Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 31. května 2019 (23:26) Pavel Jelínek

Foto Story Indianapolis 2019: 200krát kolem dokola...

Foto Story

Indianapolis 2019: 200krát kolem dokola...

US-Američané tíhnou k tomu, vymýšlet si vlastní sportovní disciplíny, kterých se pak v zásadě účastní jen oni – a tím pádem jsou i „World Champions“ (voloviny, jako baseball nebo american football jsou toho nejlepšími příklady). Dobrá, automobilové závody na z evropského hlediska primitivních oválech si nevymyseli v Americe, tento typ „auto-sportu“ ovšem přetrval jen tam.

„Největší závod světa“, 500 mil v Indianapolisu se letos jel již po 103 a uspět v této 400km/h rychlé honičce je jen na první pohled primitivní záležitostí. Jde o tisíciny, odvahu a správnou taktiku. Tým McLaren a jeho hvězdný pilot Alonso letos tvrdě poznali, že to chce perfektní přípravu – přípravu, jakou již po 18. předvedl vítězný tým Penske.

Pojďte ssebou na malou obrázkovou pouť kolem sportovní stránky tohoto ohromného podniku.

Dokončení článku ZDE !!

 

Piloty žene především touha dostat svůj obličej na klasickou Borg-Warner-Trophy. Na vydělané miliony myslí až po průjezdu cílem...

 

Tým Penske položil základní kámen k úspěchu již v kvalifikaci: Pozdější vítěz Simon Pagenaud se postavil na pole-position – a při tom hrálo rozhodující roli perfektní nastavení vozu.

 

Za to měli u McLareno brzy sbaleno...

 

„Příští rok to tu ale zkusíme znovu!“ zapřísáhl se autorovi ředitel McLarenu, Gil de Ferran.

 

Jedinu ženou v poli byl Angličanka Pippa Mann. Dojela dobrá 16.

 

Tak jako Formule 1, mají i IndyCary jen jediného dodavatele pneumatik: Je jím tradičně výrobce Firestone.

 

Trochu na hodnotě IndyCarům ubírá skutečnost, že na Brickyardu startovaly pouze jednotné šasi Dallara. Americká špičková formule tím poněkud připomíná evropskou F2. Jen ohledně motorů shledáme (velmi omezenou) různorodost: bojuje zde Chevrolet s Hondou.

 

Závod se tradičně koná v neděli před největším US-svátkem „Memorial Day“, o který si Američané připomenou svých padlých. Proto je Indy 500 vždy úzce spjato s armádou. Sponzorem Connora Dalyho (Andretti Motorsport) byla například US-Air-Force...

 

...a syn bývalého jezdce F1 Dereka proto nastoupil i v hodícím se overalu.

 

V den závodu navštěvuje podnik téměř 400.000 diváků (přesná data pořadatel nikdy nezveřejňuje) a Indy 500 je tím co do návštěvnosti největším sportovním podnikem světa.

 

Trať postavili začátkem 20. století daleko na západ za městem Indianapolis. Rozvoj metropole ale ovál dávno dohnal a dnes se ocitá uprostřed čtvrtě jménem Speedway.

 

Brazilec Tony Kanaan je s odstupem nejpopulárnějším jezdcem pole. „TC“ se v posledních letech zesíleně věnuje i triathlonu.

 

Sam Smith dříve sám závodil. Na oválu v Disney Worldu však utrpěl roku 2000 paralyzující zranění. Od té doby nasazuje vlastní tým. Napravo od něj stojí manažer jeho nového jezdce Marcuse Ericssona, Eje Elgh.

 

Velkou událostí je Carburation Day v pátek – nazvali bychom to 1,5hodinovým zahřívacím tréninkem. Tisíce fandů pozorují vozy vracející se zpět z trati před Gasoline Alley do Garage Area.

 

Neděle. Jezdci (zde JR Hildebrand) jedou obklopeni svými blízkými a mechaniky z boxů na trať.

 

Idol desetitisíců Američanů, AJ Foyt pozoruje poslední přípravy svého týmu.

 

Fandům krátí čekání na start mimo jiné různé pochodové kapely.

 

Když pak Jim Cornelison zazpívá „Back Home Again in Indiana“, tak všichni vědí, že jde do tuhého...

 

První startovní řada: Pagenaud, Carpenter a Pigot (zrovna ne jména, která by zvedla evropského fandu ze sedadla).

 

 

Text a foto: Roman Klemm

Dokončení článku ZDE !!

Fotky

Další články

Komentáře