Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 10. února 2020 (23:38) Karel Lacina

Legendy dragsterů zářily na Winternationals v Ponomě.

Na závodišti v Ponomě začala letošní dragsterová sezona NHRA nemistrovským závodem Winternationals.

V nejpomalejší třídě Pro Stock dominoval Jeg Coughlin jr.pro kterého je letošní sezona poslední v kariéře a jeho vítězství je již 64. Jeho soupeř ve finálové jízdě Jason Line také oznámil odchod do sportovního důchodu a úvod mu vyšel lépe, jenže Coughlin se svým Chevy Camaro se okolo něho prohnal a naměřil čas 6, 522 s což odpovídá rychlosti 210, 80 mph.

Obhájkyně titulu NHRA Erica Enders bojovala celý víkend z chřipkou, ale přesto dosáhla na svoje 33. semifinále v kariéře. Poradila si jak s Cuadrou tak i s Harfordem a nestačila až na Lineho. Kenny Delco ve svém KD Racing Camaro se kvalifikoval jako čtvrtý a začal tak dobře svoji cestu k prvnímu vítězství od roku 1990.

V prvním kole si poradil o 0,007 s s Valem Smelandem, pak zdolal i Steva Grahama a stop mu až v semifinále vystavil Coughlin. Matt Hartford ve své první sezoně v KB Racing obsadil v kvalifikaci 11 místo, porazil svého bývalého kolegu z Elite Motorsport Aarona Stanfielda, ale pak narazil s Total Seal Chevy Camarem na Enders.


1. Jeg Coughlin
2. Jason Line
3. Erica Enders
4. Kenny Delco
5. Chris McGaha
6. Matt Hartford
7. Steve Graham
8. Fernando Cuadra

 


Další milník ve své kariéře zdolal Jack Beckman, když poté co porazil ve finále Johna Forceho, získal své první vítězství ve Winternationals v kategorii Funny Car. Dvojnásobný šampion Super Comp s Infinite Zero Don Schumacher Racing Dodge poháněnou motorem vyladěným Deanem Antonellim porazil časem 3, 837 Forceho, který se dostal do cíle pomaleji 3, 897.

Beckmanova cesta za triumfem začala v prvním kole, kde porazil Stevena Denshama a pokořil 3, 87 při další jízdě s Ronem Cappsou, jemuž však explodoval motor. Pak dostal v pavouku za soupeřku vracející se Alexis DeJoria. Ta bohužel s ROKit Toyotou ztratila hned na začátku jízdy trakci a nebylo co řešit.


Force na této akci debutoval již v roce 1977 a finálového kola ve Winternationals dosáhl poprvé od roku 2014. Je to zároveň jeho 258 závěrečné kolo kariéry. Porazil zde Boba Bodeho, Tommyho Johnsona, aby se v semifinále postavil Mattu Haganovi. Hagan patří mezi jezdce s nejlepší bilancí v Ponomě, když zde už třikrát dokázal vyhrát. Po výborné kvalifikaci vypadal jeho Mopar Pennzoil Charger na další finále, jenže narazil na Forceho.


1. Jack Beckman
2. John Force
3. Matt Hagan
4. Alexis DeJoria
5. Ron Capps
6. Tim Wilkerson
7. Tommy Johnson
8. Robert Hight

 


Historii napsal porážkou Austina Procka ve finále vrcholné kategorie Top Fuel legendární Doug Kalitta. když potřetí vyhrál Winternationals.

48 vítězství v jeho kariéře je dalším velkým okamžikem pro jeho strýce, majitele týmu Connie Kalitty, jenž byl součástí všech 60ti Wintersnationalů, a v roce 1967 zde triumfoval v Top Fuel jako jezdec. Dragster The Rob Flynn/ Troy Fasching tuned Mac Tools prošel kvalifikací až jako pátý časem 3, 717, ale Kalitta důkladně zahřál pneumatiky a v prvním kole zdolal Brandona Welsche.

Tým našel ideální nastavení a časem 3, 705 zastavil ve druhém kole nováčka Justina Ashleyeho a šel do semifinále s Brittany Force. Ten byl povzbuzen novým rychlostním rekordem 336, 23 mph ve druhém kole, ale Kalitta využil svůj výkonější motor a za 3, 675 šel do finále. 


Svého druhého závěrečného kola v kariéře dosáhl Prock, když poprvé se mu to podařilo loni v Seattlu ve stejný den, kdy šéf týmu John Force zaznamenal 150 vítězství ve Funny Car. Prock kvalifikoval do finále svůj Mike Green and Joe Barlam vyladěný Montana Brand s 3, 680 poté co musel tvrdě bojovat v předchozích třech jízdách, když především Cameron Cerre v prvním kole byl hodně těžký oříšek.


1. Doug Kalitta
2. Austin Prock
3. Brittany Force
4. Leah Pruett
5. Clay Millican
6. Justin Ashley
7. Shawn Reed

 

 

Zdroj: NHRA

Neprošlo jazykovou korekturou
 

Další články

Komentáře