Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 15. května 2018 (14:27) Pavel Jelínek

I na portugalském písku chtějí navázat na minulé vítězství v Argentině.

Toyota se jede poprat s portugalským pískem

15. května 2018

Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing se ve dnech 17. až 20. května opět zúčastní Portugalské rallye a chce navázat na minulé vítězství v Argentině. Do Portugalska míří Ott Tänak, jenž v Jižní Americe vybojoval své první vítězství po nástupu do současného týmu, Esapekka Lappi a Jari-Matti Latvala.

Portugalská rallye se pořádá na severu země s výchozím bodem a servisním parkem ve městě Matosinhos nedaleko Porta. Jede se na technických úsecích s měkkým a písčitým šotolinovým povrchem. Jezdci vyjíždějící na trať mezi prvními při úvodním průjezdu rychlostními zkouškami budou jen těžko hledat dobrý záběr, avšak při druhém průjezdu lze zase očekávat hluboké vyjeté koleje a odhalené balvany.

 

Podnik zahájí ve čtvrtek večer slavnostní start na zámku Guimarães, po němž následuje superspeciálka na rallycrossovém okruhu Lousada. V pátek jezdce čekají dva průjezdy třemi erzetami na severu země – poblíž hranice se Španělskem – a den uzavřou dva průjezdy v ulicích města Porto. Sobota zavede posádky do pohoří Cabreira a v neděli pak celý podnik uzavře pětice erzet v oblasti Fafe, včetně proslulého testu Fafe, který současně představuje Power Stage.

Citace:

Tommi Mäkinen (šéf týmu)

„Po našem vítězství v Argentině si myslím, že tým si nyní celkem dost věří a na Portugalskou rallye se již hodně těšíme. Zdá se, že předstartovní zkoušky v minulém týdnu byly dobré a vše probíhalo hladce. Silně věřím tomu, že v Portugalsku opět ukážeme dobrou formu, protože tamější podmínky jsou velmi podobné Argentině. V Portugalsku jsem během své kariéry již dvakrát zvítězil a řekl bych, že se jedná o trošku snazší rallye, přinejmenším ne tak záludnou, hlavně proto, že není tak kamenitá. Při jízdě nemusíte být tak úplně přesní jako na tratích v Argentině. V obou případech jsou to rychlé rallye, ale řekl bych, že v Portugalsku je trochu více prostoru ke hraní. Takže za normálních okolností by to nemělo být tak náročné, ale samozřejmě je to vždy těžké, když usilujete o celkové vítězství. Nicméně jsem si jist, že máme před sebou další dobrou rallye.“

 

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 7)

„Ačkoli moje účast v Argentinské rallye skončila předčasně, odvezl jsem si i dobré zkušenosti: vůz se choval opravdu mimořádně dobře a před odstoupením ze závodu jsem také měl dobrou rychlost. Před účastí na Portugalské rallye tak cítím velkou jistotu. Věřím, že náš vůz bude v Portugalsku opět silný. Je to celkem podobná rallye jako v Argentině, hlavním rozdílem je zde hladší povrch a trošku plynulejší trať. Nevidím proto žádný důvod, proč by vůz neměl v Portugalsku fungovat výborně. Minulý týden jsme tam absolvovali dvoudenní předstartovní zkoušky a s jejich průběhem jsem velmi spokojen. Na zkoušky jsem s sebou bral našeho zkušebního jezdce Juho Hänninena: společně jsme odladili vůz a opravdu mne moc těší, jak se nyní chová.“

 

Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8)

„Do Portugalska určitě odjíždíme s dobrými pocity. Jednoznačně víme, jak dobře dokáže náš vůz jet. Vše také dobře probíhalo minulý týden v rámci předstartovních zkoušek, kde jsme se pokoušeli ještě o nějaká další zlepšení a posun jízdních schopností. Portugalsko vždy bylo jedním z mých oblíbených podniků. Vždy tam jezdím moc rád: bývá tam skvělá atmosféra. Zároveň je to místo, kde jsem v roce 2009 zahájil svoji kariéru ve WRC. Naším cílem je dosáhnout stejně dobrých výsledků jako v Argentině, ale uvidíme, jak to bude probíhat. Myslím, že pátek bude pro naše postavení na trati klíčový: máme před sebou dva vozy, takže budeme moci sledovat jakousi stopu, ale čištění trati je v Portugalsku obecně důležitější než jinde. Je klíčové vybojovat další dobrý výsledek v rámci šampionátu: v Argentině jsme trochu smazali odstup a nyní se v Portugalsku chystáme udělat totéž.“

 

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 9)

„V Portugalsku jsem vloni nastoupil do soutěží World Rally Car, takže myslím, že od této chvíle do budoucna by vše mělo být trochu jednodušší. V první části sezóny byly nějaké výkyvy, ale celkem mne překvapilo, jakého tempa jsme na některých podnicích dosáhli. Získali jsme mnoho pozitivních zkušeností a nyní se musíme snažit poučit z negativ a dosáhnout zlepšení v druhé polovině letošní sezóny. Určitě pomůže, že nadcházející rallyové podniky jsem s naším vozem již absolvoval. To platí dvojnásob pro Portugalsko, kde nás čekají v podstatě stejné úseky jako vloni. Argentina byla opravdu výborná z hlediska nastavování vozu, ale stejně jsme ještě trochu pokročili při předstartovních zkouškách. Cítím velkou jistotu, že tentokrát mohu začít tlačit na pilu již od první etapy: oproti Argentině zvolím jiný přístup.“

Statistiky (Rallye Portugalsko):

Ročník

Jari-Matti Latvala

Ott Tänak

Esapekka Lappi

2017

9

4

10

2016

6

Nedokončil

12

2015

1

5

-

2014

14

Nedokončil

10

2013

3

-

-

2012

13

14

-

 

Jak to probíhalo vloni?

Do loňského ročníku Portugalské rallye Toyota poprvé nasadila trojici svých jezdců a se všemi třemi vozy se probojovala do první desítky celkového pořadí. Juho Hänninen dojel jako sedmý, Jari-Matti Latvala i přes zdravotní potíže dokončil na devátém místě a Esapekka Lappi v rámci své premiéry ve WRC dojel jako desátý a současně získal body ve své první Power Stage s vozem Yaris WRC. Lappi též zaznamenal úžasný skok v proslulém testu Fafe – na základě hlasování fanoušků pak FIA tento skok označila za nejkrásnější akční okamžik motorsportu 2017.

 

 

Toyota Central Europe – Czech s.r.o.

PR

Další články

Komentáře