsou konečné výsledky Marka Rybníčka na úvod letošní sezóny. Nejrychlejší času dosáhl v první jízdě druhého závodu – 1:59,92 min., ve druhé byl o 0,01 sekundy pomalejší.

Na první seznámení s novým vozem jsem velice spokojený. Díky počasí, které dnes v Brně panovalo, jsme si mohli vyzkoušet jak jízdu na suchu, tak i jízdu na mokru a díky tomu jsme posbírali plno užitečných dat, které nám ukázaly kde máme ještě rezervy. Teď nás čeká práce na ještě lepším nastavení a určitě pojedeme do Rechbergu připravení na sto procent“ konstatoval po skončení druhého závodu Marek Rybníček.

Dalším z jezdců LMRT byla stálice závodů do vrchu, Martin Jerman. Jeho Lamborghini Gallardo GT 3, ho dovezlo na deváté a desáté místo absolutního pořadí. V Divizi I skončil dvakrát na druhém místě, první místo mu patřilo ve skupině GT a zvítězil i ve třídě GT nad 2000 ccm. Svého nejrychlejšího času dosáhl ve druhé jízdě úvodního závodu, kdy trať projel za 2:15,14 min.

S vozem i výsledky jsem spokojen, jen ke změně trati mám určité výhrady a to hlavně ke retardérům, se kterými jsem si jaksi „přátelsky nepohodl“ a to jak tady, ale i na dalších tratích, kde jsem musel s nimi bojovat“ konstatoval s jemu vždy přátelským úsměvem na tváři. Martin Jerman.

Zajímavé souboje předvedli na identických vozech Mitsubishi Lancer EVO X, manželé Gabriela a Filip Sajlerovi, startující ve skupině N. Jedno z českých přísloví říká, že když se dva perou, třetí se směje. Toto byl případ manželské dvojice Sajlerových neboť o prvenství je tentokrát připravil v obou závodech navrátilec na závodní trati – Ivo Holán s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Přesto bylo zajímavé sledovat „manželský dvojboj“ jak v absolutním hodnocení, kde Gabriela byla jedenáctá a dvanáctá, v Divizi I třetí a čtvrtá, druhé a třetí místo ji patřilo ve skupině N a stejné pořadí i ve třídě nad 3000 ccm. Filip svoji pani porazil ve druhém závodě a tak si pořadí vyměnili jak v absolutním pořadí tak i v Divizi, skupině i třídě. Zajímavosti o jejich vyrovnanosti výkonů, svědčil shodný čas , 2:17,20 minut, kterého dosáhli oba dva ve druhé jízdě druhého závodu.

 

Jsme spokojeni, auta jela dobře a vítězstvím Ivo Holána, dostala skupina N velký náboj a budou to v dalších závodech velice napínavé souboje o desetinky sekund a tím se mají diváci na co těšit“ shodně hodnotili novou situaci Gabriela a Filip Sajlerovi.

Smutnou postavou byl v sobotu na brněnském Automotodromu čtvrtý člen LMRT , Jirka Špalek. Ten se svým vozem Norma M20F EVO se v první jízdě prvního závodu zařadil časem 1:59,62 min. na velice pěkné čtvrté místo. Bohužel to byl jediný výsledek, kterého Jirka dosáhl. Ve druhé jízdě došlo k drobné závadě v motoru, která vyústila až k zahoření v motorové části ve Schwantzově zatáčce a tím bylo se závoděním konec. Nyní bude muset Jiří motor repasovat, aby byl připraven na další národní mistrák do Náměště nad Oslavou.

Ve výčtu jezdců nám chybí David Komárek, trojnásobný mistr republiky, loni druhý v absolutním pořadí domácího mistrovství. Tomu se prozatím z důvodu vysoké pracovní vytíženosti nepodařilo dokončit stavbu nového vozu. Zda se to podaří do Zámeckého vrchu, nebyl schopen prozatím říci ani sám David.

Dvě absolutní prvenství si z Brna odvezl obhájce loňského titulu, Miloš Beneš a na druhém místě mu dvakrát sekundoval Václav Janík a trojici nejlepších doplnil na stupních vítězů Petr Lisa.

Dalším závodem, kde se představí Liqui Moly Racing Team, bude evropský závod v rakouském Rechbergu, kde si budou Marek Rybníček s Martinem Jermanem plnit svoje reprezentační povinnosti a prohnat evropskou konkurenci vyrazí i Gabriela Sajlerová s Filipem Sajlerem.

 


 

PR

Fotky

Další články

Komentáře