Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 24. ledna 2020 (20:13) Karel Lacina

Kvalifikace v Daytoně ve znamení Porsche a Mazdy.

Velká scéna jménem Daytona je připravena na chystanou show a kvalifikace napětí ještě zvýšila. Pole position v kategorii GTLM vybojoval pro Porsche Nick Tandy a bylo to doslova ve velkém stylu. Časem 1: 42, 207 vylepšil svůj lonský tratový rekord a dosáhl již čtvrtého pole během svých startů na legendárním oválu. Tým Porsche GT bude mít v první řadě i svůj druhý vůz, o což se zasloužil Laurens Vanthoor, když dokázal zajet nejrychlejší čas 1: 42, 256.


" Je to skvělý začátek naší cesty za obhajobou titulu, letos máme několik nových jezdců, takže je skvělé se s nimi podělit o první dílčí úspěch. Nové auto a hned první dvě místa na roštu, nemohu být štastnější" - zářil spokojeností Tandy.

 

Oproti testům se ve výborném světle předvedly oba nové speciály týmu Corvette Racing. Oba budou stát ve druhé řadě hned za oběma Porsche a rázem se s nimi musí začít hodně počítat. Antonio Garcia si na své konto připsal čas 1: 42, 545 a vůz číslo 3 zařadil na třetí post, zatímco jeho kolega ve voze číslo 4 Tommy Milner časem 1: 42, 801 zajistil čtvrtý post.

 


I v kategorii GTD bylo nejrychlejší Porsche. Nové partnerství mezi Pfaff Motorsport a koncernem Motul přineslo ovoce hned na úvod. Zacharie Robichon za volantem Porsche 911 GT3 R dosáhl času 1. 45, 237 a to stačilo na dovršení double pro Porsche.

 


To co naznačily testy se plně potvrdilo při čtvrteční kvalifikaci v kategorii prototypů DPi. Mazda postavila v podobě RT 24P jeden z nejrychlejších speciálů a Cadillacy s Acurami to budou mít hodně těžké. Olivier Jarvis sice tentokrát nevylepšil tratový rekord, ale čas 1: 33, 711, který se mu podařilo zajet 15 minut před koncem časového limitu, ho posunul na první místo na startu.

Dobře měl své měřené kolo rozjeté Ricky Taylor s Acurou, ale po hodinách skončil v bariéře a mechanici budou mít co dělat, aby vůz uvedli do schopného stavu. Druhá Acura s Juanem Pablem Montoyou stáj Penske zachránila. Kolubijec se dostal na hodnotu 1: 34, 154 a patří mu druhé místo v první řadě. Druhá Mazda bude stát hned za nimi ,o což se zasloužil Jonathan Bomarito .a teprve až vedle něho je první Cadillac v barvách týmu Wheelen, se kterým se o štěstí pokoušel Felipe Nasr.

 


Mezi prototypy LMP2 byl nejlepší tým Mathiasen Motorsport, když čas 1: 37, 446 zajel Ben Keating, nejvytíženější pilot víkendu. Ten kromě prototypu pojede i v kategorii GTD s Mercedesem AMG CLK GT3 týmu Riley Motorsport. Právo první řady vybojoval pro tým Dragospeed Henrik Hedman, jenž byl poslední z jezdců, kteří se dostali pod čas 1: 38.


Karty jsou tedy definitivně rozdány a nám nezbývá než vyhlížet sobotní odpoledne, kdy vše vypukne naplno.

 

Zdroj: IMSA
 

Další články

Komentáře