Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 18. srpna 2019 (21:16) Pavel Jelínek

Kopecký znovu králem barumky.

Kopecký králem barumky, slaví osmý triumf!

Český jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vyhrál popáté za sebou Barum Czech Rally Zlín. Celkově si v prestižním podniku zařazeném do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a Autoklub Mistrovství České republiky v rally připsal již osmé vítězství. Druhé místo obsadil se ztrátou 1:31,5 minuty další domácí zástupce Filip Mareš (Škoda Fabia R5) z týmu ACCR Czech Rally Team, který po velmi dramatickém souboji předčil Brita Chrise Ingrama (Škoda Fabia R5 – Toksport WRT). Mareš porazil Ingrama o pouhé tři desetiny vteřiny a slaví evropský titul v šampionátu ERC1 Junior!

Kopecký, jehož spolujezdcem byl Pavel Dresler, vstupoval do nedělní druhé etapy 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín z vedoucí pozice. Během všech šesti rychlostních zkoušek si před svými pronásledovateli udržoval dostatečný náskok, na Majáku a Kašavě byl při třináctém, respektive při patnáctém testu vůbec nejrychlejší.

Výrazně mu pomohly také problémy, které už v sobotu v závěru první etapy postihly jeho největšího soupeře a úřadujícího mistra Evropy Alexeje Lukjaňuka (Citroën C3 R5). Rodákovi z ruské metropole Moskvy nepomohly ani triumfy v polovině závěrečných erzet. Další z favoritů Rus Nikolaj Grjazin (Škoda Fabia R5) jedoucí s lotyšskou licencí doplatil na havárii v průběhu jedenácté rychlostní zkoušky Pindula.

 

Tuhou a napínavou bitvu viděly desetitisíce nadšených diváků o druhou pozici. Po dvanácté rychlostní zkoušce ji držel Brit Chris Ingram, bylo však jasné, že se o ni bude přetahovat s českým reprezentantem Filipem Marešem. Ten jezdce ze Spojeného království po třinácté erzetě předskočil. Po absolvování trati na Pindule si oba protivníci místa znovu prohodili, Mareš v té chvíli na Ingrama a jeho spolujezdce Rosse Whittocka ztrácel šest desetin vteřiny. Definitivní rozhodnutí přinesl závěrečný úsek na Kašavě. Filip Mareš tu byl rychlejší a v konečném součtu Ingrama porazil rozdílem tří desetin vteřin. Na vítězného Kopeckého ztratil pilot navigovaný Janem Hlouškem 1:31,5 minuty. Ztráta Ingrama na první příčku se rovnala 1:31,8 minuty.

Obsazení od čtvrté do sedmé pozice zůstalo v závěrečné části zlínské rally nezměněno. Těsně pod stupni vítězů skončili Tomáš Kostka s Ladislavem Kučerou (Škoda Fabia R5 Evo), za nimi dojela německo-rakouské dvojice Marijan Griebel, Pirmin Winklhofer (Škoda Fabia R5), konečné šesté místo připadlo Rakušanům Simonu Wagnerovi a Geraldu Winterovi (Škoda Fabia R5 Evo), jako sedmí dosáhli cíle domácí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát (Škoda Fabia R5). Osmí skončili Tomáš Pospíšilík s Jiřím Hovorkou, devátí Patrik Rujbr s Jaromírem Švecem (oba týmy Škoda Fabia R5) a TOP 10 uzavřeli Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským (Hyundai i20 R5).

 

Konečné pořadí po 15. rychlostní zkoušce:

1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) 2:05:17,4 hod
2. Mareš, Hloušek (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:31,5 min
3. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 1:31,8 min

4. Kostka, Kučera (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) + 1:51,1 min
5. Griebel, Winklhofer (DEU/AUT, Škoda Fabia R5) + 2:49,7 min
6. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia R5 Evo) + 3:07,9 min
7. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:15,4 min
8. Pospíšilík, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:38,5 min
9. Rujbr, Švec (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:50,0 min
10. Bisaha, Těšínský (CZE, Hyundai i20 R5) + 6:30,7 min

Vyhrané RZ
Kopecký – 6, Lukjaňuk – 5, Grjazin – 3, Ingram – 1

 

 

 

Suverén Jan Kopecký: Barumka se nám opět povedla

Barum Czech Rally Zlín přivítala i popáté v řadě na nejvyšším stupni pro vítěze posádku továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký, Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5 Evo. Úřadující mistr světa v kategorii WRC2 si zapsal celkově osmý triumf na legendární evropské soutěži v okolí Zlína.

Kopecký měl soutěž kompletně ve svých rukou, neboť při sobotních rychlostních zkouškách mu odpadli dva největší pronásledovatelé Alexej Lukjaňuk a Nikolaj Grjazin z Ruska. Sedmatřicetiletý Kopecký vyhrál celkově o parník, přesněji o 1:31,5 minuty před další českou posádkou Filip Mareš, Jan Hloušek.

 

Soutěžní jezdec z Kostelce nad Orlicí si zajistil sedmý triumf v českém šampionátu. „Dojmy jsou krásné, každý chce vždy vyhrát, je to jasné přání. Našim úkolem bylo vyhrát domácí mistrák, což se nám také podařilo. Barumka se opět povedla," pověděl Jan Kopecký na tiskové konferenci po dojetí na cílovou rampu. Přímo ze Zlína spěchal na letiště směr Německo, kde ho čeká v pondělí odpoledne test před Německou rally, která je součástí mistrovství světa.

Více než vítězství však byla důležitá pro sedmatřicetiletého pilota informace o posádce Martin Vlček, Ondřej Krajča, která na poslední erzetě havarovala. „Dostala se je mně zpráva, že jsou zdravotně celkem v pořádku. To je ta nejlepší zpráva, jakou na závěr můžeme slyšet," řekl Kopecký.

Při setkání s novináři se usmíval i spolujezdec Pavel Dresler. „V úvodu soutěže to bylo těsnější. Tahali jsme se o vteřiny s ruskými jezdci, pak ale udělali chyby a vytěžili jsme z toho vítězství," řekl zkušený navigátor, který si připsal již šestou výhru na zlínské rally.

Obrovský boj se svedl o celkově druhou pozici a zároveň o primát evropského juniorského šampiona. Šťastnými nakonec byla v cíli dvojice Filip Mareš, Jan Hloušek na Škodě Fabia R5, která své britské soupeře Chrise Ingrama a Rosse Whittocka porazila o pouhé tři desetiny! „Jsou to nádherné pocity. Jsme šťastní, že jsme v cíli, pro mě je to nejhezčí den jezdecké kariéry. Musím také pogratulovat klukům Chrisovi a Rossovi, kteří nás dotlačili na hranu možného a svedli jsme s nimi parádní souboj," řekl po dojezdu nadšený sedmadvacetiletý Mareš.

Za celkově třetí pozicí byl nakonec rád i Brit Ingram, i když minimální rozdíl ho zamrzí ještě dlouho dní po odjezdu ze Zlína. „Je to těžké, tuto prohru spolknout. Jsme spokojeni se svým výsledkem, přece jen třetí místo na této legendární a nesmírně těžké soutěži je obrovský úspěch. Musíme zůstat pozitivní, hledat další motivaci a opírat se o to, že jsme tady skončili na stupních vítězů," uvedl pětadvacetiletý mladík.

„Souhlasím, musíme být sami se sebou spokojeni. Je to velmi náročná rally i z pozice spolujezdce, je to velmi uskákaná trať, moc toho není vidět z auta ven," zakončil navigátor Whittock závěrečnou tiskovou konferenci Barum Czech Rally Zlín.

 

 

Hlasy předních jezdců v cíli soutěže

Devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín dospěl zdárně do úspěšného závěru. Ještě před cílovou rampou zamířilo startovní pole naposledy do servisní zóny v prostorách společnosti Continental Barum. Zde jsme zachytili závěrečné hlasy předních jezdců.

Simon Wagner (AUT, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 18):
„Dopadnout takto na naší první barumce je úžasný pocit. Závodit s Tarabusem bylo úžasné, sledoval jsem ho závodit, když mi bylo dvanáct let. Moc děkuji týmu, všechno šlo výborně. Včerejšek byl sice obtížný, ale dnešek jsme si moc užili."

Jaromír Tarabus (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 19):
„Ve finále jsme se svezli pěkně. Zkoušeli jsme, kdyby náhodou Wagner zaspal trochu, že bychom ještě něco ukořistili. Ale každopádně mu gratuluji. Pro nás to není úplně výsledek z říše snů. Stanuli jsme tady už výše, ale jsme v cíli, a to je hlavní."

Marijan Griebel (DEU, Škoda Fabia R5, startovní číslo 8):
„Neděle byla krásná. Super atmosféra díky spoustě fanoušků. Pro nás to byl úplně bezproblémový den. Možná jsem byl trochu pomalý, ale nechtěl jsem nic riskovat. S výsledkem jsem spokojený."

Tomáš Kostka (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 17):
„Dneska se jelo perfektně. Auto šlapalo jako hodinky. Opravdu krásné svezení. Roman nachystal špičkové auto, radost řídit. Barumka je samozřejmě těžká, ale je to náš domácí závod, auto jsem ani neškrábl, takže dobré."

Filip Mareš (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 5):
„Já prostě nejsem povahou takový, že bych uměl říct, že teď se něco stane. Prostě to tam napálím a nějak to dopadne. Jsem zvyklý pracovat na jízdě systematicky. V některých místech, kde to není úplně příjemné zariskovat, jsme si řekli, že musíme zariskovat. A zajeli jsme to bez chyby."

Chris Ingram (GBR, Škoda Fabia R5, startovní číslo 3):
„Cítím se dobře. Sice je to trochu škoda, že jsme prohráli s Filipem. Ale život je holt takový. Dnešní RZ byly úžasné. Byl to pro nás asi nejlepší den v rally. Jsem opravdu pyšný na to, jak jsme o víkendu jeli."

Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 4):
„Barumka byla po pořadatelské stránce zase na jedničku. Navíc nádherná kulisa vytvořená diváky. Chci poděkovat i našemu týmu, auto šlapalo jak hodinky, bylo to perfektní. Je to ale celkově lepší, když se závodí spíš o ty vteřinky, než když máme takový náskok. Pro mě je to už složitější s těmi emocemi, protože už hned přemýšlíme nad příštím týdnem, kdy nás čeká soutěž mistrovství světa v Německu. "

Alexej Lukjaňuk (RUS, Citroën C3 R5, startovní číslo 1):
„Dnes jsme si to velice užili. RZ byly velice naplňující. Trochu jsme si předtím vyhráli s nastavením auta a s tím, jak řídím, trochu jsem to pozměnil. Zkoušel jsem více riskovat. Měli jsme nějaké problémy, ale nakonec nám na tom nezáleží, protože nám nezáleželo na celkovém výsledku."

Martin Březík (CZE, Škoda Fabia R5 Evo, startovní číslo 25):
„Relativně to dneska všechno vypadalo dobře, ale na prvním průjezdu Kašavou jsem udělal jezdeckou chybu a sundal jsem bohužel gumu o malý patník. Tím pádem bohužel pro nás víceméně barumka skončila."

Tomáš Pospíšilík (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 23):
„Bylo to bláznovství. Moc krásné, ale těžké. S defektem jsme dojeli až do cíle, ale už jsme poté neměli další rezervní kolo, tak jsme k tomu museli přizpůsobit jízdu. Ale náš cíl jsme splnili, takže jsme nadmíru spokojení."

Patrik Rujbr (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 60):
„Dnešní RZ pro nás byly stejně náročné jako ty včerejší. Naštěstí nebe převládlo krásné počasí. Jsme v cíli opravdu spokojení, výsledek snový, takže si ho budeme pár dní užívat."

Mattias Adielsson (SWE, Ford Fiesta R5, startovní číslo 11):
„Cítím se velmi, velmi dobře. Tahle rally pro nás byla noční můra. Erzety byly opravdu úžasné, ale nakonec jsme se hlavně snažili dostat kvůli malé nehodě do cíle. Bojovali jsme o podium a nakonec jsme s výsledkem spokojení."

Ondřej Bisaha (CZE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 61):
„Dneska už to bylo dobré. Už nám naštěstí nezlobila technika. Na některých tratích byl nepořádek, díry. Takže to bylo peklo."

Jan Jelínek (CZE, Škoda Fabia R5, startovní číslo 62):
„Včera to bylo takové bez šťávy, dneska už to bylo lepší, což mi udělalo radost. I s výsledek jsem po včerejšku spokojený. Svezli jsme se pěkně."

Efrén Llarena (ESP, Peugeot 208 R2, startovní číslo 36):
„Nakonec jsme druzí, ale jsme šťastní. RZ byly úžasné, ale strašně těžké, skákavé."

Erik Cais (CZE, Ford Fiesta R2T, startovní číslo 40):
„Po dnešku se cítím smutně. Zkusil jsem to ještě dotáhnout do cíle na poslední rychlostce, bohužel to nevyšlo.

 

PR

Zdroj

Fotky

Další články