Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 28. září 2015 (14:21) Pavel Jelínek

Lewis Hamilton zvítězil ve Velké ceně Japonska 2015

Velká cena Japonska 2015 – závod

LEWIS HAMILTON S MERCEDESEM JEL DLE OČEKÁVÁNÍ SE STRATEGIÍ DVOU
ZASTÁVEK V BOXECH A PO STARTU Z DRUHÉHO MÍSTA ZVÍTĚZIL
NEJVYŠŠÍ TEPLOTA TRATĚ ZA CELÝ VÍKEND BYLA BĚHEM ZÁVODU
JEZDCI V TOP 10 JELI PODLE ŘADY RŮZNÝCH STRATEGIÍ A S RŮZNÝMI
TAKTIKAMI: NEJOBLÍBĚNĚJŠÍ VOLBOU BYLY DVA PIT STOPY

Suzuka, 20. září 2015 – Pilot Mercedesu Lewis Hamilton zvítězil ve Velké ceně Japonska poté,
co startoval z druhého místa na startovním roštu a jel se strategií volby pneumatik středně
tvrdé-středně tvrdé-tvrdé. Získal vedení hned po startu a následně si vybudoval dostatečný
náskok, takže své vedení neztratil ani při zastávkách v boxech. V historických tabulkách se
v počtu vítězství vyrovnal Ayrtonu Sennovi – 41 vítězství, a Mercedes zaznamenal svůj osmý
double v letošní sezóně.


Tři jezdci za Lewisem Hamiltonem jeli s rozdílnou strategií dvou zastávek v boxech: středně
tvrdé-tvrdé-tvrdé. Napříč Top 10 byla k vidění řada různých strategií nastavených tak, aby
jezdcům poskytly taktickou výhodu za pomoci načasování zastávek. Nico Rosberg zajel do
boxů dříve než jeho přímí soupeři, tzv. undercut, a posunul se na druhé místo, když po startu
klesl až na čtvrtou pozici. Sebastian Vettel s Ferrari skončil třetí: pouze Hamilton, Rosberg a
Vettel mají stále šanci být letošním šampionem.
Většina jezdců pro Velkou cenu Japonska zvolila strategii se dvěma zastávkami v boxech, jen
Sergio Perez (Force India), Daniil Kvyat (Red Bull), Felipe Massa (Williams) a Will Stevens
(Manor) jeli na tři pit stopy. Perez, Massa a Ricciardo měli v důsledku kolize v první zatáčce
defekt a všichni stavěli v boxe už na konci prvního kola. Po kolizi Carlose Sainze zůstaly na
trati úlomky z předního křídla jeho monopostu a způsobily několik zářezů v pneumatikách, ale
bez dalších následků.
Teplota trati během závodu dosáhla až 42 °C, byla tak nejvyšší za celý závodní víkend na
Suzuce a přidala další komplikace do volby strategie. Týmy nastupovaly do Velké ceny
Japonska prakticky bez dat ze suché tratě, protože oba páteční tréninky ovládl déšť.
S výjimkou Jensona Buttona s McLarenem, který startoval na tvrdých pneumatikách, startovali
všichni ostatní jezdci na středně tvrdých pneumatikách.


Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Od startu do cíle Velké ceny Japonska to byl
vyrovnaný a velice dobrý výkon od obou nominovaných směsí pneumatik, a to i navzdory
tomu, že v průběhu závodu byla teplota tratě nejvyšší za celý víkend a že pneumatiky na
hrubém asfaltu, kterým je Suzuka vyhlášená, čelily velkému zatížení. Viděli jsme celou řadu
různých strategií a různých nápadů, jak nejlépe využít potenciálu pneumatik, zastávek v boxech bylo klíčové. Protože v pátek pršelo, neměly týmy k dispozici obvyklé
množství dat, což činilo čtení závodu a využívání potenciálu pneumatik ještě zajímavější.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Tvrdé Středně tvrdé Intermediate Mokré
První HAM 1:36,145 HAM 1:37,961 N/A N/A
Druhý ROS 1:37,147 VES 1:38,237 N/A N/A
Třetí VET 1:37,906 MAS 1:38,595 N/A N/A
Nejdelší stinty závodu:
Tvrdé 28 kol Daniel Ricciardo
Středně tvrdé 25 kol Jenson Button
Pravdometr:
Předpovídali jsme, že dva pit-stopy budou pro 53 kol dlouhý závod nejlepší volbou. Startovat
na středně tvrdých pneumatikách, mezi 16. a 18. kolem přezout opět na středně tvrdé a
nakonec mezi 33. a 35. kolem přezout na tvrdé. Lewis Hamilton jel přesně podle naší
předpovědi, v boxech stavěl v 16. a 32. kole.

 

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
PR

Další články