Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 21. dubna 2017 (00:28) Pavel Jelínek

Evropští truckeři testovali techniku před sezónou na okruhu v Mostě.

Do Mostu se sjeli truckeři, testovali techniku před zahájením sezony

Na velkém okruhu mosteckého autodromu si dali sraz před zahájením nové sezony truckeři. K dvoudennímu testování tahačů dorazilo ve středu a ve čtvrtek na sever Čech šest týmů, na dráze se tak střídalo 11 těžkotonážních speciálů. Do Mostu se týmy znovu sjedou o víkendu 1. až 3. září, kdy letošní evropský šampionát okruhových tahačů pokračuje jubilejním závodem Czech Truck Prix. Po dráze autodromu budou kroužit už popětadvacáté.

Vylepšenou techniku si vyzkoušeli Adam Lacko, David Vršecký a Chorvat Niko Pulič z Buggyry či obhájce loňského titulu evropského šampiona Jochen Hahn s novým vozem Iveco a s parťákem z týmu Die Bullen von IVECO Magirus, krajanem Gerhardem Körberem. V Mostě testoval i Antonio Albacete, který se do seriálu European Truck Racing Championship (ETRC) vrací po roční pauze s vozem MAN a v týmu Truck Sport Lutz Bernau/Reboconorte.

 

Přijel i jeho týmový kolega Jose Rodriges. Svůj Mercedes si vyzkoušel také Maďar Norbert Kiss z týmu Tankpool24 Racing, osvědčenou značku MAN zase Sascha Lenz. Letos pojede v týmu Reinert Adventure s nejlepší ženou ve startovním poli Steffi Halm. Testující stáje doplnil tým MKR Technology, jehož jezdci absolvují jen vybrané závody seriálu.

Přestože do úvodního závodu šampionátu na rakouském Red Bull Ringu chybí necelý měsíc, místo druhého jezdce roudnické stáje Buggyra International Systém zůstává stále utajeno. O možném jezdeckém složení ovšem napovídá skutečnost, že zatímco ve středu testovala dvojice Lacko – Vršecký, ve čtvrtek Davida nahradil Chorvat Niko Pulič a jeho zatím nejmenovaný krajan.

„To je v této chvíli všechno, co můžeme k jezdeckému složení týmu říct. Každopádně, ať vyřešíme situaci s druhým jezdcem jakkoli, týmovou jedničkou bude Adam,“ uvedl týmový manažer Jan Kalivoda.

Na rozdíl od minulých let, kdy bylo závěrečné předsezonní testování víceméně o potvrzení správnosti dosavadního konání, letos se podle Vršeckého tým změnám na poslední chvíli nebrání. „Víceméně první den jsme připravili obě auta na Red Bull Ring, druhý den jezdili na základě dat z Misana,“ upřesnil.

Ředitel Buggyra Technology Center Petr Marek pak dodal: „V pátek vyhodnotíme data, pak se uvidí, jak dále. Jsme schopni reagovat kdykoli na cokoli.“

Se svými dojmy z testování se svěřil Adam Lacko. „Hodně věcí zkoušíme. Například brzdy, něco na řízení. Zatím nevíme, co je lepší, co není. Data vyhodnotíme až doma. Na to, že jsme na testování, to tu spíš vypadá jako na závodech. Je tu velká konkurence, přijela řada špičkových jezdců startovního pole. Časy zajíždíme pěkné. Uvidíme ale až při vlastních závodech, jak na tom jsme,“ zhodnotil.

Na novou sezonu se zjevně těší Antonio Albacete. „Jsem velmi rád, že jsem dostal příležitost vrátit se za volant závodního trucku. Doufám, že si závody budeme užívat. Pro mě to ale bude trochu těžší, protože Hahn, Lacko a Kiss jsou velmi rychlí,“ svěřil se španělský matador.

Na novou značku si zvyká Jochen Hahn, osvědčený MAN vyměnil minimálně pro tuto sezonu za Iveco. „S Ivecem testuji už podruhé. Zatím nemůžeme říct, jak rychlí jsme. Podle dosavadních poznatků jsem ale na úrovni mých loňských výkonů v tahači MAN,“ odhadl.


 


 

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy.

Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:

12. – 14. 5. - The Most Historic Grand Prix

02. – 03. 6. - The Most RALLY #2

01. – 03. 9. – CZECH TRUCK PRIX

06. – 08. 10. - The Most Grand Finale


PR

Fotky

Další články

Komentáře