Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 19. července 2018 (10:29) Pavel Jelínek

Hockenheim se po roční absenci vrací do kalendáře Formule 1.

Velká cena Německa – preview 
jedenáctý závod z jednadvaceti
Hockenheim, 20.–22. července 2018

MIX VÝZEV NA HOCKENHEIM RINGU: RYCHLÉ ROVINKY A NÁROČNÉ ZATÁČKY

Milán, 16. července 2018 - Hockenheim se po roční absenci vrací do kalendáře Formule 1. I když se okruh již změnil oproti původní verzi z třicátých let, stále zůstávají tradiční výzvy – dlouhé rovinky, stejně jako novější a techničtější „motodromová“ sekce úzkých zatáček před hlavní tribunou.

Tři nominované směsi: 
Střední směs (bílá)
Měkká směs (žlutá)
Ultraměkká směs (fialová)

Okruh z pohledu pneumatik: 
Nominovány jsou střední, měkké a ultraměkké pneumatiky. Tato kombinace byla naposledy použita při VC Číně a přispěla k vzrušujícímu závodu plnému různých strategií.
Okruh v Hockenheimu se skládá hlavně z pomalých až středně rychlých zatáček navazujících na rovinky, celé je to o trakci a brzdění. Hlídání stavu zadních pneumatik je důležité.

Na pneumatiky je nejnáročnější pátá zatáčka – dlouhá levá.
Povrch je poměrně hladký, neočekáváme rychlé opotřebení nebo degradaci. Předjíždění je poměrně obtížné, konkrétní strategie budou vytvářet významné rozdíly.
Počasí je aktuálně v Německu nepředvídatelné, může svítit slunce i vydatně pršet.

 


Velká cena Německa se jela na Hockenheim Ringu naposledy v roce 2016, tehdy zvítězil Lewis Hamilton se třemi zastávkami a využil měkkou a superměkkou směs.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli: 

„Minulý rok se Velká cena Německa nejela, ale na monopostech proběhla spousta změn, stejně jako na spektru směsí pneumatik a i když se Hockenheim Ring v podstatě nezměnil, pro týmy je tak velkou neznámou. Opětovně jsme se rozhodli vynechat v nominaci pneumatik jednu směs, abychom zajistili zhruba stejný výkonový rozdíl mezi vybranými směsi. Při Velké ceně Číny to přispělo k vzrušujícímu závodu a doufejme, že v Německu tomu tak bude stejně. Data nasbíraná při volných trénincích budou nesmírně důležitá, týmy se tak znovu seznámí s okruhem a také jak nejlépe využít nominované směsi k vlastnímu prospěchu“. 


Co je nové? 
Hockenheim Ring a Velká cena Německa se objevují v kalendáři Formule 1 jen sporadicky.
„Skok“ mezi nominovanými směsi, podruhé v tomto roce (poprvé při Velké ceně Číny).
Téměř všichni jezdci bojující o vítězství v šampionátu zvolili sedm sad ultraměkké směsi (Daniel Ricciardo osm), ale v nominaci tvrdších směsí se liší.
Seriál Formule 2 nebo GP3 v Německu nepokračuje, což je pro evropské závody neobvyklé.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Hockenheimu: 
21,5 psi (přední) 20,0 psi (zadní)
Limit odklonu kol: 
-3.50° (přední) -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí: 
  P Zero Orange P Zero 
Blue P Zero White P Zero Yellow P Zero Red P Zero Purple P Zero Pink
Austrálie Měkká Superměkká Ultraměkká  
Bahrajn Střední Měkká Superměkká  
Čína Střední Měkká Ultraměkká  
Ázerbájdžán Měkká Superměkká Ultraměkká  
Španělsko Střední Měkká Superměkká  
Monako Superměkká Ultraměkká Hyperměkká
Kanada Superměkká Ultraměkká Hyperměkká
Francie Měkká Superměkká Ultraměkká  
Rakousko Měkká Superměkká Ultraměkká  
Velká Británie Tvrdá Střední Měkká  
Německo Střední Měkká Ultraměkká  
Maďarsko Střední Měkká Ultraměkká  
Singapur Měkká Ultraměkká Hyperměkká
Rusko Měkká Ultraměkká Hyperměkká
Japonsko Střední Měkká Superměkká  
Mexiko Superměkká Ultraměkká Hyperměkká
.. 
PR
 

Další články

Komentáře