Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 10. října 2019 (18:21) Pavel Jelínek

ID.3 poslouchá díky hlasovému ovládání na slovo.

Elektromobil Volkswagen ID.3 komunikuje světlem

Inovativní koncept osvětlení ID. Light vizuálně podporuje funkce vozidla a zesiluje upozornění pro řidiče

Nová funkce propůjčuje modelu ID.31 ještě více emocionality

Praha – ID.3, první model nové rodiny elektromobilů ID., ztělesňuje budoucnost značky Volkswagen dlouhým dojezdem, pozoruhodnou jízdní dynamikou, progresivním designem a inovativním osvětlením ID. Light. Inteligentní koncept osvětlení interiéru řidiče vizuálně podporuje a dodává jeho komunikaci s vozem ID.3 emocionální rozměr.

 

ID.3 komunikuje vizuálně.

ID.3 poslouchá díky hlasovému ovládání na slovo, ale kromě toho komunikuje s cestujícími také vizuálně. Za to vděčí zcela novému konceptu inteligentního osvětlení ID. Light. V celé šířce přístrojové desky prochází řada elektroluminiscenčních diod, která barevným světlem doprovází různé funkce. ID. Light tak vítá řidiče při nastupování a signalizuje mu například připravenost vozidla k jízdě nebo jeho odemknutí či uzamknutí.

 

Tímto způsobem jsou také zdůrazňovány pokyny asistenčních a navigačních systémů nebo oznamovány příchozí telefonní hovory. Stejně tak může být řidič světelnou signalizací vyzván k tomu, aby začal v nouzové situaci brzdit. Ve spojení s navigačním systémem přispívá ID. Light ke klidné jízdě i ve složitých dopravních situacích.

Přerušované svícení doporučí řidiči změnu jízdního pruhu nebo může řidiče upozornit, že se jeho ID.3 nachází v nesprávném jízdním pruhu. ID. Light podporuje také hlasové ovládání. Světelné signály jsou pro cestující potvrzením o přijetí jejich hlasového povelu. Světlo také ukazuje, zda hlasový asistent odpovídá řidiči, nebo spolujezdci.

 

Komunikaci usnadňují obvyklé barvy

„ID. Light je mimořádně inovativní a intuitivní, protože používá obvyklé barvy,“ říká Valentina Wilhelmová, designérka uživatelských rozhraní ve společnosti Volkswagen. Zcela nabitý akumulátor je signalizován zeleně, zatímco upozornění, například při brzdění, jsou červená. Venku imitují světlomety pohyby očí a společně s vnitřním osvětlením dodávají vozidlu ještě vytříbenější charakter. Wilhelmová k tomu dodává: „Vozidla jsou díky takto použitému světlu sympatická a zároveň umožňují velmi jednoduchou a intuitivní komunikaci.“

1) ID.3: Vozidlo se v Evropě zatím neprodává.

 

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2018 vyrobil Volkswagen 6,24 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat.

V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

 

 

PR

Další články

Komentáře