Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 15. července 2017 (23:21) Pavel Jelínek

Dvě místa na bedně pro Peugeoty po přejezdu Silk Way do Číny.

Dvě místa na stupních vítězů po přejezdu Silk Way Rally do Číny

Sedmý den Silk Way Rally byl nejkratší, pokud je o celkovou ujetou vzdálenost, která byla 412 kilometrů, ale vyznačoval se občas obtížnou navigací na 106,6 km dlouhém měřeném úseku. Soutěžící se po absolvování etapy přesunuli z Kazachstánu do Číny, kde soutěž příští týden skončí.

• „Tým snů“ Peugeotu oslavil další dvojnásobné umístění na stupních vítězů. Cyril Despres /David Castera se klasifikovali jako druzí s odstupem pouhé 1 min 31 s a Sébastien Loeb /Daniel Elena dojeli na třetím místě s odstupem 1 min 37 s.

Peugeot DKR Maxi Sébastiena Loeba nadále vede s náskokem něco málo před hodinu před Peugeotem DKR č. 100 řízeným Cyrilem Despresem na druhém místě, zatímco Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret pokračují ve svém vzestupu z pozadí žebříčku a jsou připraveni hrát důležitou úlohu při pomoci svým týmovým kolegům.

Pro soutěžící to byla po brzkém startu jen krátká etapa, při níž přejeli do Číny: absolvovali soutěžní část, pro kterou byly typické tratě s měkkým povrchem a písečným štěrkem, silnice lemovaná vegetací, několik přihlížejících zvířat a spousta prachu. Navigace tak byla docela složitá, neboť bylo velmi těžké zvolit správnou trasu vizuálně. Stéphane Peterhansel, jenž startoval z první pozice poté, co včerejšímu dni dominoval, se rozhodl počkat na svého týmového kolegu Sébastiena Loeba, jenž vyjížděl druhý, aby mu během etapy mohl pomoci. Silk Way Rally je tak jako vždy založená na týmové práci.

 

Ohlasy

Cyril Despres, jezdec Teamu Peugeot Total

2. v 7. etapě/2. v celkovém pořadí

Poté, co jsme většinu první části rallye strávili obklopeni vodou a blátem, dnes nastala velká změna. Bylo naprosto sucho, což vedlo k velké prašnosti. Znamenalo to, že bylo dokonce obtížné přiblížit se na zhruba 800 metrů k vozu před sebou, o předjetí ani nemluvě! Jistě si dokážete představit, že tolik prachu vytváří docela nebezpečné situace. Bylo to poprvé, co jsme to při soutěži zažili. Pokud jde o terén a silnice, bylo to, myslím, vlastně trochu jako při WRC zkouškách na Sardinii. Ačkoli to byla krátká přechodná etapa před přejezdem do Číny, měl jsem pocit úplně jako v Evropě. Jsem však šťastný z pokroku, kterého jsme dnes dosáhli: přinejmenším jsme nedělali žádné velké chyby jako včera, když jsme se se Sebem ztráceli.“

Sébastien Loeb, jezdec Teamu Peugeot Total

3. v 7. etapě /1. v celkovém pořadí

Po velkou část etapy jsem jel na čele, a takže mě prach netrápil, ale na druhou stranu jsem musel hledat cestu, takže ty dvě věci se nejspíše vyrovnaly. Na konci etapy se nám dařilo: vzhledem k tomu, že byla tak krátká, bylo nejdůležitější jet čistě a snažit se nedělat chyby. Dosáhli jsme toho také díky dobré práci Daniela, a tak jsem z našeho dnešního pokroku šťastný.“

 

Stéphane Peterhansel, jezdec Teamu Peugeot Total

8. v 7. etapě/9. v celkovém pořadí (vozy)

V této etapě jsme neměli problémy. Pro první vůz vyjíždějící na trať byla navigace obtížná, zejména kvůli vysoké trávě a skutečnosti, že stopy od kol byly špatně vidět. Tak jsme se rozhodli počkat po ujetí 3,5 kilometru dvě minuty na Seba a oba jsme se pak dostali bezpečně do cíle. Nyní jsme v Číně, ale je před námi ještě velmi dlouhá cesta a může se toho ještě hodně přihodit.“

 

Zítřejší 8. etapa

Zítřejší etapa je opět poměrně krátká, minimálně v měřítku Silk Way Rally, s celkovou ujetou vzdáleností 436,34 kilometrů včetně 250,37 km dlouhé měřené části. Tato etapa je nicméně obzvláště očekávaná, neboť posádky po týdnu soutěže zavede k odpočinkovému dni v Urumqi. Základní rysy bude mít tato trasa podobné jako dnes, takže očekáváme více prachu, ale etapa je také mnohem složitější, zejména ke konci, kde je nutné se velmi soustředit na navigaci. Vyskytnout se mohou hluboké jámy související s těžbou, na které si posádky musejí dát pozor. Soustředit se na zóny s varováním v itineráři bude dokonce ještě důležitější než obvykle.

 

Víte, že?

Čínská hranice, kterou posádky dnes překročily, je nejdelší pozemskou hranicí na světě s celkovou délkou více než 20 000 kilometrů s přechody do 14 zemí (včetně administrativních států Hong Kong a Macao). To je více než dvojnásobek délky celé trasy Silk Way Rally.

 

 

 

• Sledujte posádky na trati prostřednictvím živé časomíry Silk Way Rally: www.silkwayrally.com/live-timing.html

www.facebook.com/peugeot-sport

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře