Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 19. února 2016 (23:13) Pavel Jelínek

Galerie šampiónů: Gerd Korber a Buggyra

Galerie šampiónů: Gerd Korber

Přesně před patnácti lety uzavřel management Buggyry, historicky první privátní tým ve třídě Super Race Truck, první smlouvu. Jejím držitelem se stal Gerd Korber, který tímto otevírá naši Galerii šampiónů. Podle tehdejšího bosse Buggyry Martina Koloce bylo Korberovo angažmá dílem pečlivého výběru. „Zvažovali jsme tenkrát několik možností, ale nakonec vyhrál Gerd. Potřebovali jsme totiž jezdce, který bude hladový po výsledcích, zároveň ale bude mít trpělivost pracovat na vývoji nového vozu. 

Gerd obojí prokázal v době svého angažmá u DAFu,“ vzpomíná Koloc s tím, že již v té době uzrála dodnes v praxi aplikovaná strategie, kterou lze charakterizovat jako: Všechno nebo nic. „Testování tenkrát ukazovala, že v možnostech auta je jezdit v pohodě kolem pátého místa. My jsme ale chtěli maximálně do tří let titul, což se rovnalo obětování jedné sezóny za účelem zrychlení vývoje.“

Sezóna 2001 se tak nesla ve znamení rychlých časů a předčasných konců. „Bylo to mírně demotivující, přece jen jsem byl zvyklý na jiné výsledky. Nicméně s postupem času bylo jasné, že jdeme rychle kupředu,“ vzpomíná Gerd. V průběhu zimní pauzy se stal plnohodnotným členem týmu do té doby testovací jezdec David Vršecký a Buggyra vyhlásila útok na titul.

„V konkurenci značek Caterpillar, MAN, Tatra a Mercedes se na nás dívali jako na blázny. Barcelona ještě nebyla nic moc, pak jsem ale dojel třetí v Misanu, druhý v Rakousku. Začal jsem pravidelně bodovat a držel se druhý za Harri Luostarinenem na Caterpillaru,“ říká Gerd Korber. 

 

 

Zároveň se ovšem proti Buggyře spikly okolnosti. Na Nurburgringu se v důsledku nevídané, celo víkendové průtrže mračen, vůbec nejelo. V Mostě vyhrál Gerd měřený trénink i kvalifikaci, před startem pohárového závodu však odešel injektor. „V té chvíli jsem na Harriho ztrácel 21 bodů, přičemž jeden závodní víkend byl tehdy o maximálním zisku 30 bodů. Přesto jsme si řekli, že to nevzdáme.“ 

Pak přišlo historicky první vítězství Buggyry v Zolderu, druhé místo v Jaramě. Před posledním podnikem na Lausitzringu ztrácel Gerd na Harriho tři body, před vůbec poslední jízdou sezóny pak ztráta narostla na pět bodů. „Před startem jsme si řekli, že druhé místo nic neřeší a pojedeme o všechno i za cenu vypadnutí. Tři kola před koncem jsem šel do čela a věděl, že pokud vyhraju, máme titul. Stalo se.“ 

 

V následující sezóně stála před Gerdem a Buggyrou obhajoba, což se ve třídě Super Race Truck zatím nikomu nepodařilo. Navíc přibyl velký soupeř v osobě Markuse Oestreicha (MAN). V Portugalsku vyhrál Gerd, na okruzích v Misanu a na A1 Ringu kraloval Markus. Nogaro ovládl Koerber, na Nurburgringu vyhrál vůbec poprvé Vršecký. Druhá polovina šampionátu se nesla ve znamení Gerda Korbera, který vyhrál v Mostě, Jaramě a Le Mans. Obhajoba se stala realitou.  


Petr Bošnakov 

Buggyra
http://www.buggyra.com/

 

Další články

Komentáře