Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 2. října 2015 (22:59) Pavel Jelínek

Lacko v klidu, Vršecký našel novou motivaci. Jarama je tady

Jarama 2015: Lacko v klidu, Vršecký našel novou motivaci

Tento víkend se na okruhu v Jaramě pojede již předposlední podnik, ME tahačů 2015. Pakliže se situace po Hungaroingu na čele obou soutěží zdramatizovala, po Zolderu to vypadá na thriller, ze kterého hodlá Buggyra vyjít se ctí.

Žádný problém
Hlavní zápletku přinesla, jak už tomu bývá v motoristickém sportu zvykem, technika. Stejně jako na Hungaroringu totiž zaznamenal Adam Lacko po mimořádně povedené sobotě následující den dvě nuly, což se rovnalo ztrátě druhého místa v individuálním šampionátu. A jen díky velmi povedeným výkonům Davida Vršeckého udržela Buggyra vedení v Poháru konstruktérů, původně komfortní náskok se však ztenčil po Maďarsku a Belgii na 19 bodů.

„Všichni v týmu pracují na 100%, některé věci prostě neovlivníte. Situace se poněkud zkomplikovala, ale jsem přesvědčený o tom, že máme nejlepší tým,“ tvrdí sportovní ředitel Jan Kalivoda, když odmítá připustit napjatou atmosféru v týmu. Jeho verzi potvrzuje i Adam Lacko, který poté, co musel v Zolderu odstoupit v závěrečném závodě v posledním kole nekomunikoval s novináři.

„Nic na tom nehledejte. Vyhrál David a v té chvíli si zasloužil mediální pozornost více, než já. Pokud si to někdo vyložil jinak, je to jeho problém.“

Buggyra na hraně limitu
Od návratu ze Zolderu po úterní odjezd do Jaramy se v roudnickém Buggyra Technology Centru pracovalo na určení správné diagnózy. Podle technického ředitele Buggyry Robina Dolejše je Adamův speciál na hraně limitu.

„David vsadil na konzervativnější pojetí, není tak rychlý, ale možnost nepředvídatelných technických problémů je v jeho případě o to menší. Adam v super pole jako jediný konkuruje Kissovi, prvních šest závodů, odjel bez větších problémů. Po analýze víme, kde se stala chyba. Strategii pro Jaramu a Le Mans si ale necháme pochopitelně pro sebe,“ konstatoval Robin.

Stejný názor zastává i Adam Lacko, ztrátu na Jochena Hahna považuje za minimální. „Jen pro informaci, loni jsem ztrácel na Jochena před Jaramou třiapadesát bodů. Teď jsem třetí, vypadá to, že se po letech vrátím do elitní trojky, v této chvíli je ale cílem celkové druhé místo a vítězství v Poháru konstruktérů,“ říká Adam.

V absolutní pohodě odjíždí do Španělska David Vršecký. Na okruh, na kterém slavil v letech 2008 a 2009 oba tituly mistra Evropy, se těší. „Okruh mi svým naturelem vyhovuje, vzhledem k manažerskému a konstruktérskému vytížení nacházím v kabině speciálu novou motivaci,“ hlásí nejúspěšnější trucker české historie, který v minulosti prokázal, že zvládá vypjaté závěry. „Souhlasím s Robinem, že jsme udělali obrovský rychlostní skok, teď se v některých věcech musíme vrátit zpátky. Ale bude se jednat jen o drobné krůčky.“

Stav ME tahačů 2016 před zastávkou v Jaramě
Individuální šampionát: 1. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 508, 2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 359, 3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 356, 4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 333, 5. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 288, 6. René Reinert (Německo/MAN) 196
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra International Racing System (Lacko-Vršecký/Buggyra) 723, 2. Oxxo Racing Team (Kiss-Janiec/MAN) 704, 3. Reinert Team (Hahn-Reinert/MAN) 597 


PR
Buggyra

Další články