Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 9. října 2017 (13:05) Pavel Jelínek

Lewis Hamilton s Mercedesem vyhrál Velkou cenu Japonska stylem start-cíl.

Velká cena Japonska – závod 
šestnáctý závod z dvaceti
Suzuka, 6. – 8. října 2017
 
PILOT MERCEDESU, LEWIS HAMILTON, VYHRÁL VELKOU CENU JAPONSKA SE STRATEGIÍ JEDNÉ ZASTÁVKY A VYUŽITÍM SUPERMĚKKÝCH A MĚKKÝCH PNEUMATIK
VALTTERI BOTTAS ZVOLIL ALTERNATIVNÍ STRATEGII (MĚKKÉ-SUPERMĚKKÉ) A I S PENALIZACÍ DOJEL ČTVRTÝ
TÉMĚŘ VŠICHNI JEZDCI ZVOLILI NA OKRUHU, KTERÝ JE NA PNEUMATIKY NEJNÁROČNĚJŠÍ, JEDEN PIT STOP
 
Suzuka, 8. října 2017 – Oproti minulému studenému závodnímu víkendu přesahovala teplota trati v Suzuce 40 °C. Lewis Hamilton s Mercedesem vyhrál Velkou cenu Japonska stylem start-cíl s jednou zastávkou v boxech. Odstartoval na superměkké směsi a přezul na měkkou. Stejnou strategii zvolila většina jezdců, pozoruhodnou výjimkou byl Hamiltonův týmový kolega Valtteri Bottas, který odstartoval na měkké směsi a odjel první dlouhý stint po penalizaci na startu. 
 
Stejnou strategii zvolil také Kimi Raikkonen a oba Renaulty, poslední vozy na startovním roštu, které odjely nejdelší úvodní stint. Díky sérii rychlých zatáček je okruh v Suzuce pro pneumatiky jeden z nejnáročnějších. Brzké vyjetí safety caru a režim virtuálního safety caru ale snížil degradaci pneumatik a prodloužil úvodní stint.
 
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Obě směsi fungovaly podle našich očekávání, ačkoliv byla teplota trati i vzduchu vyšší než předtím během víkendu. Týmům chyběla data o podmínkách a strategii z volných tréninků, protože kvůli počasí a červeným vlajkám neodjely dost jízd. 
 
 
 
I přesto a fakt, že jsme nominovali měkčí směs než v minulých letech, byla většina jezdců schopna dokončit Velkou cenu Japonska pouze s jednou zastávkou v boxech. Piloti, kteří odstartovali ze zadních pozic využili alternativní strategii (měkké-superměkké), aby v závěru získali lepší umístění”.
Nejrychlejší časy dne podle směsí
  Středně tvrdá Měkká Superměkká
první Ricciardo 
1m 33.694s Bottas 
1m 33.144s
druhý Verstappen 
1m 33.730s Raikkonen 
1m 33.175s
třetí Hamilton 
1m 33.780s Vandoorne 
1m 33.724s
Nejdelší stint závodu 
Středně tvrdá  
Měkká Palmer 39 kol
Superměkká Alonso, Raikkonen, Ricciardo 25 kol
 
 
 
 
Pravdometr: Lewis Hamilton vyhrál závod se startegií jedné zastávky, když ve 22. kole přezul ze superměkkých na měkké pneumatiky. Zajel do boxů hned za Maxem Vetstapppenem (Red Bull), který dojel druhý. Zkusil přezout o kolo před Mercedesem a tím jej předjet. Očekávali jsme, že strategie jedné zastávky bude fungovat v chladnějším počasí, ale díky perfektní konzistenci obou směsí a brzkému vyjetí safety caru, včetně virtuálního, se ukázala silná i v teplejším počasí.
 
PR

Další články

Komentáře