Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 4. dubna 2020 (09:37) Pavel Jelínek

Jméno ( i závodní) legendě dala 11letá dívka.

Vozy Mercedes Benz patří již dlouhé desítky let na závodní okruhy, ale občas jsou k vidění i třeba v rallye a podobně. Právě před 120 lety se jméno dcery  Emila Jellineka stalo názvem první luxusní automobilové značky na světě. 

Výročí názvu značky:

120 let značky Mercedes – Jméno legendě dala 11letá dívka

Stuttgart. Před120 lety se jméno teprve 11leté dívky stalo ztělesněním osobitých automobilů a také názvem první luxusní automobilové značky na světě. Přesně 2. dubna 1900 se společnost Daimler-Motoren-Gesellschaft rozhodla nazvat své automobily Mercédès, a to na návrh Emila Jellineka, rakousko-uherského obchodníka, jehož předci pocházeli z Čech a Moravy. Jellinek, který žil tou dobou v Nice a byl mimo jiné významným prodejcem vozů Daimler, navrhl pojmenovat nový model, od kterého si hodně sliboval, po své dceři.

Melodicky znějící španělské dívčí jméno dostal vůz Mercedes 35 hp a stal se během závodního týdne v Nice v březnu 1901 skutečnou senzací. A to nejen zásluhou své vysoké technické úrovně, díky níž uspěl v několika soutěžích, ale i vzhledem k mimořádně elegantním tvarům. Mercedes 35 hp je považován za první automobil moderního typu, protože se zcela oprostil od dosavadních přístupů vycházejících z konstrukce kočárů, a stal se tak vzorem pro zbytek rodícího se automobilového odvětví. Paul Meyan, tehdejší generální tajemník Francouzského automobilového klubu, po závodním týdnu prohlásil: „Vstoupili jsme do éry značky Mercedes.“

Od tohoto okamžiku zdobil stylizovaný nápis „Mercédès“ chladič osobních vozů firmy Daimler. Název byl registrován jako ochranná známka 23. června 1902 a jeho právní ochrana vstoupila v platnost 26. září 1902. Tím se název značky – která se na Mercedes-Benz změnila po spojení společností Daimler a Benz v červnu 1926 – stal synonymem luxusu a technických inovací. Mercedes-Benz dosáhl ve svém oboru naprosto unikátní kombinace osobité krásy a vrcholné elegance se špičkovými výkony a technologiemi.

„Snaha o co nejlepší spojení luxusu a technické vytříbenosti je trvalou součástí odkazu naší značky,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér koncernu Daimler. „Tento přístup představuje základ našeho úspěšného rozvoje. Design našich vozů dokáže proměnit skvělou technologii a působivé tvary do ojedinělého zážitku, ať už si za příklad vezmeme kompaktní model GLA nebo pokrokový vůz EQC.“

 

Jediná automobilová značka s ženským jménem

Mercedes-Benz je dodnes jedinou značkou v automobilovém odvětví, která nese ženské jméno. „Ženy jako Mercédès Jellineková nebo Bertha Benzová od samého začátky přispěly k úspěšnému příběhu značky Mercedes-Benz,“ říká Bettina Fetzerová, vedoucí marketingu ve společnosti Mercedes-Benz AG. „Na těchto základech je také postavena naše iniciativa She’s Mercedes, kterou jsme v roce 2015 založili jako platformu pro naše četné zákaznice z celého světa.“

Mercedes-Benz je od roku 2016 nejhodnotnější prémiovou automobilovou značkou na světě a její hodnota stále roste. Je také jedinou evropskou značkou mezi 10 nejlepšími firmami v žebříčku „Best Global Brands 2019“, jehož autorem je renomovaná konzultační americká společnost Interbrand.


 

 

 

 

Popisky k fotografiím


Studie Vision Mercedes Simplex vznikla v roce 2019 jako připomínka prvního moderního automobilu Mercedesu 35 hp.

Dvoumístný Mercedes Simplex 40 hp z roku 1903.

Mercedes Jellineková (1889–1923) ve voze Mercedes během velké ceny v roce 1906. Snímek pochází ze sbírky, publikované v roce 2012 archivem oddělení Mercedes-Benz Classic.

Nejstarší dochovaný Mercedes, 40koňový Simplex z roku 1902.

 

 


 


 


 


 

Mercedes-Benz AG ve zkratce
Společnost Mercedes-Benz AG je zodpovědná za celosvětové působení společností Mercedes-Benz Cars a Mercedes-Benz Vans, které zaměstnávají více než 173 000 osob po celém světě. Předsedou představenstva je Ola Källenius. Společnost se zaměřuje na vývoj, výrobu a prodej osobních automobilů, lehkých užitkových vozidel a souvisejících služeb. Vedle toho se automobilka řadí mezi přední inovátory ve svém oboru, zejména v oblasti konektivity, autonomního řízení a alternativních pohonných jednotek.

Produktové portfolio zahrnuje značku Mercedes-Benz se značkami Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach a Mercedes me a dále značku EQ zaměřenou na výrobky a technologie související s elektrickým pohonem. Mercedes-Benz AG je jedním z největších výrobců prémiových osobních automobilů na světě. V roce 2019 společnost prodala téměř 2,4 milionu osobních automobilů a více než 438 000 lehkých užitkových vozidel. Ve svých dvou obchodních segmentech Mercedes-Benz AG neustále rozšiřuje svou celosvětovou výrobní síť s více než 40 výrobními závody na čtyřech kontinentech a stále více se zaměřuje na elektrický pohon.

Současně společnost buduje na třech kontinentech globální síť pro produkci baterií. V obou obchodních segmentech hrají rozhodující roli aktivity zaměřené na udržitelný rozvoj. Pro společnost znamená udržitelnost vytváření trvalé hodnoty pro všechny zúčastněné strany: zákazníky, zaměstnance, investory, obchodní partnery a společnost jako celek.

Základem tohoto přístupu je udržitelná obchodní strategie společnosti Daimler. Společnost v něm nese odpovědnost za ekonomické, ekologické a sociální dopady svých obchodních aktivit a hodnotí vliv celého hodnotového řetězce.


PR

Fotky

Další články

Komentáře