Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 17. července 2017 (10:40) Pavel Jelínek

Lewis Hamilton zvítězil v Británii z pole position stylem start-cíl.

Velká cena Anglie – závod 
desátý závod z dvaceti
Silverstone, 14. – 16. červenec 2017
LEWIS HAMILTON VYHRÁL VC ANGLIE SE STRATEGIÍ JEDNÉ ZASTÁVKY A NASAZENÍ SUPERMĚKKÉ SMĚSI S PŘEZUTÍM NA MĚKKOU
JEHO TÝMOVÝ KOLEGA, VALTTERI BOTTAS, ZVOLIL ALTERNATIVNÍ STRATEGII S POČÁTEČNÍM DLOUHÝM STINTEM NA MĚKKÝCH S NÁSLEDNÝM PŘEZUTÍM NA SUPERMĚKKÉ PNEUMATIKY

DEFEKT PNEUMATIK OBOU JEZDCŮ TÝMU FERRARI TĚSNĚ PŘED CÍLEM JEŠTĚ PIRELLI SPOLEČNĚ S TÝMEM PODROBÍ ZKOUMÁNÍ
Silverstone, 16. července 2017 – Lewis Hamilton, jezdec Mercedesu, vyrovnal rekord v počtu vítězství ve Velké ceně Velké Británie (5 vítězství - jezdci Jim Clark, Alain Prost a nyní i Lewis Hamilton). Hamilton zvítězil z pole position stylem start-cíl. Odstartoval na superměkké směsi a přezul na měkkou bez ztráty vedení. Tu samou strategii zvolila většina dalších pilotů.

 


Podle očekávání to byl týmový kolega, Valtteri Bottas, kdo zvolil opačnou strategii startu na měkké směsi, získání pozic při pit stopu soupeřů, následném přezutí na rychlejší superměkkou směs a dalšímu získání pozic v závěru závodu.
Oba jezdci Ferrari, Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen, měli v závěru závodu defekt na levé přední pneumatice. Zapříčinil to pozdější pit stop Raikkonena, který přesto dokončil na stupních vítězů. Vettel dojel omezenou rychlostí. Důvody defektu budou ještě společně zkoumány ze strany Pirelli i týmu Ferrari.

 


Silverstone je jeden z nejnáročnějších okruhů roku. Monoposty odolávají silám vyšším než 5G. Nicméně se superměkké pneumatiky, poprvé použité na Silverstonu, se všemi aspekty vypořádaly dobře. Například Daniel Ricciardo z Red Bullu odstartoval po penalizaci z 19. místa, odjel dlouhý počáteční stint na superměkké směsi a dokončil na pátém místě.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Velkou cenu Velké Británie poznamenaly těsně před koncem defekty pneumatik obou jezdců Ferrari, Sebastiana Vettela i Kimiho Raikkonena. To je skutečně škoda a my se společně s týmem podíváme na důvody těchto událostí. Závod se odjel v neskutečném tempu a nejrychlejší kolo bylo o téměř pět vteřin rychlejší než v roce 2016”.
Nejrychlejší časy dne podle směsí
  Středně tvrdá Měkká Superměkká
první Wehrlein
2m 26.338s Hamilton
1m 30.621s Verstappen
1m 30.678s
druhý Raikkonen
1m 31.517s Bottas
1m 30.905s
třetí Vettel
1m 31.872s Hamilton
1m 32.190s
Nejdelší stint závodu 
Středně tvrdá Wehrlein 1 kolo
Měkká Magnussen 37 kol
Superměkká Ricciardo 32 kol
PR

Další články

Komentáře