Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 13. listopadu 2019 (09:46) Šárka Chomiaková

Japonec Tsunoda: Pohled z podia si stále pamatuji, a chci ho vidět co nejčastěji.

Tsunoda: Pohled z podia si stále pamatuji, a chci ho vidět co nejčastěji

Japonský pilot Yuki Tsunoda před rokem rozšířil řady juniorských pilotů Red Bullu, poté co se stal šampionem japonské F4. Pro letošek se Red Bull dohodl se stájí Jenzer a zajistil Tsunodovi místo v nově vzniklé FIA F3. Japonský pilot ale svou situaci neměl vůbec lehkou, protože Jenzer patří mezi nejslabší týmy pole. A tak vypadala i první polovina sezony, kdy se se svým vozem opravdu trápil.

Ovšem po letní přestávce přišel obrat, ve Spa nejdříve získal své první podium a o týden později na Monze i vítězství. Mladík z Japonska si tak otevřel dveře k velké budoucnosti. A lepší sedačky se dočkal dokonce již letos. V tradičním závodě v ulicích Macaa bude tento víkend startovat se stájí Hitech GP, druhým nejlepším týmem šampionátu.


 

Jak jsi začal s motosportem?

Začal jsem, když mi byly čtyři roky, samozřejmě v Japonsku. I můj otec byl závodník, ale nejezdil přímo závody, jen měřená kola. Jednou jsme jeli po dálnici a nedaleko viděli motokárovou trať. Zastavili jsme se tam a vyzkoušeli jízdu na motokárách. A já jsem řekl – tedy dle otcova vyprávění, sám si to nepamatuju - že toto chci dělat, protože se mi to líbilo. A tak jsem začal.

 

Proč sis pro svou debutovou sezonu v F3 vybral Jenzer?

Já si Jenzer nevybral, vybral mi ho Red Bull, nevím proč. Ale letos jsem se s nimi cítil opravdu dobře.

Do FIA F3 jsi přišel z japonské F4, to znamená, že jsi neznal evropské tratě. Jak pro tebe byla tato situace obtížná?

Je to dost náročné. Na většině okruhů jsem jezdil poprvé. Navíc ve formuli 3 je jen jeden 45 minutový trénink a pak jdeme rovnou na kvalifikaci. Nebylo to tedy jednoduché, ale je dobré mít takovou výzvu, když se chci stát pilotem F1. Protože po příchodu do formule 1 vás také čeká spousta nových okruhů. Takže je dobré si procvičit, jak se adaptovat na nové okruhy co nejrychleji je to možné. Bylo to tedy náročné, ale užíval jsem si to.

Jakou z těchto tratí sis nakonec nejvíc oblíbil?

Líbily se mi všechny okruhy, ale jako Japonec mám stejně nejraději Suzuku.

První část sezony byla pro tebe dost náročná. Po letní přestávce se ale vše změnilo. Čím to bylo?

Ano, první polovina sezóny byla dost náročná, nedosahovali jsme dobrých výsledků, zejména kvalifikace byla vždy špatná. Auto nebylo dobré, ale ani já jsem nejel dobře, zejména jsem měl problémy s pneumatikami, hlavně s jejich zahříváním. Po letní přestávce se mi podařilo změnit způsob zahřívání pneumatik, což fungovalo velmi dobře, takže jsme v tom pokračovali a to byl zřejmě rozdíl oproti začátku sezóny.

V Monze jsi dosáhl svého prvního vítězství. Jaký to byl pocit?

Byl jsem šťastný za sebe i za tým, protože Jenzeru se v minulém roce nedařilo získávat pódia, tak jsem si toho vítězství vážil zejména kvůli nim. Byl to také poprvé, co jsem viděl výhled z pódia a všechny fanoušky. Stále si ten pohled pamatuji a chci ho vidět co častěji.

Myslíš, že vítězství takto v závěru sezony ti pomůže najít vhodnou sedačku pro příští rok?

Ano, možná. Už jsem se vlastně dozvěděl od Red Bullu, co budu dělat příští rok. Každý tým chce dosáhnout maximálně možných výkonů a získat co nejlepší výsledky. Doufám, že se nám to podaří i příští rok.

Jaký je hlavní cíl tvé kariéry?

Momentálně je to samozřejmě být jezdec F1. Můj konečný cíl je stát se mistrem světa a také překonat rekordy formule 1, ale na to musím ještě velmi zlepšit můj jezdecký styl a způsob, jak zacházím s autem.


 

foto  autorka článku


 


 

Fotky

Další články

Komentáře