Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 18. května 2015 (17:33) Rostislav Bajko

Harley -Davidson VRSCR

Tento testík berte prosím jako informativní. Každý z nás má jiný názor. Každému stačí jiný výkon, styl a dokonce i barva. Nejde nám o to nutit někomu naše poznámky. 

Testík přinášíme vždy na zajímavou mašinu a snad při čtení  zjistíte, že snad i tento model může být pro Vás zajímavý. 

Harey-Davidson

" H-D typ VR . Naprosto odlišná mašina od ostatních H-D. Žádná dlouhá vidlice, žádný motor chlazený vzduchem. Žádná pohodová jízda v 3.000 otáčkách.

Toto je peklo. Motor chlazený vodou o objemu 1.130 ccm, otáčky skoro 8.500 za minutu a výkon 89kW a krouťák nad 100Nm.

Fotografie této mašiny jsou pořízeny v areálu MTT Brno, kde je i v nabídce prodeje  za více než solidních 250.000 kč. Spolumajitel společnosti MTT Brno  p. Ivoš  tento model vlastní a může nám říci, co by měl očekávat motorkář od této mašiny.

Konkrétně tato motorka je koupena v ČR v roce 2005.  Tato motorka , tedy H-D je opravdu odlišná od jiných Hariků. Točí o mnoho více, má vodu a naprosto jiné vidlice, že je u H-D běžné.

Nová stála kolem 500.000 kč a za originál doplňky H-D majitel zaplatil dalších 250.000 tisíc. Vše je pouze originál doplněk H-D. Rukojeť, zrcátka, padáky, hodiny, výfuky, sedadlo, stupačky a chromy. Vše je děláno v H-D.

Je k tomu navigace a přední plexi. Ovšem to se k tomu moc nehodí.

Další zajímavostí je elektronický čip, který nosíte u sebe. Pokud se přiblížíte k motorce, tak se aktivuje a můžete bez klíčku nastartovat.  Má to alarm a  pager. Ten dokonce zablokuje motorku na dálku v případě potřeby. Známe to z některých automobilů.

Další velkou vychytávkou jsou blinkry. Pokud odbočuji a spustím blinkr, tak se sám po projetí zatáčky vypne. Je vše napojeno na řídící jednotku, která vyhodnotí průjezd zatáčkou. Jakmile se změní sklon průjezdu, reaguje na to i počítač a vypne ukazatele.

Zajímavostí je i to, že tento typ motoru vznikl pro závody. Je plně chlazený vodou.

Velmi silná motorka, která při běžném ježdění normálně ovladatelná.  Žádné bingo, žádný propadák. Pokud tomu občas dáte a jezdíte jako rychlý motorkář, počítejte s větším nákladem na provoz.

Zadní pneumatika Vám vydrží pouze 6.000 km ! A bohužel, ráfek má nestandartní rozměr. Tedy pneu stojí 7.000 kč.

Dalším problémem jsou brzdy. U tak těžkého stroje jsou velmi poddimenzované. Hodně se hřejí a již několikrát já osobně jsem potřeboval účinek brzd o mnoho lepší.  Toto je daň za originalitu a image mašiny.

Navíc tato mašina má velmi velmi měkké odpružení na přední vidlici.Je to velice divné, pokud na takové mašině projíždíte točnu a začne se Vám vlnit a houpat.  Dá se to ale vše naladit ke spokojenosti zákazníka.

A co říci na závěr ? Za ty peníze je to velice dobrá motorka. Dostanete image za svoje peníze. A navíc oproti klasickému H-D dostanete i dravost této mašiny. " 

Ivoš, motorkář a majitel mašiny

 

technické specifikace :

Harley-Davidson VRSCR
objem/výkon 1131ccm/89kW
otáčky 8250 ot/min
váha 295 kg
max. rychlost 220 km/hod
pneu přední 120/70 ZR 19 60 W
pneu zadní 180/55 ZR 18 74 W

 

Fotky

Další články