Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 7. října 2019 (17:17) Roman Klemm

Foto Story DTM v Hockenheimu 2019 : Takhle se vítají hosté…?

Takhle se vítají hosté…?

Když Gerhard Berger před dvěma lety převzal (stále ještě) skomírající šampionát DTM, bylo jedním z jeho velkých projektů budoucnosti  sloučení této série s podobným šampionátem v Japonsku, „Japan GT“. Společné mistrovství se zdá být ještě dosti vzdáleno, v Hockenheimu přesto došlo k prvnímu hostování Japonců v Evropě.

V zájmu DTM jistě nebylo své tři hosty znemožnit – a přeci se tak stalo. Vozy Honda, Nissan a Lexus z Nipponu v každé session a závodě (až na ojedinělé záblesky talentu Buttona v Hondě) jen zametaly pole. Při podrobnějším pohledu na rozdíly v předpisech obou tříd ani nebylo divu. Japonské vozy neměly ani DRS zadního křídla, ani přídavnou sílu Push-to-pass-buttonu. Jejich jezdci a spojky nebyly připraveni na stojící Grand Prix-start a mechanici neměli nacvičené zastávky v boxech.

Zbývá jen doufat, že si Berger a DTM své partnery přílišnou dominací Audi a BMW moc nerozzlobili.

Naštěstí nehrál sportovní aspekt v DTM zase jednou až tak důležitou roli. Při procházce paddockem je pozorovateli pořád jasnější, že se v zásadě jedná o velkou reklamní akci, při které chtějí Audi a BMW rozdat potencionelním kupcům co nejvíce vlaječek a čepiček.

V tomhle ohledu mohli být i Japonci spokojeni: pořadatel nechal každého majitele japonského vozu přihlížet zdarma a tak se to již v sobotu ráno hemžilo městečkem Hockenheim neuvěřitelným množstvým vesměs nepovedených asijských zrůd a odrůd evropských sportovních vozů…

A tohle Roman Klemm při finále DTM pozoroval ještě:

 

 

Japonský tým Nissanu při ranním mítingu přeplněným opakovaným klaněním. Uprostřed je německý závodník Michael Krumm, dnes sportovní koordinátor týmu.

 

Jenson Button s Jochenem Massem na gridu: V Evropě má Brit pochopitelně ještě mnoho „starých přátel“.

 

René Rast v sobotu oslavil svůj titul navýše důstojně: jasným vítězstvím.

 

Mladý Švýcar Nico Müller se prosadil v nedělním dešti.

 

Velké jméno taxikářem: Hosté Audi se mohli po trati nechat provézt mimo jiné i od tohoto 2násobného mistra světa Formule 1 a šampiona Indianapolisu, Emersona Fittipaldiho. Težko říci, proč to má Fitti za potřebí..?   

 

 Emerson Fittipaldi v kokpitu Audi-DTM

 

Na úspěch “svého” týmu se přijel podívat i Keke Rosberg. Stáji Audi už ovšem jen propůjčuje své jméno...

 

Kekeho syn Nico Rosberg ani ve výslužbě doma moc času nepobyde: je zpravidla u všech GP Formule 1 a i v DTM se mu očividně líbí.

 

Grid Girls Dominika Rozmajzlová a Pavlína Ryšková: Ve dvou se dá zima lépe snést.

 

Předvedl v sobotu svůj nejlepší výsledek roku: Jihoafričan Jonathan Aberdein jezdil na soukromém WTS-Audi dlouho na čtvrté pozici.

 

Jenson Button na Hondě týmu Kunimitsu v Sachs-Kurve.

 

Vozy Audi slavily v posledním závodě sezony velký triumf nad konkurentem BMW.

 

Aston Martin letos začal sezonu jako “vycpávka DTM z nouze“ a v zásadě tím zůstal celý rok.

 

Hosté z Nipponu: Japonec Tsugio Matsuda a Ital Ronnie Quintarelli se podělili o Nissan.

 

Na kole rychleji, než s Astonem? Ferdinand von Habsburg.

 

Japonské vozy GT prostě jezdí podle jiných pravidel, než DTM.  

 

Opravdový mistr volantu na gridu: Walter Röhrl.

 

Pomalý a ošklivý Nissan.

 

Pavlína Ryšková: „Můj vůz kixnul již před dojezdem na grid, ta se tu procházím bez tabule.“

 

 

 

Text a foto: Roman Klemm

Fotky

Další články

Komentáře