Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 15. srpna 2017 (13:06) Pavel Jelínek

Foto-Story: Škodovky při Oldtimer Grand Prixu na Nürburgringu !

Oldtimer Grand Prixu na Nürburgringu, s odstupem největšího historického podniku Německa, k prezentaci pochopitelně využívají i velcí výrobci. Vedle Porsche, Ferrari a Jaguaru to je již tradičně i Škoda. Nejedná se ovšem o iniciativu česká „matky“, ale o akci německé odnože a německého klubu milovníků těchto vozů. V paddocku Nürburgringu se tak objevily desítky jak cestovních, tak i závodních „MBéček“, většinou vozy východoněmeckých nadšenců.

Jednou z výjimek byl senzační exponát Škoda 440 Karosa, který do Německa na pozvání pořadatele přivezl Hradecko Královský restaurátor Pavel Kalina. Vedle jeho obletovaného unikátu prezentoval i jedinou v originále dochovalou šlapací miniatůru jeho prototypu, kterou v 60tých letech vyráběla TDV v Duchcově.

Škoda Německo byla i jedním z hlavních sponzorů podniku, vozy se proto směly prezentovat publiku i ve vlastním korzu na trati. Bývalý německý mistr rallye Mathias Kahle pak nastoupil se svou závodní stotřicítkou v ostrém závodě historických vozů GT.

 

 

Značce Škoda patřil vlastní areál v paddocku.

 

Sportovní krasavec s karosérií ve stylu velkých italských designérů. To tedy uměli i v Mladé Boleslavi...

 

Nesměl chybět: Populár.

 

Unikátní laminátová studie Škoda 440 inženýra Diblíka z konce 50tých let. Kanibalizovaný vůz našel a uvedl do původního stavu restaurátor exotických Škodovek, Pavel Kalina.

 

Kalina a jeho dvě Škody 440 byly magnetem publika.

 

Mathias Kahle v závodě těsně po šťouchanci od Alfy Romeo.

 

K vidění byly jak závodní, tak i silniční vozy Škoda.

 

Stodesítka rallye v továrním lakování.

 

Okruhové kupéčko v povedeném lakování 70tých let.

 

Další klasicky zabarvená stotřicítka rallye.

 

Škoda Formule 3.

 

Tisícovka hvězdného Jaroslava Bobka

 

Otec a syn Bobkové byli jedni z nejúspěšnějších českých závodníků přelomu 60tých a 70tých let.

 

Snad teprve s odstupem času se dá opravdu rozeznat, jak povedený design kupéčko mělo...

 

 

 

Text a Foto: Roman Klemm

 

Další články

Komentáře

pollak jiri Pondělí, 21. srpna 2017 (16:19) Odpovědět

Velmi povedená reportáž !!!!

Pavel Kalina Pondělí, 21. srpna 2017 (10:58) Odpovědět

S úctou děkuji za krásný článek. Pk