Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 13. srpna 2017 (23:57) Pavel Jelínek

Foto-story: 45. Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu.

Nejtěžší závodní trať světa, Nürburgring letos slaví své 90. narozeniny a k těmto oslavám samozřejmě patří i tradiční AvD-Oldtimer-Grand-Prix, která se v srpnu konala již po 45. Dobrá, hypermoderní jižní okruh má s věhlasnou Severní Smyčkou společné jen jméno s geografickou polohou a jeho futuristické pojetí jen stěží dokáže vyvolat melancholickou náladu téměř stoleté historie. Pořádající kluby ovšem i letos svou „OGP“ pojali jaksepatří a betonovali její pozici číslo 1 Německa na tomto segmentu podniků.

Desetitisícům fandů, kteří přišli i napříč opravdu nevlídnému počasí v pátek a v sobotu (to ale k Nürburgringu beztak patří, že?) byly ve volně příchodném paddocku nabídnuty stovky závodních vozů a k tomu až nepřehledné množství stánků s technickýmu doplňky, literaturou, modely a motoristickým oblékáním. Kdo si chtěl ještě hlouběji „sáhnout na historii“ zeleného pekla, jak tuto trať svého času označil Jackie Stewart, ten mohl zajít do historického depa jezdců, nebo si dokonce s vlastním vozem projet 21km dlouhou původní dráhu.

Závodilo se v deseti různých třídách a předválečné vozy se předvedly v jízdě vyrovnanosti. Na trati burácely sportovní vozy, formule Junior, Formule 3 a chybět samozřejmě nesměly ani zastupitelé úspěšných německých tříd siluet DRM a DTM. Vrcholem podniku byly závody dvou tříd šampionátu FIA pro historické vozy F1, monopostů do data výroby 1960 a jako absolutní skvost víkendu F-jedničky „zlaté éry“ 1970-1985.

Tohle zažil v promočeném a do lehké mlhy ponořeném pohoří Eifel Roman Klemm.

 

Elisabeth Junek (Eliška Junková) má na Nürburgringu vlastní pamětní kámen. Je hned vedle stromu, který tam vlastnoručně zasadila v listopadu roku 1989.

 

Stejně tak vzpomínají na „předválečného Schumachera“, Bernda Rosemeyera.

 

Procházka do historického depa jezdců se vyplatila.

 

 

Start vozů formule Junior, která v 60tých letech představovala druhou nejvyšší třídu monopostů pod F1. Výborný Cameron Jackson na Brabhamu BT2 vedl od startu až do cíle.

 

F-Junior nabídla opravdu ohromné pole startujících.

 

Peter Morton (Envoyette) proti Stuartovi Roachovi (Alexis).

 

Jednou z hvězd v kokpitu byl bývalý pilot F1 Gianfranco Brancatelli.

 

Brancatelli na voze Ford-Sierra-Cosworth tunera Ruediho Eggenbergera, se kterým vyhrál společně s Percym a Schneiderem 24h ve Spa.

 

Lotus-Cortina, se kterým slavil ohromné úspěchy Jim Clark.

 

Arrows A1, jeden ze skvostů depa F1.

 

S takovou kulisou je někdy težké, mít „historické pocity“.

 

Nesměl chybět: Martini-Porsche 917.

 

Na trati se bojovalo o každý centimetr: Hunt na Darrenu proti Wilsonovi v Chevronu.

 

Ve stanu cestovních vozů: jeden skvost vedle druhého.

 

Nechyběly ani opravdoví dynosauři, jako tento Mercedes 720SSKL z roku 1930,...

 

...či dokonce tento Lion Peugeot z roku 1909!

 

Harald Grohs vysvětluje fandům jeho Jägermeister-BMW 320, se ketrým slavil na Severní smyčce velké úspěchy.

 

Několikanásobný vítěz 24h Le Mans, Marco Werner nasadil hned několik vozů. Zde je za volantem sportovního prototypu Lola T290.

 

Faccioli Dána Olsena proti De Tomasu Brita Gregoryho ve Formuli Junior.

 

Tým Petera Mückeho nasadil jak tovární Ford-Capri ze začátku 70tých let, tak i pověstný Zakspeed-Capri-Turbo, se kterým Klaus Ludwig vyhrál DRM.

POKRAČOVÁNÍ ZDE !!

 

Text a foto: Roman Klemm

Další články

Komentáře