Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 18. července 2019 (00:08) Pavel Jelínek

ECO energy Rally Bohemia pro Audi e-tron.

ECO energy Rally Bohemia pro posádku Walter Kofler / Franco Gaioni na Audi e-tron

Italsko-francouzskou záležitostí se staly stupně vítězů ECO energy Rally Bohemia, která byla letošním pátým podnikem světového poháru FIA Electric and New Energy Championship. Zvítězili Italové Walter Kofler / Franco Gaioni před francouzskou posádkou Arthur Prusak /

Thierry Benchetrit a třetí místo obsadili týmoví kolegové vítězů, Italové Guido Guerrini /

Emanuele Calchetti. Všechny tři posádky na stupních vítězů startovaly s Audi e-tron.

 

ECO energy Rally Bohemia byla rozdělena do tří etap. V páteční etapě, která se odehrávala převážně v oblasti Lužických hor a na Českolipsku, se nejvíce dařilo průběžně vedoucí posádce světového poháru Arthur Prusak / Thierry Benchetrit, kteří si vyjeli náskok 252 bodů před úřadujícími vicemistry světa Walterem Koflerem / Franco Gaionim. Na třetí místo světového poháru se mezi trojici posádek na Audi e-tron vtěsnali Češi Lukáš Hataš / Tereza Němcová s Teslou X 90D. Čtvrtí byli Guido Guerrini / Emanuele Calchetti a pátí Radek Pecák / Daniel Pecák na KIA e-Niro.

Na hezkém šestém místě dokončili soutěž ostřílení špičkoví soutěžáci z klasické rally, Miroslav Plíhal / David Mayer na Volkswagenu E-Golf. Komu se v první etapě ale naopak vůbec nezadařilo, to byli loňští vítězové ECO energy Rally Bohemia a úřadující mistři světa Didier Malga / Anne Bonnel z Francie. Ti až do osmé zkoušky pravidelnosti sice vedli, ale pak se kvůli navigační chybě na Autodromu Sosnová propadli až na dvanácté místo s velkou ztrátou 11 868 bodů na čelo. Tím přišli o naděje na zopakování úspěšného výsledku.

 

Dopolední sekce druhé etapa se odehrávala na dlouhých testech pravidelnosti (RS) v oblasti Jizerských hor. Odpolední sekce druhé etapy byla rozhodnutím sportovních komisařů zrušena kvůli problémům s dobíjecím systémem, protože některá vozidla by se vzhledem k náročnosti této horské etapy nestačila dobít. Nicméně z původní délky zkoušek pravidelnosti druhé etapy 110 km se odjela většina – 79 kilometrů. Pořadí v elitní pětce se v průběhu druhé etapy nezměnilo. Mezi prvními Prusakem / Benchetritem a druhými Koflerem / Gaionim byl však rozdíl pouze 111 bodů, a mezi třetími Hatašem / Němcovou a čtvrtými Guerrinim / Calchettim dokonce pouze 65 bodů, což slibovalo dramatické souboje v poslední nedělní etapě. Přestože závěrečná etapa byla nejkratší, tento předpoklad se bohatě naplnil. Hned na prvním testu pravidelnosti RS Kvítkovice se na třetí místo před Hataše a Němcovou dostali Italové Guerrini / Calchetti, a bronzová příčka jim pak už vydržela až do cíle. Druzí Kofler / Gaioni se po celou dobu drželi v těsném závěsu za vedoucími Prusakem / Benchetritem.

O prvním místě nakonec rozhodla penalizace 160 bodů pro Prusaka / Benchetrita, díky které se na první místo na stupních vítězů na mladoboleslavském Staroměstském náměstí dostali Walter Kofler / Franco Gaioni. Pátou příčku si po celou dobu závodu zkušeně drželi Radek a Daniel Pecákovi s KIA e-Niro. Šesté místo si v poslední etapě vyjeli Němci Dr. Jan Rosner a Patrick Weber s BMW i3s a sedmou příčku v cíli v rámci světového poháru FIA v ECO-rally obsadili Miroslav Plíhal / Mayer David na Volkswagenu E-Golf. V rámci klasifikace světového poháru FIA Electric and New Energy Championship soutěžilo 25 posádek.

V Poháru pořadatele – České Trophy v ECO rally, zvítězili Lukáš Hataš / Tereza Němcová na Tesle X 90D. Po celou první etapu se o vedení přetahovali s loňským vítězem České Trophy Michalem Žďárským, kterého tentokrát v SEATu Leon ST TGI na zemní plyn navigovala Kristýna Žďárská. Žďárští však chybovali hned na první sobotní zkoušce pravidelnosti a propadli se na 13. místo. Lukáš Hataš s Terezou Němcovou tak přišli o jediné vážnější soupeře. O druhé místo pak bojovali posádky Radek Pecák / Daniel Pecák na KIA e-Niro a motoristický novinář Jan Novotný se spolujezdcem Janem Jakuševem na Lexusu RC 300h. Ti se v sobotu ráno na chvíli ocitli na druhém místě absolutně, ale po ztrátě dvou tisíc bodů na RS 15 Smržovka museli na druhé místo zapomenout a soustředit se na boj o bronz a posádkou Milan Mejzlík / Milan Šafarčík na KIA Niro PHEV.

Tento souboj se nakonec rozhodl až na poslední RZ 23 Staroměstská, která lépe vyšla Novotnému s Jakuševem. Na pátém místě dojeli Adam Průša s Danielem Průšou na Mitsubishi Outlander PHEV a na šestém místě za ŠKODA ČR jedoucí Miloš Dittrich a Lukáš Dittrich na Škoda Octavia G-Tec. Poháru pořadatele – České Trophy v ECO rally se zúčastnilo 35 posádek a na rozdíl od klasifikace světového poháru FIA Electric and New Energy Championship zde mohly startovat i automobily na hybridní typ pohonu nebo na plyn.

 

Podrobné výsledky a fotografie ze všech částí Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. Zajímavosti ze závodu můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.

 

Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech:
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia
Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia
Instagram: www.instagram.com/rallybohemia


46. RALLY BOHEMIA
www.rallybohemia.cz

 

PR

 

 


 

Fotky

Další články

Komentáře